Tak tahulah muka teruja ke cuak tu. Shuib tampil kongsi reaksi Uwais.

Menjengah ke akaun Instagram Shuibsepahtu, satu posting yang dikongsikan telah menarik perhatian warganet iaitu posting tersebut telah memaparkan video anak sulung pasangan Shuib Sepahtu dan arw4h Siti Sarah iaitu Uwais Al-Qarni. Video tersebut telah diambil oleh shuib yang berdurasi 40 saat iaitu Uwais sedang memegang seekor kambing.

Uwais hendak memegang kambing tersebut tetapi mukanya agak berbelah bahagi, mungkin kerana bunyi kambing itu yang bising membuatkan uwais takut. Walaupun muka agak takut tapi keyakinan untuk memegang kambing tu tetap ada. Memang tak lekang senyuman dari wajah uwais ni kan.

Video:

https://www.instagram.com/p/CTjPXQJloLR/?utm_source=ig_web_copy_link

Bagus sangat sikap Uwais, selalunya budak yang seusia dengannya mana la nak pegang anak kambing, mereka akan main game, dan main telefon tapi uwais ni bagus, bagus didikan shuib. Semoga Uwais Al-Qarni membesar menjadi anak yang soleh dan berjaya membanggakan arw4h ibu serta bapanya.

Komen Warganet:

Sumber : https://www.dnq.pw/

Uwais minta izin Shuib untuk buka akaun instagram sendiri. Tapi ribuan komen beri pandangan kalau Uwais buat macam ni.

Setelah beberapa ketika sejak kehilangan isteri tersayangnya iaitu Siti Sarah Raisuddin yang pergi buat selamanya akib4t kompl1kasi wab4k Cvd19, Shuib yang menjadi ibu dan juga ayah Kepada anak2 mereka sekarang. Shuib menjaga 4 orang anaknya iaitu yang sulung Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, dan yang bongsu termasuk baby Ayash Affan yang baru berusia 28 hari.

Putera sulungnya itu dilihat mirip 4rwh ibunya, semakin hari semakin mirip dengan 4rwh ibunya. Shuib telah Memuatvnaik satu gambar di laman Instagramnya bersama putera sulungnya itu dilihat mendapat beribu komen positif kerana caption pada gambar tersebut.

Perkongsian :

https://www.instagram.com/p/CTeIw0mvSSE/?utm_source=ig_embed&ig_rid=cea459a6-4adc-463c-9f86-386cacadeffa

Shuib bertanya kepada para warganet adakah Uwais boleh membuka akaun instagramnya sendiri, ramai yang memberikan komen dan pendapat yang positif iaitu bersetuju tetapi haruslah dipantau selalu supaya setiap aktiviti yang dilakukan di akaun instagram itu dipantau.

Walaupun begitu ada juga yang tidak bersetuju kerana Uwais masih kecil dan sepatutnya uwais kena lebih menumpukan pada pembelajaran bukannya menumpukan pada aplikasi sosial tersebut. Apapun tepuk dada tanyalah hati. Mungkin hanya untuk masa terluang sahaja.

Komen Warganet:

Sumber : Komedi Media

Selepas tular rakaman Raissuddin termenung seorang diri di balkoni. Terus Shuib bergerak melawat tempat abadi isterinya.

“Rindu seorang ayah,” tulis pelawak dan pelakon, Shuib sebagai keterangan terhadap video mengenai bapa mentuanya, Raissuddin Hamzah. Menerusi video yang dimuat naik menerusi Instagram Story itu, Raissuddin kelihatan sedang duduk sendirian di luar balkoni kediaman Shuib.

Paling menyentuh perasaan, apabila bekas penyanyi dan pelakon terkenal era 1980-an ini memainkan lagu Kesetiaan nyanyian Allahyarham Siti Sarah yang juga anaknya di telefon bimbit. Lagu yang dimuatkan dalam album pertama Siti Sarah pada 2002 ini membawa kenangan tersendiri apabila meledakkan namanya di persada industri nyanyian tanah air.

Kejayaan ini terhasil menerusi kerja keras Raissuddin yang sering membawa Siti Sarah menyertai pelbagai pertandingan nyanyian sehinggalah diambil sebagai penyanyi rakaman sebelum mencipta populariti. Siti Sarah pergi buat selamanya di Unit Rawatan Rapi, Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM) , jam 5.13 pagi 9 Ogos lalu akibat Covid-19.

“Boleh jumpa,Cuma lain suasana”

Selepas tvlar gambar bapa arwah merenung ke lua jendela, Shuib telah memuat naik satu gambar dia sedang menziarahi tempat abadi 4rwh Siti Sarah. Rata-rata warganet tumpang bersedih dan turut mendoakan 4rwh. Sumber : Trending Sangat

Rindu seorang ayah. Sebak tengok bapa Sarah termenung berseorang di balkoni rumah Shuib.

”Rindu seorang ayah,” Demikian perkongsian pelawak dan pelakon, Shuib sebagai keterangan terhadap video mengenai bapa mentuanya, Raissuddin Hamzah. Menerusi video yang dimuat naik menerusi Instagram Story itu, Raissuddin kelihatan sedang duduk sendirian di luar balkoni kediaman Shuib.

Paling menyentuh perasaan, apabila bekas penyanyi dan pelakon terkenal era 1980-an ini memainkan lagu Kesetiaan nyanyian Siti Sarah yang juga anaknya di telefon bimbit. Lagu yang dimuatkan dalam album pertama Siti Sarah pada 2002 ini membawa kenangan tersendiri apabila meledakkan namanya di persada industri nyanyian tanah air.

Kejayaan ini terhasil menerusi kerja keras Raissuddin yang sering membawa Siti Sarah menyertai pelbagai pertandingan nyanyian sehinggalah diambil sebagai penyanyi rakaman sebelum mencipta populariti.

Siti Sarah pergi menghadap illahi di Unit Rawatan Rapi, Hspital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM) , jam 5.13 pagi 9 Ogos lalu akibat COVlD-I9.

Dunia ini sesepi-sepinya

Terdahulu, sebaik menerima khabar duka pemergian anak tercinta, Siti Sarah ke rahmahtullah, dunia Raissuddin Hamzah sepi secara tiba-tiba. Kata Raissuddin, tiada kata-kata yang dapat menggambarkan kepiluannya melepaskan pujaan hatinya itu untuk kembali ke sisi ALLAH SWT.

” Dunia ini sesepi-sepinya, itulah yang boleh jelaskan perasaan saya. Tiada kata-kata lain yang boleh menjelaskan kedudukan saya selain sepi,” Raissuddin berkata demikian sewaktu menjawab soalan media sebaik selesai majlis bacaan Yasin dan tahlil buat Siti Sarah melalui aplikasi Zoom pada Selasa malam (10 Ogos).

Itu merupakan kali pertama Raissuddin yang juga seorang penyanyi terkenal di era 1980-an berkongsi perasaanya dengan wartawan selepas 24 jam anak tercintanya kembali ke rahmahtuIIah selepas beberapa hari bertarvng nywa akibat jngkitan COVlD-I9.

Kembali mengingati detik-detik dimaklumkan berita sedih itu, Raissuddin berkata, masih jelas di ruang fikirannya bagaimana menantunya, Shuib datang berlutut dan memberitahunya dalam nada yang sangat tenang.

”Shuib datang ke bilik saya dengan senyum. Shuib duduk berlutut depan saya dan beritahu dia mahu ke hspital dan berkata… Siti (Sarah) dah tak ada abah,” cerita Raissuddin dalam nada sebak.

Sekalipun sukar untuk menerima erti kehilangan, Raissuddin dalam masa sama berlapang dada menerima qada dan qadar, apa lagi anaknya itu dijemput mengadap Allah dalam penuh kemuliaan.

”Dia seorang anak yang cukup baik, tak pernah bantah, tak pernah ingkar cakap saya, ikut apa sahaja saya cakap… dia juga anak yang sangat manja,” kata Raissuddin dalam nada tersekat-sekat.

Siti Sarah, kata Raissuddin, akan kekal di sanubarinya sebagai anak yang soleh dan telah banyak memberi kegembiraan bukan sahaja pada keluarga bahkan kepada seluruh masyarakat.

” Apa yang saya harapkan, marilah kita sama-sama mendoakan dia, doakan Siti Sarah agar dia tenang di sana,” ujar Raissuddin yang baru sahaja selesai menjalani kuarantin selepas turut dijangkiti COVlD-I9.

Siti Sarah yang juga seorang penyanyi terkenal tanah air menghembuskan nfas terakhir pada 5.13 pagi Isnin, 9 Ogos di Unit Rwatan Rapi Hspital Canselor Tunku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia.

Selain suaminya, Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhammad, Allahyrham Siti Sarah turut tinggalkan empat anak mereka iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang dilahirkan, Jumaat lalu.

Siti Sarah yang terpaksa ditidurkan, melahirkan Ayash melalui operasi tanpa sedar sekitar pukul 5 petang. Siti Sarah selamat diuruskan di Tanah Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak, sekitar pukul 1.20 tengah hari Isnin. Siti Sarah diuruskan di tanah sama dengan ibunya, Noor Aini Mohamad yang pergi menghadap illahi pada 26 Jun 2013 akibat kompIikasi pelbagai pnyakit.

Sumber: hmetro dan mstar

Shuib minta nak tengok gambar di ipad Matin. Sekali apa yang dia tunjuk buat ramai yang sebak.

Menerusi entri ‘story’ Shuib, seperti biasa, Shuib akan berkongsi dengan pengikut pengikut nya dalam halaman instagram perihal aktiviti nya bersama anak anak. Menerusi perkongsian Shuib sendiri dalam ‘youtube’ nya, ramai yang memberi kata kata semangat dan berdoa kesejahteraan pada keluarganya.

Komen Warganet

“Beruntung masih ada datuk dan nenek yang sama sama membantu dan memberi kasih sayang untuk Uwais, Talita dan Matin. brblah adik beradik… sejam kemudian ok dah. Matin cute je… Moga Uwais, Talita dan Matin diberikan sepenuh kasih sayang dan menjadi anak yang soleh dan solehah..”

“Semoga Shuib dipermudahkan segala urusan , sentiasa sihat dan semoga sentiasa dalam lindungan Allah SWT.. Semoga ikatan adik beradik ni akan kekal hingga ke Jannah dan takkan pernah terputus wala apa pun yg terjadi dan berjaya dunia akhirat..”

Seperti sedia maklum, Shuib kini menjaga sepenuhnya empat cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang baru dilahirkan. Terdahulu, Shuib kongsi yang dia akan menatap anak nya yang sulong sekiranya rindu pada isteri tercinta nya.

“Perasaan rindu sangat kuat apabila Sarah tiada. Anak sulung, Uwais Alqarni banyak mewarisi Sarah. “Jika rindu, wajah Uwais yang akan ditatap untuk mengubat kerinduan,” kata Shuib. Sumber : IG Shuib

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *