Kecoh kata Masjid Putra double standard. Sekali pihak Masjid tampil dedahkan sesuatu dan ini yang dia buat lepas kapasiti jemaah dah mencukupi.

Pengurusan Masjid Putra tampil memberi penjelasan berhubung penularan satu video di laman sosial kononnya mendakwa mereka memberi layanan berbeza kepada jemaah yang hadir bagi mengikuti solat Jumaat.

Pengurusan Masjid Putra dalam satu kenyataan berkata, kehadiran jemaah untuk menunaikan solat fardu dan Jumaat di masjid itu adalah masih mengikut garis panduan dan ketetapan dibuat oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) iaitu dengan kapasiti 300 orang.

Menurut kenyataan itu, daripada jumlah itu, pihak pengurusan masjid turut memperuntukkan sejumlah kuota buat jemaah tetap yang telah mendaftar lebih awal dengan turut memaklumkan jangkaan waktu ketibaan mereka.

“Ini adalah bagi memudahkan pihak pengurusan masjid memastikan jumlah kehadiran adalah bertepatan dengan kuota ditetapkan,” kata kenyataan itu pada Sabtu.

Satu video tular di laman sosial sejak Jumaat memaparkan ketidakpuasan hati sebilangan jemaah terhadap pengurusan masjid itu yang dilihat memberi layanan berbeza kepada mereka sewaktu ingin menunaikan solat Jumaat.

Menerusi perkongsian video berdurasi 51 saat itu, pengurusan masjid dilihat menutup pintu pagar dan hanya membenarkan jemaah tertentu memasuki ruang rumah ibadah terbabit.

Mengulas lanjut, kenyataan itu berkata, saban minggu Masjid Putra sememangnya menerima kehadiran jemaah melebihi kapasiti ditetapkan sejak jam 11 pagi lagi bagi menunaikan solat Jumaat.

“Apabila kapasiti jemaah mencukupi, pihak pengurusan masjid akan menutup pintu pagar utama masjid dan menyebabkan ada jemaah yang hadir tidak dapat memasuki masjid.

VIDEO:

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fkhirariffin%2Fvideos%2F254311243251543%2F&show_text=0&width=560

Sumber : Sinar Harian

Fizz Fairuz kecewa bila dia ditahan dari masuk masjid. Apa yang jadi buat ramai yang terkedu.

Pelakon, Datuk Fizz Fairuz meluahkan rasa kecewanya apabila dia dan individu lain ditahan daripada memasuki perkarangan masjid untuk menunaikan solat Jumaat. Menerusi hantaran di Instagram, pelakon ini berkongsi dia

dan beberapa individu lain mahu menunaikan solat memandangkan pihak kerajaan membenarkannya baru-baru ini. Kebenaran untuk menunaikan solat di masjid tertakluk pada Prosedur Operasi Standard (SOP) dan hanya untuk mereka yang sudah lengkap 2 dos vaksin sahaja.

“Masih tak boleh masuk! Kata dah boleh, sekarang tak boleh? Mana satu nak ikut ni?”, luah pelakon itu. Kongsi pelakon ini, dia dan beberapa individu lain yang pergi ke Masjid Wilayah Persekutuan. Selepas itu mereka terpaksa menunggu di luar perkarangan masjid tersebut kerana tidak dibenarkan masuk oleh sukarelawan RELA.

“Kesian kat orang datang, nak solat tapi tak boleh masuk. Akhirnya lari ke surau dekat rumah saja, pun sama duduk luar juga tak boleh masuk”, dedahnya. Sekadar info, kebenaran untuk menunaikan solat di surau dan masjid sudah berkuat kuasa pada 10 Ogos. Tetapi ianya hanya tertakluk pada SOP dan individu yang telah melengkapkan vaksinasi COVID-19.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:Murai.my

Almy Nadia menangis teresak kenangkan pemergian Siti Sarah. Perasaan seorang ibu ni memang lain sangat.

Selain ahli keluarga terdekat, pemergian Siti Sarah akibat covid-19 nyata cukup menginsafkan. Meskipun sudah selamat diuruskan sebentar tadi, namun ramai masih risau dengan penerimaan anak-anak serta perjalanan Shuib selepas ini

Shuib kena kuat untuk anak-anak…kami ada untuk membantu apa saja. Antara yang turut terkesan dengan pemergian penyanyi tersohor berkenaan adalah keluarga Datuk Fizz Fairuz. Di samping menitipkan semangat kepada Shuib yang bakal menjadi ibu serta ayah kepada 4 anaknya selepas ini, mereka juga sudi menawarkan sebarang bantuan bagi meringankan bebannya susulan kejadian hari ini.

Perasaan seorang ibu mengandung…maaf saya menangis, sedih takut semua rasa sekarang. Turut sedang hamil sama seperti Siti Sarah, pemergian itu nyata memberikan impak dari sudut emosi Datin Almy Nadia.

Menerusi Instagram, beliau dilihat menangis teresak-esak sambil mengakui takvt kejadian sama men1mpa keluarga mereka. Rentetan itu, Datuk Fizz Fairuz berusaha sebaik mungkin untuk menenangkan kembali isterinya sebaik mungkin.

Macam ni juga menangis sebab perasaan bercampur-baur…naluri ibu tu kuat sangat. Detik penuh hiba itu nyata dibanjiri pelbagai reaksi dalam kalangan peminat serta rakan-rakan artis. Bukan setakat ibu mengandung,

sebaliknya ramai akui mengalir air mata seperti ini juga sebaik dapat tahu berita duka berkenaan. Walau bagaimanapun, Datin Almy Nadia tetap dinasihati agar tenang serta jangan banyak fikir perkara negatif. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

https://www.instagram.com/p/CSWDexfH1Jb/

Sumber: IG fizzfairuzofficial & almynadiaofficial

Kali ni video Ds vida promo produk atas nama Siti Sarah pulak. Ramai pulak yang ambil kesempatan dengan pemergian Sarah ni.

Seolah-olah menjadi trend segelintir rakyat Malaysia yang mengambil kesempatan di atas satu musbah demi tujuan peribadi. Nampaknya bukan budi baik Siti Sarah yang dihebah-hebahkan namun ada pula yang cuba menumpang.

Antara yang diperkatakan warganet ialah apabila usahawan jutawan, Datuk Seri Vida sempat mempromosikan produk makanan yang katanya pernah diinspirasikan oleh Sarah. DS Vida memuat naik di IG Storynya (sebelum dipadam) bahawa ianya adalah impian Siti Sarah empat bulan lalu namun tidak kesampaian kerana Sarah sedang mengandung.

Maka, produk tersebut sekarang berada di tangannya lalu sempat mempromosikan harga dan boleh mendapatkannya segera. Adakah ia bukan pengiklanan pada pendapat anda? Hal ini membuatkan warganet berasa bengang dan marah!

Sumber : Cari

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : http://www.dnq.pw/

Rupanya selama 3 bulan pkp ini benda yang Shuib selalu buat pada Sarah. Banyak kenangan manis yang ditinggalkan.

Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad terus mengenang jalinan kasih sayang dan hubungan suami isteri yang dijalani selama 11 tahun bersama Siti Sarah Raissuddin. Salah satu hal yang membuat hatinya berbunga adalah mengenang bagaimana perintah kawalan pergerakan (PKP) yang dilaksanakan selama tiga bulan tinggalkan kenangan termanis buat dirinya.

Menurut pelawak yang juga usahawan tersebut, hal yang paling dikenang mengenai sikap manja isterinya adalah bagaimana dia perlu menguruskan Sarah termasuk memandikannya setiap hari! “Allahuakhbar masa tiga bulan PKP tak keluar bekerja, saya ada kerja sendiri iaitu mandikan Sarah setiap hari.

Dia kan tengah hamil anak kami waktu itu. “Kalau ditanya kenapa belum mandi, dia akan cakap sebab saya belum mandikan. Bayangkan setiap hari saya mandikan dia dan baru saya tahu kenapa perempuan mandi lama.

Sabun lain, scrub lain, Allahuakhbar,” kenang Shuib sambil tersenyum. Tambah Shuib dia bersyukur kerana Allah memberi dia kesempatan berkasih sayang dengan Sarah sehingga ke tahap itu sebelum mengambil bidadari syurganya pulang.

“Alhamdulillah, 11 tahun dia dipinjamkan, saya sangat bahagia, masa PKPK tu 3 bulan kami bersama, lakukan aktiviti semua bersama sama, Allahuakhbar,” katanya lagi. Pengakuannya itu membuatkan rakan rakan artis dan semua yang berada dalam sesi bacaan Yassin melalui aplikasi Zoom malam tadi ikut tersenyum.

Salah seorang sahabat pelawak, Fad Bocey malah ikut berseloroh menjadi tindakan Shuib yang memandikan Sarah setiap hari. “Nampaknya lepas ini aku kena mandikan isteri pula setiap hari,” seloroh Fad.

Aktor Shanaaz Ahmad yang turut berada dalam sesi bacaan Yassin yang disertai oleh lebih 600 tetamu itu turut berseloroh. “Nampaknya aku sajalah tak ada isteri nak mandikan,” katanya disambut tawa Shuib dan yang lain.

Selain berkongsi kenangan memandikan Sarah setiap hari selama tiga bulan, duda yang kini memikul tanggungjawab membesarkan anaknya, termasuk anak keempat yang baru dilahirkan beberapa hari lalu juga mengatakan dia menjadi tukang urut bibadari syurganya itu. “Kena urut dia sampai dua jam.

Dua jam okay. Nasib baik sambil urut saya boleh layan tengok Netflix,” katanya sambil tersenyum. Dalam sesi yang berlangsung lebih sejam itu, rakan rakan seperti Nabil Ahmad, Mark Adam, Zulhuzaimy malah pelmba Hafiz Shahrin turut menyampaikan takziah dan meniupkan kata semangat buat Shuib agar terus kuat demi anak anak dan orang yang memerlukannya.

Terdahulu, Sarah pulang ke Rahmatullah pada pagi Isnin selepas empat hari di unit rawatan rapi kerana jangkitan COVID 19. Pemergiaannya tinggalkan banyak kesan manis dan positif bukan sahaja dalam kalangan rakan industri, tetapi juga masyarakat Malaysia. Instagram: @shuibsepahtu, @sitisarahraissuddin Sumber : GEMPAK

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *