Baru nak mulakan hidup dengan cara baru. Sekali ada pula pengikut dkwa hidup Ali guna duit Allahyarham Abam.

Pelawak Ali Puteh berasa kesal kerana masih ada segelintir individu yang menvduh dia berkaitan harta pen1nggalan 4rwh Abam Bocey.

Pakai duit 4rwh la tu

Terbaru, Ali, 32, ada berkongsi foto kebun miliknya bersama isteri tercinta, Melati Fitri Abdullah dan anak-anak. Namun, hantaran itu dicemari dengan komen daripada seorang keyboard warrior yang mendkwa pemilik nama Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan mengguna duit 4rwh abangnya dalam urusan tanah tersebut.

Tersangat biadab

Bengang dengan tdvhan tidak berasas itu, pelakon filem Kolong menyifatkan dkwaan itu terlampau biadab untuk dihiraukan. Dalam pada itu, Ali juga meluahkan hasrat untuk mencari pemilik akaun terbabit kerana telah melemparkan kata-kata ftnah.

Ya Allah.. masih ada lagi manusia begini hidup di muka bumi ini.. Kalau masih hidup, cepat-cepat la bertaubat. Takut esok-esok pergi ke negeri abadi masih tak dapat maaf dari saya. Terlalu bi4dab sangat sampai kata saya makan duit 4rwh abang saya Abam. Macam mana la nak cari manusia ni..tersangat bi4dap.. Kategori bangsat…!!

Terdahulu, 4rwh Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan telah pergi buat selamanya pada 9 Februari 2020 di kediamannya di Gombak akibat demam panas. Sumber: Instagram @aliputeh_official

Orang jual makanan dia pun sebok nak jugak. Sharnaaz Ahmad bengang pasal produk makanan Aliff Syukri. Sekali ini pulak repon Chef Wan.

Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang lantang dalam memberikan pendapat di media sosial.Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas bdoh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada melancarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Bagaimanapun, ia mula viral di TikTok dan kemudiannya berita ini mendapat perhatian Chef Wan, ini Sharnaaz yang turut dikenali dengan kelantangan dan keberaniannya dalam memberikan pendapat ada memetik nama Chef Wan.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak memberangsangkan. Ini kata-katanya. dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Pedas bodh orang panggil, benda ni pedas bdoh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak hna makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….”

Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu. Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

Terhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak membantah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen positif dan negatif orang, katanya.

Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu! Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.”

Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar asah kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengendalikan perniagaan makanan.

Tak semua taste bud kita yang kita katakan sedap dan syiok ini appeals to everyone. Tambah Chef Wan juga, dia langsung tidak menyedari tentang kewujudan produk ini, bagaimanapun Chef Wan menegaskan dengan pendapat yang diberikan ini telah membuatkan orang jadi kenal dengan produk ini.

Bagaimanapun, Chef Wan menjelaskan bahawa dia hanya mencurahkan pendapat sahaja dan berharap agar Sharnaaz dan Aliff Syukri tidak mar4h dengannya. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber : LM

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *