Berang anaknya dihalau waktu mandi sungai di Malaysia. Kali ni Lana Nodin tampil tunjukkan sesuatu buat gadis yang menghalau anaknya.

” Tak boleh ‘dine-in’ di Kuala Lumpur, ‘sistur’ ‘dine-in’ di Miami. Jemput makan,”. Itu status dimuat naik pelakon, Laana Nodin di Instagram Story yang berkongsi videonya bersama keluarga menikmati sarapan pagi di Miami, Amerika Syarikat (AS).

Laana atau nama sebenarnya MazIina Hasan Nodin bersama suami, Daud McKienzie, anak sulung, Gia Quinn McKienzie dan anak keduanya, William Daud McKienzie kini berada di Amerika Syarikat seperti yang dimaklumkan menerusi hantarannya di Instagram semalam.

” Sekarang, aku balik (Amerika Syarikat), aku akan lihat sendiri siapa yang betul! Dari aku mohon MTP, buat dokumen yang sah mengikut undang-undang Malaysia dan bertolak ke KLIA sampai ke Amerika Syarikat. Alhamdulillah perjalanan aku sangat-sangat dipermudahkan. Tiada sebarang diskrim1nasi atau apa-apa masalah! Tiada sebarang kabel, ini semua kabel Allah SWT dan bila Allah kata kun fa yakun, jadilah ia,” tulisnya di Instagram.

Tambahnya, video dan kenyataan di Instagram itu adalah jawapan kepada segala t0hm4han yang dilemparkan terhadapnya selama ini apabila dia didkwa menoI4k vksin.

” Ini video khas untuk kamu, jangan DM aku tanya itu ini. Cuma tengok dan nilai sendiri! Kamu semua di Facebook dan portal-portal yang sibuk mengata aku, suruh aku balik Amerika Syarikat, siap h4Iau aku dari negara aku sendiri. Okey, ini aku balik. Aku buktikan apa yang kamu semua cakap itu, lebih tahu dan lebih pandai daripada aku,” tulisnya.

Anak dihaI4u ketika sedang mandi sungai

Di Instagram Story itu juga, Lana berkongsi bagaimana dia dan keluarganya dih4Iau oleh seorang individu ketika sedang beriadah di sungai.

” Okay hari tu anak-anak aku nak mandi kat sungai Kemensah tak boleh, sekarang aku bagi anak-anak aku puas mandi kat sini. Akak oh akak yang kat sungai hari tu, ni saya bagitau kat sini kami mandi puas-puas ya akak.. sebab hari tu anak aku tengah mandi ko sanggup h4Iau keluar. Walhal aku tak mandi pun, anak-anak jer mandi tapi sebab budi bahasa dan cara ko sikit pun aku tak hairan dengan sungai ko! Esok aku beli tanah belakang ada sungai baru ko tau! Jangan ingat orang tak mampu ya.. cuma tak menunjuk saje.

Terdahulu Lana menjelaskan ramai orang yang suka membuat spekuIasi sehinggakan ada yang berandaian dia tidak akan berjaya untuk ‘terbang’ gara-gara belum div4ksin. Menerusi Instagram (IG) miliknya, Lana berkongsi rakaman video perjalanan mereka sekeluarga bermula di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur hingga tiba Amerika Syarikat.

” Ada yang kata oh dia tak lepas airport apa lagi berjaya ke nak balik USA. Kat USA sana lagi tervk semua tak boleh, dine-in ke, riadah ke masuk mall ke atau masjid ke. Korang yang di Facebook dan portal yang sibuk meng4ta aku, sibuk suruh aku balik USA siap h4Iau aku dari negara aku sendiri..

” Okay ini aku balik! Dari aku apply MTP, buat dokumen yang sah mengikut undng-undng Malaysia dan bertolak ke airport KLIA sampai ke USA, Alhamdullilah perjalanan aku sangat-sangat dipermudahkan, jadi jgn nak sesuka hati nak jadi polis pencen ke, wartawan ke atau doktor yang korang sekarang dok buat di social media sedangkan korang tak tau mane yang sahih dan mana yang rumours! COVlD is real, its endemic but not pandemic! Sedarlah, nikmati hidup anda selagi ada peluang! semoga Allah swt melindungi kita! Stop discrim1nation and start respect others decisions! Kepada sahabat-sahabat, followers dan rakan-rakan artis yang selalu bersama saya, beri kata semangat dan doa pada saya,anda tau anda siapa, terima kasih dan teruskan perjuangan korang, semoga allah lindungi korang, negara dan rakyat malaysia.. tulis Laana. Sumber:IG Laananordin

Suami Lana Nodin nekad hantar surat saman pada Michael Ang. Tak boleh diam sekali ini jawapan dari Michael Ang.

Pengarah dan penerbit sensasi, Michael Ang tidak mahu mengulas lanjut mengenai tindakan suami kepada pelakon Lana Nodin iaitu David Mackienzie yang mengarahkan peguam menghantar surat tuntutan kepadanya selepas dikatakan mengeluarkan kenyataan salah terhadap isterinya. Michael sebaliknya masih menanti surat yang dimaksudkan.

“Tiada apa komen mengenainya. Saya tunggu sahaja surat saman dia,” katanya ringkas kepada Gempak. Michael dihubungi oleh Gempak selepas pasangan itu dilaporkan mahu menghantar surat tuntutan kepada pengarah berkenaan.

Dalam pada itu, Michael turut memberitahu dia akan bersedia dengan peguamnya jika surat itu sudah diterima. Terdahulu, Lana menerusi perkongsian di Instagram menempelak Michael yang dikatakan

telah masuk campur di atas kenyataannya berkaitan mengkritik Ketua Pengarah kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah. Perblhan itu tercetus selepas Michael didakwa telah melabel Lana sebagai seorang yang ‘bimbo’ dan tidak menyokong petugas barisan hadapan. Sumber : Gempak

Suami Lana Nordin pula akan tampil hantar surat tuntutan kepada Michael Ang hanya sebabkan ini. Tapi ini tujuan David sebenarnya.

Sebelum ini, pelakon Lana Nordin menerusi perkongsiannya di laman Instagram didkwa telah menempelak pengarah drama terkenal iaitu Michael Ang yang dikatakan telah masuk campur dengan kenyataannya mengkritik Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham.

Terbaharu, memetik laporan Harian Metro, suami kepada Lana Nordin iaitu David Mackienzie bertindak mengarahkan peguam mereka menghantar surat tuntutan kepada Michael Ang yang didakwa telah mengeluarkan kenyataan tidak sepatutnya terhadap pelakon wanita itu.

‘Komen yang tiada kelas’

Difahamkan, David bertindak demikian adalah untuk menyelesaikan masalah atau perbalahan yang telah dipercayai berlaku membabitkan Lana Nordin dan Michael Ang. Peguam saya akan hantar surat tuntutan. Ini adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan perkara ini. Kita tengok berapa duit yang dia ada. Ini adalah satu pengajaran untuk tidak bercakap buruk mengenai orang lain. Saya pasti tiada siapa akan menghargai apa yang diluahkannya. Ia adalah komen yang tiada kelas. Lelaki ini mempunyai sedikit mulut yang jahat.

‘Itu kenyataan tidak masuk akal’

Tambah David lagi, dia berasa kecewa dan kesal apabila dikatakan Michael Ang melabelkan Lana Nordin sebagai seorang ‘bimbo’ dan tidak memberi sokongan kepada frontliners yang bertungkus lumus berdepan dengan pandemik. David bagaimanapun menafikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Michael Ang itu. Dia sering mengulangi perkara yang tidak berfaedah. Tiada suami yang suka bila seseorang bercakap perkara yang tidak baik mengenai isterinya, terutama mengh1na macam itu daripada seorang lelaki ataupun wanita. Dia sering bercakap perkara buruk mengenai ramai orang. Dia juga mempengaruhi ramai orang untuk bercakap perkara yang buruk mengenai isteri saya. Dia cakap isteri saya tidak menyokong barisan hadapan dan itu adalah kenyataan yang tidak masuk akal. Sumber: Harian Metro

Tak Pasal Pasal Michael Ang Kena Sound Dengan Suami Lana Nordin Waktu Tengah Live. Sekali Ini Respon Michael.

Tular tentang pendapat pelakon Lana Nodin yang dikatakan mempertika1kan kredibiliti Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah baru-baru ini, turut mendapat perhatian anak seni lain. Pengarah terkenal, Michael Ang berkata dia telah menerima amaran daripada suami Lana, David Mckienzie kerana lantang bersuara memb1das pendapat pelakon berkenaan. Pengarah berusia 45 tahun itu David telah tinggalkan komen ketika sesi IG live dibuat olehnya. Sebenarnya saya taknak bagi komen selanjutnya sebab suami dia dah bagi amar4n…dia masuk dalam sesi IG live saya dan tinggalkan komen macam itu.”

Tak patut cakap DG Hisham hanya berlakon

Michael turut berkata dia bersedia untuk bersemuka dengan mereka berdua untuk menyelesaikan perkelah1an ini namun hanya akan berbuat sedemikian selepas pasangan terbabit mendapatkan vaks1n C0vid-19. Saya memang terbuka nak jumpa mereka tapi pastikan mereka vaks1n dulu…sebab saya memang taknak berjumpa atau bekerjasama dengan mana-mana orang yang tidak ambil vaks1n, itu pendirian saya.”

Saya tak kisah sebenarnya kalau dia ant1 vaks1n, itu hak dia…yang saya mar4h bila dia kata muka pen4t DG Hisham selama ini hanyalah lakonan, itu adalah satu keb0d0han.” Dia tak nampak ke peng0rbanan fr0ntliner ini semua yang expose diri mereka kepada C0vid semata-mata untuk selamatkan orang!”

“Jangan sampai laki mat salleh aku jumpa ko!”

Sementara itu, melalui instastory Lana Nodin dilihat menempelak seseorang dipercayai Michael Ang kerana dikatakan masuk campur tentang kenyataannya membabitkan Dr Noor Hisham itu. Malah, Lana juga turut mengaitkan isu Michael yang telah memasuki agama Islam dan memberikan kata-kata kurang enak dibaca.

Ko tengok video tu aku upload pasal persoalkan SOP, yang ko terlebih mer0yan kenapa? Jangan sampai laki mat salleh aku jumpa ko! Ko pun bukan hebat mana pun…” Baik ko jadi kaf1r dari s1buk masuk Islam tapi membawang!”

Michael bagaimanapun berkata dia tidak ambil kisah tentang kata-kata h1na4n dilemp4rkan oleh Lana terhadap dirinya kerana malas melayani rent4k pelakon itu yang disifatkannya sama seperti warganet lain. Katanya, dia sering menerima kata-kata sebegitu daripada warganet lain apabila ada isu yang mereka tidak berpuas hati dengan pandangannya sebelum ini.

Dia kata saya kaf1r, lebih baik tak payah masuk Islam…semua benda itu warganet dah pernah cakap pada saya.” Jadi perlu ke saya melayan orang yang tidak ber0tak seperti itu?”

Patutnya guna pengaruh untuk tulis benda positif

Kata Michael, Lana sepatutnya menggunakan pengaruh yang dimiliki sebagai selebriti untuk minta rakyat bersatu atau tulis perkata yang positif, bukan menakvt-nakvtkan orang. Dengan pengaruh besar yang mereka ada buktikan dengan membantu rakyat atau cuba buat kerja-kerja amal atau yang bermanfaat untuk semua.” Kalau kau suruh DG Hisham letak jawatan, dia dah cukup pandai ke nak gantikan DG?” Sumber : KL Menjerit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *