Cik B geli bila tengok video sambutan hari jadi Iqbal. Tak boleh berdiam sekali Iqbal mohon kesiankan emosi bakal anak tiri.

Video sambutan hari lahir ke-27 bekas pembantu peribadi Datuk Seri Vida, Ahmad Iqbal Zulkefli yang disambut romantik bersama usahawan kosmetik itu benar-benar mengukuhkan dakwaan bahawa mereka akan berkahwin. Namun reaksi anak kepada Datuk Seri Vida (DSV) sememangnya menarik perhatian ramai kerana dilihat agak ‘geli’ dengan drama percintaan ibu dan bakal bapa tirinya itu.

Respon Cik B

Sedaya upaya lakukan yang terbaik buat DSV, Cik B & Kacak

Namun begitu, menerusi perkongsian di InstaStory Iqbal, dia telah memuat naik ‘update’ terkini berkenaan kisah cintanya bersama DSV. Menurut pemuda tersebut, DSV seharian suntuk menangis memikirkan Cik B.

Dalam masa yang sama bekas PA usahawan itu mengakui yang kasihan dengan bakal anak tirinya kerana mungkin perjalanan hidup sejak kecil menjadikannya seperti itu. Tambahan lagi, Iqbal menyatakan yang orang lain tidak akan dapat mengambarkan jika Cik B sudah marah. Tiada siapa mampu mendekatinya.

Mohon agar urusan semua dipermudahkan

Oleh itu, Iqbal berharap agar orang ramai supaya tidak menambahkan lagi api kepada Cik B. Dia berjanji akan melakukan yang terbaik buat DSV, Cik B serta Kacak demi masa depan mereka semua.

Jadi, menerusi InstaStory pemuda itu lagi, dia telah menulis luahan rasa dengan memohon supaya Allah S.W.T membantunya menghadapi segala kesulitan dan tohmahan dalam kehidupannya.

Terdahulu, khabar DSV dan bekas pembantu peribadinya untuk berkahwin telah tular di media sosial. Namun begitu, menerusi rancangan Melodi yang bersiaran di TV3, anak kepada DSV iaitu Cik B atau nama sebenarnya Edlynn Zamileen Mohd Amin kurang bersetuju dengan pilihan ibunya kerana merasakan jarak usia mereka terlalu jauh.

Dia juga ada menulis di ruangan Twitter dengan berharap agar apa yang berlaku lebih dari lima kali (perkahwinan ibunya) tidak terulang lagi.

Sumber: Instagram Ahmadiqbalzulkefli, Twitter @havocCikb

Iqbal nak kahwin dengan Ds Vida. Cik B dah mula syak lain macam. Akhirnya Cik B tampil luahkan sesuatu.

”Saya macam tak naklah ada ayah baharu, dah cukup ada lima ayah,” Demikian luahan anak sulung jutawan kosmetik Datuk Seri Vida, Cik B. Memetik wawancara Cik B bersama program hiburan popular pada Ahad, kata empunya nama Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 16, dia tetap dengan keputusannya tidak bersetuju dengan pilihan ibunya untuk berkahwin dengan IqbaI Zulkefli.

Kata Cik B, perbezaan ketara usia antara ibunya dan IqbaI menjadi faktor utama dirinya tidak merestui hubungan mereka. ”Saya sangat kurang setuju. Mama umurnya pun dah tua, abang IqbaI baru umur 27.

”Macam mana abang IqbaI boleh sukakan orang tua. Mesti ada sebab. Saya pun tak setuju mama nak ada anak lagi. Mama ni kalau dia bercinta, dia macam cinta bta,” katanya. Dedah Cik B, hubungannya dengan IqbaI juga tidak begitu rapat dan kerap brblah sebelum ini.

”Saya dengan abang IqbaI ni memang tak baik. Saya selalu brbalah dengan dia. Brbalah tu bukan biasa-biasa. Mama pun selalu brblah dengan dia. ”Hubungan kami memang sangat renggang. Saya tak nak komen banyak, sebab banyak saya nak cakap tapi biarlah pada diri saya sendiri saja,” ujarnya.

Tambah Cik B, dia akui pada mulanya hanya menyangka hubungan ibunya dan IqbaI hanya tujuan marketing. Bagaimanapun, Vida dan IqbaI kelihatan semakin serius sejak kebelakangan ini. ”Sebenarnya saya ingatkan cuma marketing (publisiti), tapi nampak macam betul-betul pula.

”Ya Allah takutnya, tapi harap-harapnya memang marketinglah. ” Tapi kalau jodoh mama dengan abang IqbaI saya harapkan mama happy (gembira), ikutlah mama nak buat apa. Saya memang tak nak mama kahwin dengan abang IqbaI,” tambahnya.

Vida sebelum ini mengesahkan bakal berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya itu pada Disember ini namun risau dengan penerimaan anak-anaknya terutama Cik B. Kisah hubungan Vida dan IqbaI menjadi perhatian ramai apabila pasangan itu terbuka berkongsi persiapan mereka termasuk melakukan ujian kesuburan pada akhir Ogos lalu.

IqbaI pula memberitahu dirinya sudah bersedia untuk menjadi suami kepada Vida yang sudah lama didambakannya. Terdahulu, Vida atau nama sebenarnya, Hasmiza Othman, 49 mengesahkan dia memang merancang untuk mendirikan rumah tangga dengan IqbaI namun segalanya tertakluk kepada perancangan Tuhan.

” Saya sebenarnya malas nak beri komen sebab orang kita kuat mengata. Ada yang cop saya gedik, tak sedar diri, kbr dah panggil masih nak khwin. Tetapi soal jodoh inikan di ta­ngan Tuhan. ” Memang saya merancang untuk berkhwin tetapi ada beberapa syarat antaranya soal kesuburan dan anak-anak.

” Saya pun sudah beberapa kali melalui episod kegagalan rumh tngga, tidak mahulah perkara sama berulang,” katanya. Bakal berkahwin awal tahun depan Nama Vida dan IqbaI kembali diperkatakan selepas bekas pembantu peribadinya itu mendedahkan hbungan cinta antara mereka terjaIin semula selepas beberapa tahun terputus.

Namun pendedahan IqbaI turut menerima kritikan hebat warganet yang mempersoal keikhlasannya men­dekati Vida semula dan usia selebriti popular itu yang kini menghampiri 50 tahun.

Bercakap soal perkhwinan, setakat ini Vida masih belum ada tarikh khusus berikutan situa­si pandemik yang meruncing, namun dia tidak menolak majlis akan berlangsung dalam tahun ini atau awal tahun depan.

” Perancangan itu ada tetapi tunggu sehingga selesai Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) dan situasi pndemik di negara ini beransur pulih. Saya pun sudah melakukan ujian kesuburan jadi kita lihatlah nanti ya,” katanya.

Ditanya bila hbungan yang terputus di tengah jalan sebelum ini kembali terjalin, jelas Vida, dia dan IqbaI tidak pernah berhenti bertanyakan khabar sesama mereka dan akhirnya, membuat keputusan untuk bersa­ma semula.

” Kami setiap hari bertanyakan khabar walaupun sudah ptus hbungan sejak 2018. Lama-lama, kami jadi rapat semula dan insya-Allah, jika ada jodohnya bertemulah nanti di pelaminan,” katanya. Sementara itu, bekas pembantu peribadi (PA) Datuk Seri Vida (DSV) iaitu Ahmad IqbaI Zulkefli meminta usahawan kosmetik itu berterus-terang dengan anak-anak mengenai rancangan mereka untuk mendirikan rumah tangga tidak lama lagi.

IqbaI, 27, berkata tndakan Vida atau Hasmiza Othman merahsiakan hubungan istimewa mereka itu boleh mengganggu emosi dua anaknya iaitu Nur Edlynn Zamilleen atau lebih dikenali sebagai Cik B dan Eric Zaquan.

”Dari awal lagi saya minta dia jujur cerita dekat keluarga sebab saya dah main peranan dan dia juga kena main peranan sebagai ibu. Takkan saya pula nak cakap dengan Cik B! ”Sejak dahulu lagi DSV tak terbuka berkongsi dengan anak-anak mengenai hubungan kami,

jadi saya sedikit terkilan sebab dia lebih selesa berahsia… sepatutnya jujur sahaja dengan Cik B tak perlulah sampai kantoi mesej sayang-sayang dulu. ”Saya kasihankan Cik B. Saya faham dia dalam dilema kerana perlukan perhatian ibu kerana pernah melalui sejarah semasa kecil yang berbeza dengan remaja lain sebab itulah saya kena fikirkan perasaan dia juga,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: gempak dan mstar

Nak kahwin dah tak lama lagi. Akhirnya Cik B tampil bagi respon tentang perkahwinan yang akan berlangsung.

“Pura-pura terkejut dan tak tahu,” demikian reaksi ringkas anak kepada jutawan kosmetik Datuk Seri Vida, Cik B. Menciap perkara terbabit di Twitternya pada Rabu, Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 16, turut mengulang kicau entri seorang pengguna di platform berkenaan.

Tulis individu terbabit ‘harap Cik B takda sosial media’ secara sarkastik merujuk kepada kenyataan Vida kepada media tempatan baru-baru ini. Dalam kenyataan tersebut, Vida memaklumkan dia masih belum berani untuk memberitahu anak sulungnya itu tentang hasratnya untuk berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli.

Justeru, Vida mahu khabar gembira itu diketahui Cik B menerusi laporan media, bukan dari mulutnya sendiri. Respon Cik B itu mengundang pelbagai reaksi warganet yang terhibur dengan telatah anak beranak itu.

“Cik B bagi ke mama kahwin lagi. Kalau anak auntie tak bagi,” ciap pemilik akaun @Hanita2662Blues. “Tanya mama betul ker mama cakap macam tu (nak kahwin),” tambah @nurshizukaa. Kisah Vida dan Iqbal mula menjadi

sorotan ramai selepas pelantun lagu I Am Me itu membuat ujian kesuburan dan menyatakan hasratnya untuk memiliki zuriat. Hal itu disambut baik oleh Iqbal yang sudah lama menaruh hati dan harapan kepada usahawan kelahiran Kelantan itu.

Sumber : GEMPAK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Umum akan kahwin disember tahun ni. Sekali Ds Vida dedahkan syarat nak datang majlis beliau.

PETALING JAYA – “Memang betul nak kahwin. Bukan main-main atau publisiti kerana saya rasa memang jodoh dah sampai.” Demikian kata taikun kosmetik, Datuk Seri Vida atau nama lengkapnya, Hasmiza Othman, 50, berhubung kesahihan khabar angin kononnya akan menamatkan zaman janda dengan lelaki muda bernama Ahmad Iqbal Zulkefli menjelang Disember nanti.

Vida ketika dihubungi memaklumkan, jika Pelan Pemulihan Negara (PPN) disebabkan virus C0vid 19 sudah ditamatkan pada Disember, dia mengimpikan sebuah perkahwinan gilang-gemilang. “Benar dan saya mahukan majlis ‘wedding of the year’.

Perkahwinan adalah perkara yang bukan kita selalu buat. Kalau PPN dah tamat, saya memang akan adakan majlis besar-besaran tapi semua yang hadir kena lengkap dua dos dan mematuhi prosedur operasi standard (SOP). Tarikhnya saya akan beritahu nanti.

“Saya percaya, bukan hanya media tempatan yang akan hadir membuat liputan tetapi media Indonesia turut akan berpusu-pusu membuat liputan,” katanya yang pernah ditemu bual media Indonesia, Trans7 setahun lalu.

Kata Vida, dia sudah memohon petunjuk daripada Allah SWT untuk dipermudahkan urusan jodoh dan akhirnya, dia sudah membulatkan tekad untuk berkahwin dengan Iqbal biarpun berjarak usia sebanyak 22 tahun.

“Saya sudah berdoa, dah buat solat Istikharah dan saya pasti, Iqbal adalah jodoh saya. Dia seorang lelaki yang jujur dan bertanggungjawab. “Saya dah lama berkawan dengannya (Iqbal). Saya tak minta banyak cuma doa yang baik-baik daripada orang ramai agar ikatan perkahwinan kali ini berkekalan hingga hujung n.yawa,” ujarnya.

Ditebak tentang penerimaan anak-anak dengan perancangan perkahwinan sekali lagi ini, Vida mengakui belum mempunyai keberanian untuk berbincang soal tersebut dengan anak-anak, terutama anak perempuannya, Cik B atau sebenarnya, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin.

“Kacak tiada masalah rasanya. Cuma Cik B dia agak protektif dengan saya. Saya belum berani untuk beritahu kepada mereka tentang hasrat saya (untuk berkahwin). “Biarlah mereka dengar dahulu daripada media bukan daripada bibir saya sendiri. Cik B perlu masa untuk menghadapi semua ini. Perlahan-lahan saya akan beritahu dirinya,” katanya.

Malam tadi, menerusi sesi IG Live, perkongsian Vida menarik perhatian ramai apabila berkongsi jangkaan tarikh perkahwinan dengan Iqbal yang juga merupakan bekas pembantu peribadinya. Meskipun tidak mengumumkan sebarang tarikh, namun Iqbal sendiri tampil memberikan respons ketika sesi live berkenaan dengan tinggalkan komen ringkas yang berbunyi : “Bulan 12”.

Kredit : Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Bakal nikah bulan Disember ini. Sekali DSV dedah belum cuba beritahu Cik B soal ini.

“Memang betul nak kahwin. Bukan main-main atau publisiti kerana saya rasa memang jodoh dah sampai.” Demikian kata taikun kosmetik, Datuk Seri Vida atau nama lengkapnya, Hasmiza Othman, 50, berhubung kesahihan khabar angin kononnya akan menamatkan zaman janda dengan lelaki muda bernama Ahmad Iqbal Zulkefli menjelang Disember nanti. Vida ketika dihubungi Kosmo! Online memaklumkan, jika Pelan Pemulihan Negara (PPN) disebabkan virus Cvd19 sudah ditamatkan pada Disember, dia mengimpikan sebuah perkahwinan gilang-gemilang.

“Benar dan saya mahukan majlis ‘wedding of the year’. Perkahwinan adalah perkara yang bukan kita selalu buat. Kalau PPN dah tamat, saya memang akan adakan majlis besar-besaran tapi semua yang hadir kena lengkap dua dos dan mematuhi prosedur operasi standard (SOP). Tarikhnya saya akan beritahu nanti. Saya percaya, bukan hanya media tempatan yang akan hadir membuat liputan tetapi media Indonesia turut akan berpusu-pusu membuat liputan,” katanya yang pernah ditemu bual media Indonesia, Trans7 setahun lalu.

Kata Vida, dia sudah memohon petunjuk daripada Allah SWT untuk dipermudahkan urusan jodoh dan akhirnya, dia sudah membulatkan tekad untuk berkahwin dengan Iqbal biarpun berjarak usia sebanyak 22 tahun. “Saya sudah berdoa, dah buat solat Istikharah dan saya pasti, Iqbal adalah jodoh saya. Dia seorang lelaki yang jujur dan bertanggungjawab. Saya dah lama berkawan dengannya (Iqbal). Saya tak minta banyak cuma doa yang baik-baik daripada orang ramai agar ikatan perkahwinan kali ini berkekalan hingga hujung nyawa,” ujarnya.

Ditebak tentang penerimaan anak-anak dengan perancangan perkahwinan sekali lagi ini, Vida mengakui belum mempunyai keberanian untuk berbincang soal tersebut dengan anak-anak, terutama anak perempuannya, Cik B atau sebenarnya, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin.

“Kacak tiada masalah rasanya. Cuma Cik B dia agak protektif dengan saya. Saya belum berani untuk beritahu kepada mereka tentang hasrat saya (untuk berkahwin). Biarlah mereka dengar dahulu daripada media bukan daripada bibir saya sendiri. Cik B perlu masa untuk menghadapi semua ini. Perlahan-lahan saya akan beritahu dirinya,” katanya.

Malam tadi, menerusi sesi IG Live, perkongsian Vida menarik perhatian ramai apabila berkongsi jangkaan tarikh perkahwinan dengan Iqbal yang juga merupakan bekas pembantu peribadinya. Meskipun tidak mengumumkan sebarang tarikh, namun Iqbal sendiri tampil memberikan respons ketika sesi live berkenaan dengan tinggalkan komen ringkas yang berbunyi : “Bulan 12”. Sumber : Trending Sangat

Baru je DSV tampil jelaskan ciri ciri lelaki pilihannya. Kini Iqbal pula tampil dedahkan hampir berkahwin sampai mampu nak beri RM 1 Juta sebulan.

Gosip cinta membabitkan usahawan k0smetik Datuk Seri Vida dengan bek4s pembantu peribadi iaitu Ahmad Iqbal Zulkefli terus menarik minat warganet di laman sosial. Selepas dika1tkan dengan jutawan tersebut, Iqbal, 27, akhirnya tampil menjawab beberapa spekuIasi dan mempersoalkan mengenai kriteria calon suami yang dinyatakan oleh Vida.

“Saya ada baca syarat-syarat bakal suami yang dia mahu… tapi saya pun keIiru, dia kata mahu lelaki yang sama level dan seusia dia tapi kalau ingat dulu dia pernah kata mahu yang muda, sekarang taste lain pula. Kalau nak cakap fasal kaya…

saya akui saya tidaklah terlalu kaya tapi sekarang ini saya sedang bekerja keras ke arah itu dan kewangan jauh lebih baik daripada dulu. Kalau setakat nak tanggvng dia saya masih mampu, sebulan RM1 juta pun InsyaAllah masih boleh. Sejvjurnya saya pun tak tahu hati dia terhadap saya macam mana, dia seolah-olah tak nak meng4ku perasaan itu. Saya tahu dia nak kahwin tapi tak yakin,” katanya.

Iqbal akui sudah mampu beri nafkah zahir dan batin.

Menerusi laporan mStar pada Jumaat, Vida memberitahu dia mahu seorang suami yang sama ‘Ievel’ termasuklah memiliki pengalaman, usia dan sumber kewangan yang kvkuh. Ditanya mengenai status hvbungannya dengan usahawan berasal dari Kelantan itu, Iqbal berkata mereka masih berkawan baik, namun mengakui soal hati masih tiada jawapan sehingga kini.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *