Masih terkejut dengan apa yang berlaku. Sekali pemandu Myvi dedah keadaan sebenarnya walaupun dah discharge.

“Takda airbag saya dah tanam dah..” Pemandu Myvi Kuning akhirnya bersuara.Rupanya masa tu..

“Betul betul kerusi driver saya je yang tak remvk,yang lain semua dah remvk” Antara kata kata abang Nik Myvi kuning di Jalan Ipoh,Sentul yang dilnggar dari belakang oleh lori beberapa hari yang lepas yang tvlar apabila pemandu nya selamat walaupun keadaan kereta macam jadi ‘tin sadin’.

Susulan kejadian yang melibatkan 8 buah kereta dan sebuah lori di Jalan Ipoh baru baru ini,seorang lelaki sempat menghubungi mngs4 kereta Myvi yang remvk teruk akibat terlibat dengan kejadian lori dari arah belakang.

Setelah dihubungi pemandu Myvi ini namun rupanya bukan senang juga nak selamat tapi segalanya kuasa dari Allah SWT .

“Saya tak ok lagi ni,badan sakit sakit,saya punya tengkok, belakang,kaki sakit sakit lagi tapi dah discharge,dah rasa nak demam” Tapi saya berjahit ni,mulut berjahit dan tulang hidung patah,muka saya bengkak”. Ingatkan bengkak sikit je bang” sapa lelaki tersebut.

“Airbag pecah kena muka,ta da airbag saya dah tanam dah, tu yang saya selamat. Tu la Allah nak selamatkan saya, tempat kerusi saya saja yang tak remuk, yang lain semua remuk”.

Rupanya pada masa itu dengan bantuan orang ramai yang menenangkan Nik sikit sebanyak memberi ketenangan padanya kerana Nik ketika itu

begitu lemah kerana dilngg4r airbag.

Memang dengan kuasa Allah segalanya tapi dengan ada airbag menjadi penyebab pemandu Myvi ini selamat kerana jika dilihat dari keadaan kereta sememangnya tipis peluang untuk hidup.

Video : klik link

Sungguh kagum dengan bantuan Allah SWT Nik boleh keluar daripada tingkap hadapan yang sudah pec4h. Namun sebenarnya, dia meminta pertolongan orang ramai di tempat kejadian untuk ‘membuka’ laluan supaya Nik boleh keluar daripada keretanya yang hancur remuk itu.

“Tak boleh keluar juga dari tingkap waktu itu, kereta itu sudah remuk jadi bentuk ‘V’. Lepas itu saya minta tolong orang ramai tarik kereta itu untuk besarkan ruang, barulah saya boleh keluar,” terang Nik kepada rakannya melalui perbualan telefon.

Apabila ditanya mengenai pemandu lori yang melngg4rnya, Nik menyatakan dia sendiri langsung tidak tahu bagaimana dengan pemandu tersebut dan hanya memaklumkan akan membuat laporan polis pada hari berikutnya.

Akhir kata Nik sekali lagi mengucapkan syukur kerana terselamat daripada kejadian nge.ri yang menimpa dirinya baru-baru ini. Bagi Nik, kejadian tersebut umpama satu ‘keajaiban’ yang dia tidak akan lupa sampai bila-bila.

Warganet kagum mendengar cara Nik berbual dengan cukup tenang dan sopan-santun semasa berkongsi keadaan terkini dirinya. Pada masa yang sama warganet memuji Nik kerana dia tidak ‘menunjukkan’ sebarang nada perasaan marah apabila diajukan soalan mengenai pemandu lori yang hampir menyebabkan dia kehilangan nyawa.

Mari kita semua sama-sama mendoakan Nik cepat sembuh seperti sedia kala dan mendapat ganti rugi yang setimpal daripada pihak yang bertanggungjawab.

Antara komen komen warganet :

Sumber : utube,datanews

Baru je Tony Fernandes muat naik kereta Tesla yang baru dibelinya. Sekali tak pasal pasal ramai pulak pelanggan tampil minta sesuatu.

Apabila taikun penerbangan, Tony Fernandes memuat naik status kegembiraan dengan kereta Tesla yang baru dibelinya, ruangan komen pula mengkritik kerana polisi Air Asia (AA) yang tidak menyebelahi penumpang.

Dengan penerbangan yang ditunda entah sampai bila, penumpang yang sudah membeli tiket AA sejak tahun lepas mahukan pemulangan wang tunai berbanding janji untuk terbang. Bagi warganet, T20 boleh berbuat apa sahaja dengan wang yang dimiliki namun tidak mahu memulangkan hak yang sepatutnya kepada golongan bawahan mereka. Penindasan kolar putih?

Ni laa kot the dark side yang filem Parasite nak tunjuk. Bukan orang miskin yang jadi parasite orang kaya. But, they actually yang hisap dr4h orang miskin untuk kekal selesa kat atas. Malaysian punya situation lagi teruk because we are too underpaid and overworked. And when people speak up, orang lain suruh bersyukur dan redha dengan penindasan tu.”

Bukan sahaja pelanggan rasa terpedaya namun dikhabarkan kakitangan mereka juga rasa teraniayai kerana diminta bercuti tanpa gaji dan lain-lain? Jadi, kita tunggu apa kata Tony Fernandes pula.

AirAsia tidak rvgi besar, dijangka buang lagi pekerja

AirAsia X Bhd (AAX) merekodkan kerugian bersih suku tahunan terbesar sebanyak RM5.67 bilion bagi suku yang berakhir pada 31 Mac 2021.

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia, AAX berkata pendapatannya susut 29.6 peratus suku ke suku kepada RM38.49 juta disebabkan kebanyakan armada pesawatnya masih tidak boleh beroperasi sejak April tahun lalu, kesan daripada COVID-19 selain jumlah penerbangan kargo dan sewaan khas yang terhad.

Katanya, kumpulan mencatatkan kerugian disebabkan oleh perbelanjaan operasi lain-lain berjumlah RM5.21 bilion pada tempoh dikaji berbanding RM45.06 juta pada suku sebelumnya.

Ini katanya termasuk penyewaan tanah, bangunan dan peralatan, perbelanjaan insurans dan penurunan nilai hutang berjumlah RM337 juta yang berkaitan dengan sewaan dan simpanan penyelenggaraan yang disebabkan oleh usaha sama melalui perantara pajakan pihak ketiga.

AAX cadang kumpul modal RM500 juta, kurangkan modal sahamnya 99.9 peratus

AirAsia rugi bersih RM992.89 juta pada suku kedua tahun ini
Rundingan Malaysia Airlines jangka selesai awal Disember
Jumlah penumpang AirAsia X meningkat 33%

“AAX kini sedang berunding dengan pemajak dan pemiutang kerana syarikat penerbangan mengalami impak ketara dengan penangguhan operasi penerbangannya. Kumpulan tidak dapat memulakan semula operasi yang dijadualkan sehingga ada terdapat pelonggaran sekatan perjalanan dan pembukaan semula sempadan antarabangsa secara beransur-ansur. Malaysia sendiri akan tetap berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan hingga akhir Ogos, yang secara efektif melarang perjalanan antarabangsa keluar dan masuk, sementara sempadan Australia tetap ditutup dan masih ada sekatan di China, Jepun, India dan Korea Selatan,” katanya.

AAX berkata, bagi mengekalkan kecairan pada masa yang mencabar ini, kumpulan telah meminta penangguhan pembayaran dan konsesi dari pembekal, pemiutang dan pemajak serta mengurangkan perbelanjaan modal. Pengurangan gaji, katanya telah dilaksanakan di semua peringkat dan jumlah pekerja telah dikurangkan sebanyak 10 peratus dengan merancang pengurangan selanjutnya terutama dalam pekerjaan yang berkaitan dengan operasi penerbangan. Sumber : Trending Sangat

Perniagaan terganggu gara gara covid 19. Aliff Syukri luah rasa sedih bangunan miliknya kini kosong.

Setelah hampir 2 tahun negara kita dilanda pandemik COVID-19 yang semakin mengganas, para peniaga bisnes kecil mahupun besar merupakan antara golongan yang terjejas pada saat ini. Situasi tersebut turut dirasai oleh usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri yang meluahkan rasa sedih tatkala melihat bangunan miliknya kini sudah dikosongkan.

Tiada lagi gelak tawa pekerja, bangunan terpaksa dikosongkan

Perkara tersebut dikongsi oleh usahawan berusia 34 tahun itu menerusi laman sosial Instagram miliknya baru-baru ini. Menurutnya sejak ia perlu ditutup ekoran pandemik COVID-19 ini, tiada lagi gelak tawa dan keceriaan para pekerja di bangunan tersebut. Semua tersimpan sebagai memori indah dan hanya tinggal kenangan.

“Saya sedih dan pilu melihat bangunan yang dibeli ini kosong. Dahulunya ceria penuh dengan gelak tawa dan happy tetapi benda ini hanya tinggal kenangan. Bila rasanya nak berakhir Covid-19 ni? Ya Allah Ya Tuhanku Engkau kuatkan lah semangat aku untuk teruskan perniagaan ini. Bila saya melihat banyak syarikat-syarikat gergasi International yang lingkup dan tutup gara-gara Covid-19.

Semoga company saya dipelihara dan masih kuat bertahan. Semoga dengan rezeki ini boleh saya membantu bangsa rakyat,agama dan juga memberi bantuan kepada yang memerlukan. Amin Amin Ya Rabalamin… nasib baik sy femes boleh niaga online.. Kepada anda yang ingin saya Bimbing buat berniaga dari rumah secara online korang boleh WhatsApp nombor telefon yang saya beri ni +60 16 361 6289 atau +60 17 238 8234

Pohon doa agar perniagaan dapat bertahan

Dalam pada itu, pengasas produk D’Herbs itu turut memohon doa agar perniagaan yang dibina setelah sekian lama dapat bertahan dalam pandemik COVID-19 ini. Malah, Aliff turut berharap agar dimurahkan lagi rezeki supaya boleh membantu golongan lain yang memerlukan. Perkongsian berkenaan mendapat perhatian pengikutnya yang mana rata-rata mereka memberi kata-kata semangat kepada pelantun lagu Bobo Di Mana itu.

Sumber: Instagram Aliff Syukri

Sekali lagi Dato Aliff Syukri buat hal. Kali ni bukan gara gara vaksin tapi sebab pkp lama sangat sampai jadi macam ni.

Selepas tular komen dari Sharnaaz Ahmad soal produk Sup Jolo dari Aliff Syukri. Kini Datin Shahida tampil balas komen padu. Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang lantang dalam memberikan pendapat di media sosial. Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas bdh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada melancarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak memberangsangkan. Ini kata-katanya. Dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Pedas bod0h orang panggil, benda ni pedas b0doh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak h1na makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….” Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu.

Isu Sharnaaz Kritik Sup Jolo Aliff Shukri, Shahida Balas

Isteri kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid tampil bersuara ekoran kritikan yang dibuat aktor Sharnaaz Ahmad mengenai Sup Jolo keluaran produk suaminya.

Menurut Shahida, setiap orang mempunyai citarasa dan pandangan yang berbeza. Tambahnya, sebelum ini dia kerap kali membuat ulasan (review) makanan namun lebih memilih untuk memberi komen yang baik.

“Terpulang pada citarasa dan pandangan individu. Lain orang lain rasa dan cara. Saya sendiri selalu saja review makanan orang bagi pada saya. Tak ada bayaran pun. Tapi saya tak pernah review yang buruk-buruk sebab tak sedap di tekak saya. Mungkin sedap di tekak orang. Sedap di tekak saya, tak tentu sedap di tekak orang. Jadi bercakap yang baik-baik pun tak salah sebenarnya,” katanya.

Shahida menjawab pertanyaan pengikut menerusi ruangan Ask Me Question pada Sabtu. “Sharnaaz ada komen pasal sup jolo Aliff Syukri. Apa komen datin?” tanya individu yang tidak diketahui identitinya. Sebelum ini, Sharnaaz menerusi saluran Youtubenya telah mencuba dan merasa Sup Jolo Aliff namun bengang dengan rasa makanan tersebut.

KOMEN CHEF WAN

Video tersebut juga telah menarik perhatian cef selebriti terkenal, Datuk Redzuwan atau lebih dikenali dengan panggilan Chef Wan. Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

Terhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak membantah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen positif dan negatif orang, katanya. Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu!

Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.” Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar asah kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengendalikan perniagaan makanan. Sumber : Awatttsyeikh.com

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *