Isu brbalah sesama artis. Sekali ini pesanan Nourul Depp buat ramai yang terkedu.

Baru-baru ini, penyanyi Nourul Depp ada menyuarakan pendapat berhubung isu pertelingkahan yang sering berlaku dalam industri hiburan membabitkan sesama selebriti tanah air. Sebagai penyanyi yang sudah menceburi dunia hiburan lebih 20 tahun, Nourul atau nama sebenarnya Noorulhuda Abd Wahab berpendapat situasi ini berlaku susulan situasi pandemik Covid-19 negara.

Selain itu, penyanyi berusia 44 tahun ini mengatakan setiap individu itu berhak untuk tersinggung sekiranya kata-kata yang dilontarkan itu boleh mencemarkan imej dan maruah.

“Sebenarnya situasi ini berlaku disebabkan situasi yang banyak huru-hara dengan keadaan pandemik, politik dan macam-macam. Saya nak pesan kita bukan lagi kanak-kanak, memang kita ada hak untuk bersuara.

“Saya tahu mengenai perkara ini tapi dari segi perincian memang saya tidak ambil tahu, lebih-lebih sebab saya pun sibuk dengan hal saya. “Sebolehnya, tak mahu bebankan saya punya fikiran dengan perkara yang menyempitkan untuk kita tengok dan perbetulkan diri kita,” katanya.

Dia pada masa sama menjelaskan, adalah sangat penting untuk berfikir secara waras dan rasional sebelum melontarkan kata-kata kepada orang lain agar situasi seperti ini dapat dielakkan. “Dalam situasi sekarang yang huru-hara dengan macam-macam membuatkan kita mungkin tidak berfikir dan bercakap secara betul.

“Jadi berfikir sebelum kita bercakap, ada pihak yang berhak untuk terasa hati sebab kita semua manusia. “Bila dah bawa perkara ini sampai ke mahkamah dan sebagainya, individu atau artis itu dia ada hak kalau dia rasa benda itu boleh merosakkan nama baik dia.

“Jadi sebelum berlaku lagi perkara seperti itu, saya mahu pesan tak kisah pada sesiapa pun untuk kita berfikir dahulu sebelum berkata apa-apa,” katanya lagi. Penyanyi yang sinonim dengan lagu Kerana Terluka ini berkongsi hal tersebut serta pelbagai kisah lain melibatkan dirinya menerusi program YouTube #MHLIFESTYLE Media Hiburan, baru-baru ini.

Foto: Instagram Nourul Depp

Sendiri terfikir mana pergi semua persahabatan. Nana bawa kes ke mahkamah sekali ini respon dari Syura.

”Kalau bukan nak bercakap tentang apa yang berlaku, saya okey,”. Demikian kata-kata pemilik nama lengkap Zuraidah Badron, 35, ini sewaktu ditemu bual HibGlam berhubung kntroversi melibatkan empat sahabat lain lagi berhubung isu saman penyanyi Siti Nordiana.

Umum mengetahui kemelut antara Syura ‘lima sekawan’ dengan Siti Nordiana yang bermula daripada pendedahan terbuka menerusi sesi Instalive pada 20 Julai lalu. Syura dan Siti Nordiana atau Nana mempunyai sejarah panjang dalam industri seni tanah air.

Lebih dua dasawarsa melebarkan perjalanan karier sebagai penyanyi, mereka pernah bernaung bawah bumbung syarikat rakaman yang sama iaitu FMC sedari usia belasan tahun. Lebih nostalgik, mereka pernah merakamkan album duet Firus pada 2001.

Orang industri yang pertama

Masih basah dalam memori, mereka juga pernah berlakon dalam sebuah telefilem berjudul Helah. Pada waktu tersebut, mereka masih anak dara, manakala Achik Spin memainkan peranan hero. Masa berlalu, hubungan berselirat sehingga membentuk sengketa, sudah tentu ada yang tercuit, terkenangkan pahit manis era tersebut, terutama dalam kalangan peminat dalam lingkaran era dimaksudkan.

”Tiada siapa mahu semua ini berlaku. Jujur saya cakap, ketika mula bertatih dalam bidang seni, dialah (Nana) orang pertama yang saya kenal. ”Kami satu label yang sama, nyanyi, bikin video muzik dan pergi ‘road tour’ bersama-sama sejak berusia 14 tahun.

”Apabila semua ini berlaku, sudah tentu saya sendiri fikir mana pergi semua persahabatan. Saya percaya, manusia tak sempurna dan itu juga sifat saya. ”Kita semua buat silap kerana itu memang fitrah,” kata juara MasterChef Selebriti Malaysia musim kedua itu.

Tuturnya lagi, perselisihan faham adalah satu perkara lazim, namun tidak menyangka akan berlarutan sampai ke mahkamh. Dia sedar, dunia semakin memburuk dengan pelbagai permsaIahan. Dirinya sendiri tidak mahu perhubungan manusia berbenih kebencian yang tidak menguntungkan.

”Salah faham bukan hanya berlaku dalam hubungan suami isteri, adik-beradik pun kadang-kadang bertkam lidah. Kami yang bergelar anak seni pun ada pasang surutnya dalam soal emosi yang akhirnya merugikan diri sendiri.

Reda, tunggu kata mahkamh

” Saya percaya itu juga yang berlaku antara saya dengan Nana. Kami pernah sama-sama menjalani zaman anak dara sampailah sekarang. ” Bohonglah kalau saya cakap tak sedih dengan apa yang berlaku. ” Kalau boleh saya tak nak keruhkan keadaan. Daripada pihak saya, dari bibir saya sendiri, saya mohon maaf dan memaafkan apa sahaja yang berlaku baik apa yang orang tahu mahupun tidak.

”Saya tak nak orang cakap saya sengaja dramatik tetapi ketika dunia kacau-bilau dengan COVlD-I9, setiap hari ada sahaja manusia hilang insan tersayang disebabkan virus covid 19 itu, mengapa perlu bersngketa sesama kita,” luah pelantun lagu Candak itu.

Tidak mahu dilihat terlalu bersikap dfensif, ibu kepada tiga cahaya mata itu memaklumkan, apa sahaja yang berlaku selepas ini, diserahkan kepada takdir dan tertakluk kepada tindakan lanjut Nana. ”Saya sudah sampai tahap fikir, apa sahaja yang keluar dari bibir saya, orang ramai akan label saya yang memulakan angkara ini, sayalah ‘villain’ dan sebagainya.

”Kalau dia (Nana) rasa bawa perkara ini ke mahkamh dapat selesaikan msaIah, terpulang kepadanya. ”Saya reda dan ikut sahaja kalau itu memberikan keadilan kepada siapa yang berasakan dirinya teraniaya atau bagaimana.

”Setiap kali dalam usai solat, saya sentiasa berdoa agar segala permsaIahan yang dihadapi ditunjukkan jalan keluar oleh Allah SWT. ”Saya tak mahu keruhkan keadaan dengan mendedahkan perkara yang tidak sepatutnya kepada media. ” Lebih baik simpan, telan dan hadam sendiri. Biarkan waktu memberi jawapan terbaik. Insya-Allah, semuanya akan dilunaskan dengan cara terbaik,” katanya.

Sumber: kosmo

Kes makin besar. Kali ni Siti Nordiana hantar writ sman untuk tuntut 5 sekawan bayar 2.5 juta. Terkejut sekali dengan ni yang Nana tuntut.

KEMELUT antara Siti Nordiana dengan Lan Solo dan Syura memasuki episod baharu selepas peguam yang mewakili mereka iaitu Alan Razak mengesahkan lima anak guamnya menerima writ saman dan pernyataan tuntutan daripada penyanyi lagu Angkara itu pada Isnin.

Menerusi tuntutan saman tersebut, Alan Razak dari Tetuan Azlan Razak & Associates berkata, Siti Nordiana menuntut penerbitan permohonan maaf menerusi siaran akhbar, Instagram dan Facebook live serta RM500,000 daripada setiap defendan.

“Saya mengesahkan yang kesemua anak guam menerima writ sman dan pernyataan tuntutan daripada peguam cara plaintif (Siti Nordiana) semalam (Isnin),” katanya ketika dihubungi mStar pada Selasa.

Selain itu, Alan turut memberitahu Siti Nordiana juga menuntut ganti rugi khas, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan menerusi pernyataan tuntutan tersebut. Siti Nordiana tuntut Lan, Syura dan tiga yang lain bayar RM500,000 setiap seorang.

“Selepas ini akan ada sesi pengurusan kes yang mana akan dijalankan secara virtual melibatkan saya dan peguam Siti Nordiana dengan pihak Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada 9 Ogos ini. “Menerusi sesi e-review itu mahkamah akan minta status kes daripada peguam plaintif sebelum perbicaraan penuh ditetapkan.

Saya mengesahkan yang kesemua anak guam menerima writ saman dan pernyataan tuntutan daripada peguam cara plaintif (Siti Nordiana) semalam (Isnin). “Melalui sesi itu juga, mahkamah akan minta peguam-peguam untuk explore kebarangkalian untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah tanpa perlu melalui perbicaraan penuh,” katanya.

Sebelum ini, Siti Nordiana menuntut Lan, Syura, isteri Lan, Sheila Hassim, Pegawai Perhubungan Awam FMC, Sam Samin dan jurusolek, Aida G untuk membuat permohonan maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam serta membayar RM200,000 setiap seorang kepadanya.

Alan Razak sebelum ini pernah mewakili ramai selebriti antaranya Awal Ashaari. Namun, kelima-lima individu itu gagal berbuat demikian pada tempoh yang diberikan. Untuk rekod, kontrovesi tercetus selepas penyanyi Lan Solo dan Syura membuat pendedahan mengejutkan berkaitan konflik yang berlaku antara mereka dengan Siti Nordiana menerusi sesi Instagram live pada 20 Julai lalu.

Menerusi sesi tersebut, Sheila dan Lan mengakui terkilan dengan Siti Nordiana serta pengurusnya, Anas kerana sering mengungkit perihal soal bayaran makanan. Sementara itu, Syura pula mendakwa dia dimalukan oleh Siti Nordiana dan pengurusnya, Anas sehingga menyebabkan ada pihak produksi enggan memberikan tawaran kerja kepadanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : https://www.mstar.com.my/

Komen di salah erti. Zulin Aziz sampai terpaksa dm Siti Nordiana sebab nak jelaskan isu tuntutan 200 ribu tu.

GARA-GARA menulis satu komen ringkas tentang isu tuntutan RM200,000 oleh penyanyi Siti Nordiana terhadap rakan-rakannya, pelakon Zulin Aziz tervk dikritik oleh warganet. Rata-rata melahirkan rasa kurang senang kerana beranggapan Zulin, 32, cuba masuk campur dalam konflik yang berlaku antara Siti Nordiana, Lan Solo, Syura Badron dan tiga yang lain.

Bagaimanapun menurut Zulin atau Farah Azleenda Abdul Aziz, dia tidak berniat untuk menghntm mana-mana pihak. “Ayat saya tu bukan nak menghntam sesiapa cuma nak mereka berbaik sebab saman-menyaman antara kita ini tak selesaikan masalah.

Zulin memuat naik paparan skrin mesej perbualannya dengan Siti Nordiana. “Industri kita kecil. Semoga berbaik. Yang lain saya tak mahu komen apa-apa. Penat dah orang manipulasi ayat kita,” kata Zulin ketika dihubungi mStar pada Isnin.

Sebelum ini, Zulin tinggalkan komen di artikel bertajuk ‘Bukan saja maaf terbuka, Siti Nordiana tuntut Lan Solo dan Syura Badron bayar RM200,000 setiap seorang’ di Instagram rasmi mStar. Menerusi komen tersebut, Zulin didakwa seakan-akan mempersoalkan nilai RM200,000 yang dituntut Siti Nordiana atau mesra disapa Nana.

“Hmmmm… nak buat apa 200k tu… dapat ke ubat hati yang terluka,” tulis Zulin yang kemudiannya mengambil keputusan memadam komen tersebut. Terkini menerusi kenyataan di Instagram, Zulin mengatakan tulisannya itu dimanipulasi oleh pihak tidak bertanggungjawab.

“Aku tak pernah dengki dengan Siti Nordiana. Aku sokong saja apa dia buat selama ini ha. Pendapat kecil aku kalau tak boleh pakai, abaikan. Teruskan apa yang terbaik untuk masing-masing.

“Masing-masing ada sebab masing-masing. Aku tak menyebelahi mana-mana tapi aku sokong mereka berbaik. Aku doakan. Cukuplah manipulasi ayat aku dengan otak negatif. Siti Nordiana turut tuntut RM200,000 setiap seorang termasuk Lan dan Syura.

“Aku tak faham apa yang korang faham dengan ayat aku itu. Doakan mereka lebih baik. Akhir sekali, aku nak fokus dengan kehidupan aku. Suka hati korang la nak fikir negatif. Move on,” tulisnya di Instastory.

Dalam pada itu, pelakon drama Pnjra Janji ini turut memuat naik paparan skrin perjelasannya kepada Siti Nordiana berhubung isu berkenaan. “Aku tertekan orang cakap aku kutuk kau. Aku tulis RM200,000 itu bukan boleh sembuhkan hati terluka. Tapi orang cakap aku ktuk kau… cakap aku dngki subhanallah.

“Tak apa la, Allah tahu niat aku. Aku cakap sebaliknya… aku minta maaf kalau ada apa-apa ke yang terasa. Aku bukan team mana-mana. Sama juga aku cakap kat Syura. Aku tak sokong dia buat Live itu,” kata Zulin.

Siti Nordiana turut membalas mesej tersebut dengan mengatakan dia memahami apa yang cuba Zulin sampaikan dan bersyukur aktres itu menjelaskan sendiri perkara itu kepadanya. Menerusi laporan mStar pada 30 Julai lalu, lima individu termasuk penyanyi Lan Solo dan Syura Badron turut dituntut membayar RM200,000 setiap seorang kepada Siti Nordiana selain membuat permohonan maaf.

Tiga individu lain yang turut dikatakan melemparkan kenyataan berbaur fitnh terhadap Siti Nordiana ialah isteri kepada Lan, Sheila Hassim; Pegawai Perhubungan Awam FMC, Sam Samin dan jurusolek; Aida G. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar

Lepas Dituntut Rm200 Ribu Seorang Oleh Siti Nordiana. Sekali Ini Pula Tindakan Yang Akan Diambil Oleh Lima Sekawan Ni.

Kuala Lumpur: Isteri penyanyi Lan Solo iaitu Nur Sheila Hassim meluahkan perasaannya berdepan kritikan dan cci m4ki pelbagai pihak gara gara dakwaan mengeluarkan kenyataan berunsur ftnh terhadap penyanyi Siti Nordiana. Menerusi Instagram Story, Sheila mengakui sudah menjangkakan luahan mereka dimanipulasi dan tind4kan berbuat demikian kerana provokasi yang dimulakan.

“Saya manusia biasa dan punya perasaan bila asyik diasak soalan-soalan provokasi yang saya kadang-kadang tak mampu nak kawal. “Setahun lebih kami mencari dan minta penjelasan kenapa kami diperlakukan begini. Senyap…sunyi…sepi,” katanya.

Sheila turut menulis mengenai beberapa perkara yang dipercayai rentetan yang membawa kepada isu yang berlaku. “Panggilan dan mesej menerusi aplikasi WhatsApp dan Direct Mesej (DM) juga disekat. ‘Ekstra effort’ apa lagi yang perlu kami lakukan?

“Rumah? Ada sekuriti…dan bukan boleh suka-suka keluar ke mana-mana. Kami cuma mahukan penjelasan mengapa? Kalau tak buat, kenapa tak jelaskan? Malah terus menghilangkan diri,” katanya. Menurut Sheila, dia juga terserempak pengurus Siti Nordiana atau mesra disapa Nana ketika di bank, namun individu berkenaan terus bertindak menghilangkan diri lagi.

“Kami cuma mahukan penjelasan. Saya sedia beri kerjasama jika apa yang saya mulakan akan berakhir dengan kritikan. “Tapi tak adil untuk kami. Mungkin perbuatan kami dianggap terang-terangan…bagaimana pula perbuatan di belakang-belakang?,” katanya.

Sheila mendedhkan pihak Nana hanya menyatakan meminta permohonan maaf terbuka dalam tempoh masa 24 jam kepada media, tapi tidak menjelaskan ia berserta jumlah wang RM200,000 yang perlu dibayar mereka. “Kami sedia beri kerjasama. Kalaulah nilai RM1 juta itu adalah bayaran sebuah persahabatan,” katanya.

Sheila turut mempersoalkan sikap Nana yang menutup semua ruang perbincangan dan sebaliknya, menggunakan orang tengah dalam hal terbabit. Isu tercetus apabila nama Nana disebut dalam sesi bicara langsung di Instagram penyanyi Lan Solo, Sheila, Syura, jurusolek Aida G dan pegawai perhubungan awam syarikat rakaman FMC, Sam Samin pada 20 Julai lalu.

Nana kemudian melantik firma guaman dari Tetuan Abang Azlan & Associates yang diwakili peguamnya, Abang Azlan Abang Ariffin dan meneruskan tindakan saman terhadap kelima-lima individu itu selepas tiada permohonan maaf secara terbuka seperti yang dituntut. Tuntutan saman akan difailkan kepada mereka selewat-lewatnya 2 Ogos ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:hmetro via sheilarazlan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *