4 pengamal perubatan mengaku tidak bersalah atas pkul seorang bomoh. Sampai jadi macam ni sekali.

4 pengamal perubatan tradisional mengaku tidak bersalah di Mhkamah Majistret hari ini atas tdvhan sengaja mendatangkan luka ke atas seorang lelaki yang juga seorang bomoh awal bulan lalu.

Tertdvh, Mohd Shamsul Izwan Midin,33, Idrees Ishak,42, Muhammad Firdaus mohd Adnan,33, dan Mohd Eric Mohd Ramli,35, membuat pengakuan itu sebaik pertvduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohd Idzham Naim Che Ani.

Mengikut ke atas pertdvhan, mereka ddkwa dengan sengaja mendatangkan kcdr4an ke atas Ahmad Shahrill Ariff Zainol,39, di sebuah inap desa Al Quds Jalan Taqwa , Kampung Huda di sini jam 4 pagi pada 5 Ogos 2021. Bagi kesalahan berkenaan, mereka ddkwa mengikut seksyen 323 kanvn keseksa4n yang mmperntukkan hkvman penj4ra setahun atau dend4 mksimum RM2000 atau kedua-duanya sekali.

Pendkwaan dkendalikan Timbalan Pendkwa Raya Mohamad Shahril Ramli manakala keempat-empat trtvduh diwakili peguam bela Mohd Azrul Hasyimi Mohammad.

Mhkamah menetapkan 4 Oktober depan untuk sebutan semula k3s dan membenarkan semua tertdvh diikat jamin RM3000 seorang serta masing-masing dengan seorang penjamin.

Akhbar sebelum ini melaporkan polis menerima laporan membabitkan seorang bomoh berusia 39 tahun yang mendkwa dipukul sekumpulan lelaki berkaitan isu shir 7 keturunan dan sntau yang tular di media sosial awal bulan ini.

Ketua polis Kelantan Datuk Shafien Mamat berkata kes berpunca daripada persilisihan faham antara sekumpulan lelaki dengan individu tersebut iaitu seorang pengamal ilmu perubatan tradisional yang berasal dari Kangar, Perlis dan datang ke kelantan bagi membincangkan urusan rawatan tradisional. Sumber : Info Viral

Dikatakan hantar benda tak elok pada anak saudara sendiri. Tak boleh berdiam sekali wanita ini tampil bongkarkan cerita sebenar buat ramai yang terkedu.

Sebelum ini, tular di media sosial di mana seorang wanita berkongsi kisah duka dua orang anaknya yang sakit dipercayai terkena buatan shir. Bahkan, pelbagai alternatif yang dilakukan oleh wanita ini dalam memastikan anaknya kembali sembuh seperti sedia kala. Perkongsian tersebut secara tidak langsung, meraih simpati daripada orang ramai yang turut prihatin dengan apa yang telah menimpa mereka sekeluarga.

Bagaimanapun, menerusi rawatan terbaru yang dilakukan oleh wanita itu, seorang lelaki yang juga merupakan perawat mengatakan anaknya terkena shir yang ‘dihantar’ dari kalangan ahli keluarga sendiri. Dakwaan itu mengundang rasa kurang senang dalam kalangan keluarga memandangkan ianya benda tak betul.

Bagi menjawab persoalan warganet, seorang wanita dikenali sebagai Rohayu Ramli, yang juga merupakan adik kepada wanita yang ditimpa musibh anak terkena buatan orang itu tampil berkongsi ‘kisah sebenar’ bagi membersihkan nama mereka. Jelasnya, tduhan tersebut merupakan satu fitnh.

Budak yang telah dirsuk tu menyebut nama suami saya sendiri dengan jelas melalui video record. Setelah saya tahu suami saya kata saya sampaikan perkara ni kepada dia. Lepas dapat tahu daripada saya, dia menangis dan saya sendiri pun menangis sebab kitorang tak sangka keluarga sendiri sanggup untuk cakap kami  tanpa bukti apa-apa.

Ujar wanita itu lagi, selepas mendapat tahu nama suaminya menjadi individu yang bertanggungjawab akan shir tersebut dia mengambil keputusan untuk membuat panggilan kepada kakaknya namun, kakaknya dipercayai tidak mahu berbincang dan pelawaan untuk datang ke rumahnya juga ditolak..

Apa yang diorang nak sampai sanggup tduh kami? Adakah dia pernah tengok kami memuj4 apa-apa ka? Atau pun dia datang rumah saya dan terjumpa apa-apa sehinggakan boleh menvduh saya.

Susulan daripada itu, wanita ini mengambil keputusan untuk membuat laporan plis berikutan nama suaminya yang dipercayai telah tercemr. Pada mulanya, wanita ini hanya mahukan kedua-dua pihak berbincang secara baik namun, tiada sebarang kerjasama yang diberikan oleh individu berkenaan.

“Sebab suami saya ni penjawat awam. Saya perlu jaga, bila video menyebut nama dia tersebar bermaksud dia akan boleh mennggung malu. Sampailah saya hilang sabar terpaksa buat report polis dan telah mengambil kata setuju dengan suami saya untuk sman mlu.

Kasihan terhadap apa yang berlaku kepada kedua-dua anak saudaranya itu, Rohayu menjelaskan dia pernah memberikan bantuan mendapatkan dana bagi merawat mereka. Tambah Rohayu, dia sangat mengenali anak saudaranya dan mungkin mengalami gngguan emosi.

“Saya tahu anak dia yang nombor tiga dan nombor empat sememangnya s4kit. Anak dia memang betul-betul s4kit, anak dia itu memerlukan bantuan dan saya pernah tolong dia dapatkan bantuan dan dana iaitu memanjangkan isu ini kepada page-page dan akhbar. Saya tolong sampai dapat bantuan daripada semua pihak.”

Bercerita mengenai video tul4r memaparkan gambar dirinya yang telah digunakan oleh seorang perawat untuk ‘menghantar’ semula shir, Rohayu berkata reda jika itu cara terbaik untuk membuktikan kebenaran.

“Sebab saya pernah cabar dia cakap kalau betul barang ini suami saya hantar, hantar balik saya sanggup untuk memutuskan hubungan suami isteri. Dah dia jahat sangat biar, saya sanggup berpisah. Begitu sekali, saya nak perjuangkan dan menafikan sekeras-kerasnya kami tak buat.

Yang ini saya dapat daripada pengakuan ustaz itu sendirilah. Ok setelah selesai perubatan anak dia, Wes (perawat lain) menjumpai sebuah beg berwarna koko dan dalam tu ada gambar saya dengan suami yang banyak dengan dah dicucuk jarum.

Wanita ini juga menjelaskan, walaupun difitnh sedemikian rupa namun, dia sudah pun memaafkan individu tersebut dan menyerahkannya perkara ini kepada pihk plis bagi tindakan selanjutnya. Suaminya juga telah memaafkan individu terbabit sambil meninggalkan pesanan kepada keluarga itu untuk muhasabah diri. Sumber: Oh Bulan

Nampak makin cengkung. Hafiz Suip luah rasa tertekan sebab sering dikaitkan dengan bahan terlarang. 

Gara-gara penampilan terkini penyanyi Hafiz Suip yang semakin kurus dan cengkung, penyanyi lagu Awan Nano itu berkata bahawa dia sering menerima soalan berbaur negatif daripada individu tertentu. Ujar Hafiz, dia berasa tertekan apabila diaju soalan mengenai pengambilan bahan terlarang seperti ddh sehingga menyebabkan dirinya kurus, tidak seperti dahulu.

Hafiz walau bagaimanapun menegaskan bahawa dia sama sekali tidak terlibat dalam penyalahgunaan bahan terlarang dan sihat walafiat. Kalau betul-betul ambil berat, hubungi saya dan tanya secara personal. Bukannya terus menilai dan cakap eh Hafiz kurus..ni mesti kncing ini, mesti bahan terlarang, ni mesti family tak bagi makan. Macam-macam saya terima! Saya akui tertekan apabila ditanya begini. Saya manusia biasa.. status artis dan nyanyian hanya kerjaya saya.

Dia meluahkan mengenai perkara itu ketika sidang media yang dilakukan secara maya bagi mempromosikan lagu baru berjudul Berakhirlah Pencarianku di mana Hafiz telah tampil berduet bersama Ernie Zakri. Katanya lagi, dia kini tertanya-tanya sejauh mana keikhlasan orang ramai yang kononnya mengambil berat tentang mengenai kesihatan tubuh badannya. “Apa sebenarnya yang orang ambil berat? Sebab asyik tanya tentang sakit. Kita ni manusia, lama-lama boleh jadi mental..kita pun sakit kerana kata-kata tu kan doa..” luah Hafiz lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber: Beautifulnara

Akhirnya dah terjawab teka teki tentang kesihatan Hafiz Suip. Rupanya ini yang terjadi pada dia sampai kurus sangat. 

KEADAAN kesihatan Hafiz Suip terus menjadi tanda tanya apabila foto terbaharunya memperlihatkan bentuk badan penyanyi itu semakin susut. Menyedari kebimbangan peminat, Hafiz atau nama sebenarnya Mohamad Hafiz Mohamad Suip, 31, berkata, dia berada dalam keadaan baik dan sudah menjalani pemeriksaan kesihatan.

“Assalamuailakum guys… ni sikit lagi nak kembang, tunggu gim buka sahaja. “Sihat dan sakit kita ni Allah SWT yang tentukan, bukan siapa-siapa yang tentukan termasuk diri kita. Tapi sebagai asbab untuk kita tahu, (sebab) itu kita jumpa doktor.

So far, Alhamdulillah okay guys… dah jangan fikir banyak. Kita teruskan usaha kita, ” katanya menerusi Instagram. Perkongsian Hafiz di laman Instagramnya. Bersama kapsyen itu Hafiz berkongsi foto dia di depan cermin sambil menunjukkan otot di bahagian lengannya.

Dalam pada itu penyanyi lagu Kisah Cinta Kita itu turut berterima kasih di atas keprihatinan peminat terhadapnya dan turut mendoakan yang terbaik buat semua. “Saya doakan semoga dipermudahkan segala urusan anda… terima kasih di atas keprihatinan kalian.

“Saya sayang kalian sampai jannah, InsyaAllah, ” tulisnya. Sebelum ini, bapa kepada dua cahaya mata itu mendapat perhatian apabila memuat naik satu status di laman Instagram, memohon maaf di atas segala kesilapannya.

Hafiz bersama isteri dan dua anak lelakinya.

Menurut anak jati Kuching, Sarawak ini dia berbuat demikian kerana takut dengan azb Allah di hari pembalsan kelak. “Saya minta maaf jika pernah tersalah cakap, terkecilkan hati atau ada dendam yang tersimpan selama ini… maafkan saya.

“Ini bukan cerita sedih atau cerita dongeng… tapi hakikatnya saya takut azb Allah SWT di mana suatu hari nanti apabila saya pergi menghadap illahi saya akan dihisab. “Saya tidak minta lebih, cuma doakan yang baik dan saya minta kalian bermodalkan lima minit sahaja, ada masalah… dua rakaat minta dengan Allah, itu sahaja, ” katanya. Sumber : mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *