Disebabkan hotel tak boleh jemput ramai orang. Iqbal cadang buat majlisnya di satu tempat ini sampai buat orang terdiam.

Beberapa hari lalu, tular khab4r berita tentang perhubungan antara usahawan terkenal iaitu Dato’ Seri Vida bersama bekas pembantu peribadinya Iqbal Zulkefli, sudah tidak menjadi rahsia lagi. Dikhabarkan juga bahawa pasangan itu, akan melancarkan perkahwinan mereka pada hujung tahun ini. Nampaknya, persediaan mereka pun telah dimulakan dan macam dah ada bau2 perkahwinan yang grand2 nanti.

Buat wedding dekat stadium?

Menerusi perkongsian terb4ru yang dikongsikan di tiktok oleh DSV, beliau ada mendedahkan perbualannya bersama Iqbal mengenai per4ncangan untuk perkahwinan mereka itu nanti. Dalam video berkenaan, kedengaran bahawa Iqbal seakan secara perlahan-lahan telah mula mencari venue yang bersesuaian untuk majlis mer3ka nanti.

Walaubagaimanapun, nada kec3wa jelas kedengaran daripada Iqbal, selepas dia memaklumkan bahawa sebuah hotel yang mahu dijadikan venue majlis mereka itu tidak dapat menerima tetamu yang ramai. Dia memaklumkan juga bahawa pihak hotel hanya dapat menerima tetamu seramai 250 orang sahaja, kerana perlu patuh kepada prosedur operasi standar (SOP) yang ditetapkan oleh kerajaan.

Video : Klik Link

Mungkin disebabkan berfikir bahawa ini adalah pengalaman sekali seumur hidup, Iqbal memberitahu niatnya untuk membuat majlis perkahwinan mereka di sebuah stadium sebab boleh tampung tetamu yang agak ramai. Kenyataannya itu, nyata buat DSV jadi terkejut sebab tidak menjangkakan idea sebegitu.

“Tak sabarnya rasanya nak tengok Dato’ pakai baju pengantin”

Melihat ke ruangan komen, ramai warganet yang seakan-akan tidak sabar dengan majlis pasangan itu nanti. Ada yang mengatakan bahawa mereka teringin untuk melihat Dato’ Vida memakai busana pengantin yang cantik itu. Selain itu juga, ramai yang mendoakan supaya urusan DSV dan Iqbal dipermudahkan.

Wahh, belum pernah lagi dibuat orang, majlis kahwin dekat stadium ni. Agak2 stadium manakah akan menjadi pilihan mereka ni ya? Sumber : LobakMerah

DSV jalani ujian Ovarian Reserve. Sekali Iqbal dedah voice note tangisan gembira pada Iqbal.

Jutawan kosmetik Datuk Seri Vida berkongsi pula sepotong video dirinya menjalani ujian ovari4n reserve untuk menguji tahap kesuburannya akhir Ogos lalu. Kata Vida, menerusi ujian terbabit, dia bersyukur dirinya masih berpotensi untuk mempunyai zuriat dan berada dalam keadaan sihat.

“Bila ada kisah-kisah nak kahwin ni, saya tak nak ada masalah kalau kahwin tak ada zuriat. Saya nak bahagia dah… Dulu tak terfikir nak buat ujian. Jadi, saya perlu pastikan saya seorang wanita yang masih muda dan boleh mel4hirkan zuriat. Maka saya buat ujian ovari4n reserve, ambil dr4h untuk mengetahui berapa kandungan telur dalam badan saya. Kata doktor, tiada kolesterol pun dalam d4rah saya. Macam dr4h anak dara…,” ujarnya yang berkongsi sepotong video menjalani prosedur terbabit.

Video :

https://www.instagram.com/tv/CTUz-pDB90m/?utm_source=ig_embed&ig_rid=ac231c88-c791-42da-bec4-5e14f4011727

Dalam perkembangan sama, bekas pembantu peribadi yang turut digosipkan bersamanya, Ahmad Iqbal Zulkefli, berkongsi sepotong video di Instagram Stories bukti perbualannya bersama Vida. Dalam video berkenaan, Vida mengirimkan voice note men4ngis kesyukuran difahamkan selepas menjalani ujian terbabit.

“Di sebalik gelak tawa yang kalian lihat, beginilah beliau apabila dengan saya. Voice note pagi ini beliau hantar pada saya. Men4ngis gembira. Sesetengah orang hanya menganggap saya mendekati beliau kerana ‘mengik1s harta’ namun jauh sekali begitu. Mereka perlu tahu kami benar-benar akrab. Dunia akhirat,” ujarnya.

Sumber:Gempak

DSV bakal umumkan tarikh nikah. Sekali DSV akui dia memang ikhlas terima dan harap ini jodoh terbaik.

Ramai yang gembira dan mendoakan Ahmad Iqbal Zulkefli iaitu bekas pembantu peribadi kepada jutawan kosmetik, Datuk Seri (DS) Vida. Bukan apa, dengar ura-ura mahu berkahwin!

Menerusi perkongsian di Instagram, Iqbal atau mesra dipanggil Iba telah memuat naik video klip pendek perbualan di antara DS Vida dan Dato Seri (DS) Aliff Syukri. Perbualan tersebut mendedahkan Iba bakal menamatkan zaman bujangnya tidak lama lagi.

Selepas beberapa hari desas desus pekara tersebut,akhirnya Dato Sri Vida bakal mengumumkan tarikh nikah beliau tidak lama lagi. Perkongsian tersebut telah dibuat melalui laman IG beliau pada semalam.

KOMEN WARGANET:

Sumber : Instagram Dato Seri Vida@KLMENJERIT

Kini DSV akui bakal berkahwin. Tapi ada satu benda pula yang dia kena pastikan dulu sebelum buat keputusan.

Taikun kosmetik, Datuk Seri Vida memaklumkan, sebelum membuat keputusan untuk mendirikan rumah tangga buat kali ketiga dengan mana-mana lelaki, dia perlu memastikan dirinya masih subur dan mampu melahirkan anak.

Kata Vida atau nama sebenarnya, Hasmiza Othman, 50, dia tidak mahu terhegeh-hegeh berkahwin andai tidak mampu melahirkan zuriat memandangkan usianya sudah semakin lanjut.

“Sebelum buat sebarang keputusan (untuk berkahwin), pertama sekali, saya kena tengok saya ini mampu melahirkan zuriat atau tidak. Jadi, saya akan buat ‘check up’ (pemeriksaan kesuburan) untuk memastikan saya boleh melahirkan zuriat. Selepas itu, barulah saya fikir perancangan selanjutnya sama ada untuk berkahwin atau tidak. Bukan apa, sekarang ini yang muda-mudi ini kalau tiada atau diikat dengan ‘zuriat’, nanti jadi susah. Kalau tanya saya, itulah yang perlu saya buat dahulu sekarang ini. Pastikan diri subur,” katanya.

Terdahulu, timbul desas-desus mengatakan Vida bakal berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli selepas rakan baik usahawan berkenaan, Datuk Seri Aliff Syukri bertindak memuat naik video klip pendek perbualan yang mendedahkan perkara tersebut.

Vida bagaimanapun bertegas, andai punya jodoh lagi, dia hanya akan memilih bakal suami yang setaraf dengannya. Katanya, dia akan mencari calon yang mempunyai kestabilan dari segi ekonomi dan sebaya usianya.

“Ada ke lelaki yang nak dekat saya? Tengoklah saya jenis brutal (lasak) gini (macam ini). Semua buat, takut lari saja nanti. Sekarang ini saya tidak terfikir pun nak kahwin ke apa, anak-anak, keluarga dan syarikat adalah keutamaan saya. Kalau ada jodoh sekali pun saya akan cari yang level-level (setaraf) saya. Maksudnya dari segi umur, pengalaman, kaya of course (sudah pasti),” ujarnya seraya berseloroh dalam Instagram.

Dalam pada itu, ditanya sama ada benar Iqbal bertepuk sebelah tangan, pelantun lagu I Am Me itu menafikan sambil tinggalkan emoji wajah dipenuhi bentuk hati dengan respons ringkas: “Tak kot (tertawa).

Iqbal dalam satu kenyataan kepada portal hiburan memberitahu bahawa dia sudah melakukan ujian kesuburan dan mampu memberi nafkah sebanyak RM1 juta sebulan kepada isterinya. Untuk rekod, Vida pernah mendirikan rumah tangga sebanyak dua kali. Perkahwinan pertamanya dengan seorang lelaki bernama Mohd. Amin Yassin, 43, pada 2000 namun berpisah pada 2008.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Muhammad Eddie Zuhdie, Muhammad Edrie Zikree, Edlynn Zamileen dan Muhammad Eric Zaquan.

Muhammad Eddie Zuhdie dan Muhammad Edrie Zikree pergi buat selamanya dalam satu kebk4ran di rumah Vida di Ipoh pada 2013. Selain itu, Vida pernah mendirikan rumah tangga bersama Fairuz Ahmad Zainuddin pada Januari 2014 namun bercerai pada 7 April 2017. Sumber – K! ONLINE

Bagi anak kahwin dengan Dato Vida sebab harta. Ibu Iqbal teruk dikritik oleh warganet. Sekali ini respon Iqbal buat ramai yang terkedu.

Baru-baru ini kecoh apabila usahawan Datuk Seri Vida (DSV) digosipkan dengan pembantu peribadinya sendiri, Ahmad Iqbal Zulkefli, 23. Rata-rata warganet berpendapat bahawa lelaki berkenaan hanya mahukan wang, bahkan ibu Iqbal turut terkena tempias apabila dia mengeluarkan kenyataan tidak halang jodoh DSV dan anaknya jika ada jodoh antara mereka.

Maznuni Che Yusof, 49 dalam kenyataannya bersama Berita Harian memberitahu bahawa hubungan anaknya dan DSV hanyalah sebagai seorang pekerja dan majikan, walau bagaimanapun dia tidak menafikan jika ada jodoh antara mereka.

“Soal jodoh adalah ketentuan Allah, yang penting menjaga amanah yang diberi Datuk Seri Vida. Saya tahu Iqbal anak yang baik, jika ada jodoh antara mereka adalah. Saya tidak terkesan dengan cerita orang terhadap anak saya, sebab saya kenal Iqbal macam mana,”

“Kalau DSV Orang Biasa, Makcik Nak Bagi Anak Makcik Kahwin Ke..Sebab Harta Kan?”, Warganet kritik Ibu Iqbal, Dakwa Mahu Harta DSV!

Iqbal ketika ditemubual turut menafikan dakwaan bahawa dia ingin mengambil kesempatan terhadap penyanyi ‘I Am Me’ itu. “Tidak tahu bagaimana cara untuk luahkan bahawa kehadiran saya di sisi Datuk Seri Vida bukanlah kerana ingin mengambil kesempatan. Buat apa nak larikan hartanya kerana akhirnya kita mati jua.

Benar, kami sangat akrab walaupun tidak terlalu lama kenal. Namun, soal hati dan perasaan itu dalam hati. Kita tidak boleh menafikan. Tidak pula cepat membuat keputusan. Saya pun fikir panjang, untuk keluarga dan terutamanya untuk kebahagiaan dia.

Pihak keluarganya tidak menggalakkan kami berkahwin, bukan hanya dengan saya malah dengan mana-mana lelaki pun disebabkan serik tiga kali perpisahan,”

Rata-rata warganet berpendapat bahawa wanita berkenaan bersetuju bermenantukan DSV hanya mahukan wang, walau bagaimanapun ada juga yang menyokong Maznuni dengan menyatakan bahawa wanita berkenaan tidak bersalah. Sumber:kisah dunia

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *