Shuib sering muat naik gelagat anak dan samakan dengan ibunya. Sekali gara gara ini warganet tampil sekolahkan Shuib.

Selepas pemergian isteri tercinta, Siti Sarah Raissuddin ujian yang turut dihadapi Shuib, 38, ialah bagaimana untuk membesarkan anak-anak beliau tanpa ibunya. Hampir sebulan pemergi4n Siti Sarah, kini Shuib sering berkongsi keletah anak-anaknya dirumah.

Namun terbaru menjegah ke satu ruangan instagram tersebut terdapat satu video mengenai shuib dan anaknya Uwais. Setelah melihat video tersebut pelbagai komen yang telah diberikan buat Shuib kerana beliau sering menyebut ibu kepada anak-anaknya.

Moncong macam ibu

Video :

https://www.instagram.com/reel/CTE6gv0lBxW/?utm_source=ig_embed&ig_rid=32da5742-8cfe-4ea5-8baf-0450dd651734

KOMEN WARGANET:

Sumber : Komedi Media

Shuib minta nak tengok gambar di ipad Matin. Sekali apa yang dia tunjuk buat ramai yang sebak.

Menerusi entri ‘story’ Shuib, seperti biasa, Shuib akan berkongsi dengan pengikut pengikut nya dalam halaman instagram perihal aktiviti nya bersama anak anak. Menerusi perkongsian Shuib sendiri dalam ‘youtube’ nya, ramai yang memberi kata kata semangat dan berdoa kesejahteraan pada keluarganya.

Komen Warganet :

“Beruntung masih ada datuk dan nenek yang sama sama membantu dan memberi kasih sayang untuk Uwais, Talita dan Matin. brblah adik beradik… sejam kemudian ok dah. Matin cute je… Moga Uwais, Talita dan Matin diberikan sepenuh kasih sayang dan menjadi anak yang soleh dan solehah..”

“Semoga Shuib dipermudahkan segala urusan , sentiasa sihat dan semoga sentiasa dalam lindungan Allah SWT.. Semoga ikatan adik beradik ni akan kekal hingga ke Jannah dan takkan pernah terputus wala apa pun yg terjadi dan berjaya dunia akhirat..”

Seperti sedia maklum, Shuib kini menjaga sepenuhnya empat cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang baru dilahirkan. Terdahulu, Shuib kongsi yang dia akan menatap anak nya yang sulong sekiranya rindu pada isteri tercinta nya.

“Perasaan rindu sangat kuat apabila Sarah tiada. Anak sulung, Uwais Alqarni banyak mewarisi Sarah. “Jika rindu, wajah Uwais yang akan ditatap untuk mengubat kerinduan,” kata Shuib. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!  Sumber : IG Shuib

Genap 17 hari Siti Sarah pergi menghadap illahi. Sebak ini yang terjadi pada anak anak sampai Shuib hilang kata kata.

GENAP 17 hari pemergian isteri tercinta penyanyi Siti Sarah, pelawak Shuib Sepahtu berkongsi perkembangan terkini anak pramatangnya iaitu Ayash Affan yang kini sudah dipindahkan keluar dari inkubator.

Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad berkata, bayi yang kini berusia 20 hari itu mula diberikan susu badan dan akan dibuka alat bantuan pernafasan dalam masa terdekat.

“Alhamdulillah, tiga hari lalu Ayash dah keluar dari inkubator dan dia dah mula minum susu ibu yang saya dapat daripada sepupu sendiri. “Insya-Allah dalam dua minggu lagi, doktor akan buka alat bantuan pernafasan. Insya-Allah minggu ketiga nanti Ayash akan pulang ke rumah,” ujarnya.

Shuib, 37, berkongsi perkara itu ketika sesi Instagram Live (IG Live) bersama rakannya, Abu Talib Husin dan pendakwah Mohammad Yaakub Yusra pada Khamis. Sementara itu, berkongsi perkembangan lain, Shuib berkata, dua anaknya iaitu Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, sering bertanya tentang sarah setiap kali sebelum tidur.

“Macam Matin… dia baru berusia enam tahun, kadang-kadang apabila teringat dia akan tanya. Anak perempuan pula apabila sedih dia akan tunjuk. “Sebelum tidur, dia akan tanya ibu dekat syurga, kenapa ibu lama kat sana padahal dah janji nak berjalan sama-sama, tidur sama-sama, nak kongsi barang sama.

“Dia akan tanya kenapa ibu pergi dan tinggalkan dia. Nak tak nak kena jawab, kalau tak ada jawapan… bagi air mata saja. “Uwais dah faham… dia la menjadi penenang untuk adik-adik. Bersyukur Allah maha besar, dia ambil kesayangan bidadari saya ganti dengan anak sulung yang miripnya,” kata Shuib.

Siti Sarah menghembuskan nafas terakhir pada usia 37 tahun di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Kuala Lumpur akibat Covid-19 pada 9 Ogos lalu. Dua hari sebelum itu, sarah menjalani poperasi bagi mengeluarkan bayi lelaki ketika kandungannya berusia lapan bulan.

Untuk rekod, Shuib dan arwah Siti Sarah mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011. Anak perempuan Siti Sarah, Talita sedih tak dapat luangkan masa lebih lama bersama ibunya. Pasangan itu dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang kini masih berada dalam pemantauan di PPUKM.

Dalam pada itu, Shuib turut bercerita dia memasang niat untuk menjadikan kesemua anak-anaknya sebagai tahfiz al-Quran sebelum mereka memilih kerjaya masing-masing. Malah dia berazam untuk menghantar anak bongsunya iaitu Ayash untuk menjadi seorang tahfiz pada usia tiga tahun.

“Saya nak semua anak-anak saya bergelar tahfiz sebelum mereka bekerja nanti. Saya mahu mereka hidup berpandukan al-Quran. “Anak yang kecil saya nak dia diajar pada usia tiga tahun. Saya ni datang daripada keluarga yang daif tiada ahli keluarga yang tahfiz jadi saya mahu anak saya tahu tentang agama,” ujarnya. Sumber : MSTAR ONLINE

Lepas jadi teka teki warganet akhirnya Shuib dedahkan dah jumpa ibu susuan untuk Ayash Affan.

Sejak kebelakangan ini, timbul isu berkenaan siapa individu yang layak untuk menjadi ibu susuan kepada anak keempat Shuib dan Siti Sarah iaitu Ayash Affan yang kini masih berada di hospital.

Dah jumpa ibu susuan Ayash

Susulan itu, ramai yang mula memberi cadangan dan pandangan masing-masing berhubung perkara tersebut namun, menerusi temu bual pelakon dan pelawak itu, dia telahpun menemukan ibu susuan yang selayaknya untuk putera bongsunya.

Perkara itu telah dikongsikan oleh pemilik akaun _inaijari_ dia laman Instagram yang menyaksikan sedikit sebanyak perkongsian dan perkembangan semasa Shuib serta ahli keluarga kecilnya selepas kehilangan isteri tercinta akibat C0vldl9.

“Berkenaan dengan ibu susuan Ayash, kita dah bincang untuk cari dalam kalangan ahli keluarga juga…” “Dia adalah sepupu saya yang baru sahaja dapat baby dalam 6 bulan.”

Terdahulu, industri seni tanah air digemparkan dengan berita kehilangan penyanyi Siti Sarah Raissuddin selepas bertrng nywa menentang virus covid19 dalam keadaan tengah sarat mengandung anak keempat.

Bagaimanapun, bayi dalam kandungan yang berusia 7 bulan dapat diselamatkan sementara Siti Sarah pula adalah sebaliknya. Bukan sahaja tidak dapat bertemu bayinya bahkan juga tidak sempat menyusukan anak yang mereka nantikan selama 6 tahun itu. Sumber : redaksi

Tak senang duduk sebab fikir pasal ibu susuan. Sekali ada pulak warganet yang petik nama Sari Yanti untuk jadi ibu susuan untuk anak Shuib.

Shuib sendiri akui bimbang memikirkan ibu susuan buat Ayash Affan. Jelas Shuib, dia mahukan yang terbaik dan berusaha untuk mendapatkan ibu susuan buat Ayash. Shuib mengambil kira khasiat pemakanan yang diamalkan oleh ibu susuan tersebut buat anaknya dan cuba untuk mendapatkan nasihat daripada ustaz terlebih dahulu.

Shuib juga memberitahu, rakan artis antaranya Syatilla Melvin menawarkan untuk menjadi ibu susuan buat Ayash. Dan akan dipertimbangkan oleh Shuib kemudian.

Ada juga sebahagian warganet mencadangkan pelakon Sari Yanti adalah ibu susuan yang paling sesuai buat Ayash memandangkan Sari Yanti baru melahirkan anak bongsunya dan merupakan isteri kepada sahabat baik Shuib iaitu Jep Sepahtu.

KOMEN WARGANET:

Semoga urusan Shuib dapatkan ibu susuan buat Ayash Affan dipermudahkan dan semoga Shuib kuat membesarkan anak-anak walaupun tanpa isteri tersayang.

Sumber  :  https://bartasangbad.site/

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *