10 tahun diuji dengan sakit. Elyana luahkan sesuatu tentang dirinya buat ramai yang sebak.

Bait-bait lagu berjudul Sepi yang dicoretkan penyanyi Elyana di akaun Instagram menyentuh hati para pengikutnya. “Sepi hati… Terjadi lagi… Mungkin sampai pergi… Aku sepi…” tulisnya pendek. Tidak hanya coretan, malah Elyana juga turut membuat luahan hati menerusi posting di ruangan Insta Story miliknya semalam.

Menurut Elyana, dia berharap masih diberi kesempatan untuk merasai nikmat kesihatan. “Sakit yang tak pernah surut… Terbaring dalam bilik… Sambil dengar suara anak… Kau nak tapi tidak ada daya…

“Semoga aku diberi peluang untuk merasa sihat… Masih adakah peluang? “Tenaga keluar bagaikan air mengalir, menahan sakit itu penat. Lalu ku paksakan diri untuk kuat demi mereka. “Doa dan kata-kata semangat menjadi energy booster. Kuat, nyatanya aku masih tidak… Aku bohong…

“Ya. Aku bohong. Aku bohong untuk terlihat kuat. Aku bohong supaya mereka yang aku sayang tidak risau. Lelah… Bohong itu sangat melelahkan… “Allah Maha baik. Hari ke sehari kebohongan menjadi realiti. Kekuatan yang aku lakonkan menjadi sebati dalam diri.

“Bahagian tubuh mana yang aku tak sakit? ‘Semua sakit’… 10 tahun… Semua sakit…” coretnya. Dalam pada itu menerusi ruangan komen di hantaran lagu Sepi, selain titipan doa, rakan-rakan selebriti dan peminat juga turut memberikan kata-kata semangat buat Elyana supaya tidak putus asa melwan penyakit.

Sebelum ini, Elyana memaklumkan nekad menjalani rawatan radioterapi untuk kesembuhan penyakit yang dialami. Elyana juga memberitahu perlu melakukan rawatan radioterapi sebanyak 10 sesi dan harus menghadapinya dengan cekal hati berikutan berat badan semakin merosot.

Terdahulu, Elyana membuat pendedahan menghidap limfoma tahap empat pada 2017. Elyana dan Khairul Anuar mendirikan rumah tangga pada 2010 dan dikurniakan cahaya mata, Cinta Sumayyah, 10, dan anak angkat, Cahaya Ramadhani yang kini berusia dua tahun.

Sumber : Gempak

Duit banyak pun tak guna. Luahan Elyana buat ramai yang sebak bila ibu disahkan positif covid 19.

PETALING JAYA – Susulan penularan wabak covid-19 yang semakin membimbangkan, penyanyi Elyana turut meluahkan saranan agar semua orang terus menjaga kesihatan walau dalam apa jua keadaan sekali pun.

Elyana menerusi hantaran dalam Instagramnya memberitahu, wang yang berjuta tidak akan bermakna jika jatuh sakit akibat mengabaikan kesihatan. “Assalamualaikum semua. Tolong jaga kesihatan okey. Makan suplemen yang boleh kuatkan sistem imun badan.

“Kalau kita sakit, duit berjuta pun tak boleh beli kesihatan yang baik. Saya sayang kamu semua,” tulisnya. Menjengah ruangan komen, rata-rata peminat dan rakan selebriti turut bersetuju dengan apa yang diperkatakan pelantun lagu Kalis Rindu itu.

“Sangat-sangat setuju dengan apa yang kak Elyana kata. Di saat ini, kesihatan lebih tinggi nilainya daripada wang ringgit. “Semoga akak diberi kesembuhan dan kekuatan serta dilimpahi nikmat kesihatan yang berpanjangan. Teruskan berjuang,” tulis warganet.

Terdahulu:

Dijangkiti Covid-19, pastinya sesuatu yang sangat ditakuti semua orang apatah lagi apabila melihat graf harian kes covid-19 seperti tidak menunjukkan perubahan ketara ketika ini. Perkara sama turut membelenggu penyanyi Elyana apabila ibu tercinta disahkan positif wabak berkenaan hari ini.

Berita tersebut dikongsikan Elyana atau nama sebenarnya Erneelya Elyana Emrizal, 33, menerusi satu hantaran dalam InstaStory sebentar tadi. “Assalamualaikum. Hari ini, mama saya Shamsidar Alias disahkan positif covid-19. Alhamdulillah ahli keluarga yang lain negatif.

“Saya mohon doa kalian untuk mama saya supaya diberikan kesembuhan segera dan kekuatan untuk melwn sakt ini. Tolong doakan mama saya,” tulisnya. Pelantun lagu Tak Tercapai Akalmu itu bagaimanapun tidak berkongsi maklumat terperinci tentang perkara tersebut.

Dalam masa beberapa hari ini, terdapat selebriti lain yang turut dijangkiti wabak berkenaan iaitu pelakon Yusuf Bahrin dan Jue Aziz. Sementara pelakon Yana Samsudin juga turut melalui situasi yang sama apabila seramai 12 orang ahli keluarganya termasuk dua kakak dan anakyang berada di Yong Peng, Johor dijangkiti covid-19.

Dalam perkembangan lain, Elyana baru-baru ini turut berkongsi perkembangan terkini dirinya selepas menjalani beberapa sesi rawatan radioterapi sakit limfoma yang dihidapinya

Penyanyi Elyana baru-baru ini, berkongsi perkembangan terkini dirinya selepas menjalani beberapa sesi rawatan radioterapi bagi merawat penyakit limfoma yang dihidapinya sejak beberapa tahun lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: K! ONLINE

Mohon doa orang ramai. Terkini ibu Elyana pula disahkan positif covid 19.

Penyanyi Elyana memberitahu bahawa ibunya telah dijangkiti Covid-19 dan meminta agar orang ramai mendoakan ibunya. Menerusi perkongsiannya di laman Instagram, Elyana atau nama penuhnya Erneelya Elyana Emrizal memaklumkan bahawa ibunya disahkan positif Covid-19 pada hari ini.

“Assalamualaikum. Hari ini Mama saya Shamsidar binti Alias disahkan positif Covid-19. Alhamdulillah ahli keluarga yang lain negatif. Saya mohon doa kalian untuk mama saya supaya diberikan kesembuhan segera dan diberikan kekuatan untuk melwn sakit ini.

Dalam pada itu, penyanyi berusia 33 tahun ini mengatakan bahawa ayah serta adik lelakinya turut tinggal bersama ibunya itu. “Tolong jangan putus berdoa untuk mama saya dan kami sekeluarga daripada tidak dijangkiti CVD-19 terutamanya bapa saya yang duduk satu rumah dengan mama saya dan juga adik lelaki saya.

Terima kasih banyak saya sayang korang semua. Sembuhkan lah ibu yang melahirkan ku Shamsidar Binti Alias daripada penyakit. Dan kau lindungilah Ayah ku Emrizal bin Shamsudin yang sedang menjaga ibuku,daripada terkena jangkitan. Serta jauhkan lah adik lelaki ku Eizad Ezmeer dari berjangkit.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Oh Bulan

Elyana persoalkan kenapa orang lain boleh sembuh dengan sakit yang sama dengan dirinya tapi bukan Elyana. Rupanya ini yang berlaku dengan padanya.

Hujung tahun lalu, penyanyi Elyana memaklumkan barah lmf0m4 yang dihidapinya sejak 10 tahun lalu itu hampir memasuki tahap lima apabila turut merebak ke beberapa organ badannya. Meskipun sedang kuat mlwn barah tersebut, namun Elyana tidak pernah menunjukkan pend.eritaan yang dihadapinya. Malah, penyanyi berusia 34 tahun itu tidak pernah putus asa melwan sakitnya.

“Secara jujur, saya tidak tahu daripada mana datangnya kekuatan ini. Saya percaya berkat doa semua orang, ia bagaikan meniupkan semangat untuk saya terus bernafas,” katanya. Namun Elyana berkata sebagai manusia biasa dia juga pernah rasa kecewa dan pernah tertanya-tanya mengapa dirinya diuji sedemikian rupa dan mempersoalkan mengapa orang lain boleh sembuh namun tidak dirinya.

“Saya hanya manusia biasa, ada masanya momen kecewa dan tertekan. Saya akui sukar menerima kenyataan pada awal disahkan sakit barah. Saya sering tertanya-tanya kenapa ia terjadi kepada saya? Saya juga mempersoalkan, kenapa orang lain sakit yang sama boleh sembuh, tetapi saya tidak? Namun, lama kelamaan saya mula menyedari, semakin lama Allah menguji, semakin saya beroleh ketenangan,” katanya.

Baru sahaja keluar hospital untuk menambah dr4h, Elyana berkata terpaksa menjalani rawatan radioterapi selepas mendapati ada ketmbvhan pada bahagian tengah dadanya.

“Sebenarnya, tujuan asal ke hospital tempoh hari hanyalah untuk menambah dr4h, tetapi apabila ujian imbasan PET dilakukan, doktor mendapati terdapat ketmbvhan pada bahagian tengah dada. Jadi, doktor terpksa menjalankan rawatan radioterapi secepat mungkin. Kesan ketmbvhan ini, saya sukar bernafas, malah b4tuk tidak henti-henti hampir setahun. Apabila asyik b4tuk, saya mengalami kesukaran menelan hingga menjejaskan selera makan. Ia juga memberi kesan kepada berat badan. Selain dada, barah turut merebak pada bahagian parv-parv, belakang r.ahim, sedikit pada usus dan beberapa bahagian badan lain. Dengan bantuan steroid, berat badan hanya 35 kilogram (kg) kini sudah naik kira-kira tujuh kg,” katanya.

Elyana mula terasa kesan radioterapi

Penyanyi dan pelakon Elyana mula mengalami pecah lidah dan ulser dalam mulut selepas menjalani sesi keenam rawatan radioterapi di sebuah pusat perubatan di Subang Jaya, semalam. Elyana, 34, atau nama sebenarnya Erneelya Elyana Emrizal berkata, kesan rawatan itu lambat bertindak balas seperti pengalaman sebelum ini.

“Sekarang ini saya masih di hospital dan buat rawatan radioterapi. Semalam sudah sesi keenam jadi ada empat lagi. Di sini bukan setakat buat radioterapi, tapi juga tambah dr4h, masukkan susu dan benda lain. Sekarang baru terasa kesan radi0terapi selepas kali keenam. Kebiasaannya kesan rawatan ini memang lambat sikit. Kesannya sudah mula pecah lidah dan bahagian dalam ada ulser sebab panas. Maksudnya kesan rawatan ini sudah mula bertindak balas. Sekarang ini saya kena bersabar sikit dengan kesan radioterapi ini. Untuk pernafasan, alhamdulillah lebih baik dari sebelum ini. Batuk pun makin kurang,” katanya.

Elyana yang sudah 10 tahun menghidap barah lmf0m4 tahap empat berkata, rawatan radioterapi kali ini lebih tenang berbanding beberapa siri rawatan yang pernah dibuat sebelum ini.

“Mungkin sebab sudah ada pengalaman yang lepas, jadi sudah tahu macam mana nak kawal. Alhamdulillah kali ini lebih tenang. Selepas itu banyak sangat kata-kata semangat, doa orang ramai yang saya tak kenal, yang bersedekah dan mendoakan. Memang saya tak sangka. Mungkin dari situ saya dapat kekuatan dengan kata-kata positif semua orang,” katanya.

Terdahulu, Harian Metro melaporkan Elyana juga penyanyi lagu Kalis Rindu terpaksa menggunakan bantuan oksigen untuk bernafas ketika mula menjalani rawatan radioterapi sejak pertengahan bulan ini. Dalam masa sama, Elyana turut mengalami pengurangan berat badan sehingga terpaksa dibekalkan satu pek susu untuk dimasuk ke dalam badan selama 16 jam.

Pada 16 Jun lalu Elyana menerusi bual bicara langsung di Instagram miliknya memaklumkan dia nekad menjalani rawatan radioterapi itu untuk kesembuhan sakit barah tersebut demi keinginan mahu terus bermain bersama anak-anak. Menurut Elyana, dia perlu melakukan rawatan radioterapi berkenaan sebanyak 10 sesi dan harus menghadapinya dengan cekal hati berikutan berat badan yang semakin merosot.

Sumber : News Update

Lama menyepi Elyana tampil bersuara dedahkan berat badan dia terkini. Rupanya dia tengah jalani rawatan selama 10 hari.

Baru-baru ini, peyanyi Elyana memuat naik perkembangan terbarunya yang kini sedang menjalani rawatan di sebuah hospital. Menerusi ruangan Insta Story, pelantun lagu Tak Tercapai Akalmu berkenaan berkongsi bahawa dia mungkin perlu menjalani rawatan radioterapi selama 10 hari. Sentiasa berfikiran positif

Biarpun berada dalam keadaan lemah, pemilik nama Erneelya Elyana Emrizal masih dilihat positif dengan keadaan yang menimpa dirinya. Melalui beberapa siri Insta Story, Elyana bercerita tentang proses memasukkan cairan merah dan susu ke dalam badannya sepanjang di hospital.
“>Menurut bintang drama Misi Dania Cun itu, badannya perlu dimasukkan 2 pek cairan merah serta susu memandangkan berat badannya hanya seberat 35 kilogram. “Assalamualaikum semua. Sekarang saya tengah masukkan cairan merah. Ini baru first bag cairan merah dan saya kena masukkan dua bag. Satu bag sekitar tiga jam. Kemudian, akan disambung dengan susu kerana saya tak cukup berat. Berat saya kini sekitar 35 kilogram.

“Selepas treatement ini, kemungkinan besar saya kena buat radioterapi sebab doktor tahu saya tak nak ‘chmo’. Rawatan tersebut akan dibuat pada bahagian dada,” katanya. Di samping itu, dalam video lain Elyana berharap orang ramai dapat mendoakan kesembuhan dirinya dan semoga segala urusan berjalan lancar.

“Hopefully semua berjalan lancar. Saya harap anda dapat doakan kelancaran dan kesihatan saya. Semoga cepat sembuh,” tutur penyanyi berusia 34 tahun itu. Terdahulu, Elyana mengesahkan dirinya menghidap sakit limfoma sejak sekitar 11 tahun lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber  :  http://trendingkini.pw/

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Warga emas positif covid 19 yang larikan diri dah ditemui semula. Terkejut ini sebab boleh jumpa balik individu tersebut.

SEORANG lelaki warga emas di Tongod, Sabah yang bersembunyi bagi mengelak daripada mendapatkan rawatan selepas disahkan positif Covid-19, ditemui semula. Ketua Polis Daerah Kinabatangan, Superintendan Dzulbaharin Ismail berkata, lelaki berkenaan yang dikenali sebagai Karim Jikri, 69, ditemui di ladangnya dekat kediamannya di Kg Kuala Tongod, kira-kira kira-kira 270 kilometer dari Kota Kinabalu.

Lelaki berkenaan ditemui kira-kira pukul 7 petang Isnin. Warga emas itu dibawa ke klinik Tongod dan kemudian dihantar ke Hospital Sandakan bagi mendapatkan rawatan. Pada Ahad, pasukan perubatan berkunjung ke rumahnya bagi memaklumkan dirinya didapati positif Covid-19 hasil ujian saringan.

“Dia diminta untuk bersiap sedia kerana ambulans akan tiba bagi menjemputnya pada tengah hari, dan dia dilihat mula mengemas,” katanya Dzulbaharin. Beliau berkata, warga emas itu turut dimaklumkan akan dibawa ke Hospital Sandakan bagi mendapatkan rawatan.Bagaimanapun, kediaman warga emas itu di Kg Kuala Tongod berkunci sebaik pasukan perubatan tiba pada tengah hari bagi menjemputnya. – The Star

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Kes pemergian akibat positif covid 19 makin meningkat. Terkini hampir 15 jemaah masjid kluster Mahsuri Jitra pergi menghadap illahi dalam masa 2 minggu.

Saban hari berlakunya peningkatan kes positif covid-19 dan pertambahan kes pemergian yang dilaporkan mencecah 63 sehari pada 13 Jun 2021. Di Jitra, Kedah ser4mai 15 jemaah masjid dilaporkan telah sah pergi menghadap illahi akib4t covid-19 ekoran daripada kluster Taman Mahsuri yang merebak pada bulan Mei lalu.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Kerajaan Tempatan Negeri iaitu Datuk Dr Mohd Hayati Othman berkata pemergian tersebut dipercayai berlaku sejak dua minggu lepas susulan jngkitan yang berlaku dalam kalangan jemaah masjid.

“Ya, hingga hari ini sudah 15 orang pergi menghadap illahi, maklumat ini saya perolehi daripada Jabatan Kesihatan Negeri (JKN) Kedah. Virus ini merebak sejak tercetusnya kluster di Taman Mahsuri yang turut dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) selama dua minggu bermula 18 Mei hingga 31 Mei lalu.

Kita harapkan virus ini cepat-cepatlah pergi. Kita juga harap orang ramai terus mendaftar untuk mendapatkan suntiikan vaksin seterusnya kita dapat membentuk imuniti berkelompok.

Dr Mohd Hayati menyifatkan c0v1d-19 amat bahaya dan mampu mergut nyw sesiapa sahaja dalam masa yang singkat. Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sebelum ini melaporkan berlaku peningkatan mendadak dan kadar kebolehjangkitan yang tinggi di lokasi Bandar Darulaman dan Lubuk Kawah, Jitra.

KKM bagaimanapun sudah melakukan 207 ujIan saringan di sembilan kawasan zon merah di Jitra dan mendapati 94 daripada ujian saringan itu dilaporkan sah positif covid-19. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber BH Online via Oh Bulan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Ujian saringan Covid 19 sasarkan seramai ini pula untuk dilakukan secara percuma. Ianya akan ditumpukan di kawasan ini.

Shah Alam: Sejumlah 97,565 individu disaring menerusi program saringan percuma yang dilaksanakan kerajaan Selangor di 56 Dewan Undangan Negeri (DUN) sejak 8 Mei hingga 10 Jun lalu. Menteri Besar, Datuk Seri Amirudin Shari menerusi ciapan di Twitter memaklumkan 3,342 individu atau 3.43 peratus dikesan positif Covid-19 sepanjang tempoh program berkenaan dilaksanakan.

“Mengikuti keberkesanan dan kepentingan khidmat saringan ini, kerajaan negeri akan meneruskan ujian saringan Covid-19 percuma dalam fasa ke tiga yang mensasarkan 100,000 individu. Saringan kali ini akan memberi tumpuan kepada kawasan ‘hotspot’ kes Covid-19 serta kawasan industri dan perkilangan. “Terima kasih warga Selangor sekalian yang hadir serta tidak lupa petugas dan badan berkuasa yang terbabit sepanjang program ini,” tulisnya di Twitter.

Sementara itu, Pengurus Selangor Health Care (SelCare), Mohd Noor Md Nasir berkata, susulan pengumuman Menteri Besar itu, pihaknya akan meneruskan program saringan berkenaan di lapan lokasi yang dikenal pasti mempunyai kadar positif melebihi lima peratus. Katanya, pihaknya merancang untuk melaksanakan program berkenaan 19 Jun ini bagaimanapun ia tertakluk kepada kebenaran daripada kerajaan negeri.

“Saringan berkenaan akan dijalankan di Dun Kajang; Semenyih; Bukit Antarabangsa; Hulu Kelang; Gombak Setia; Sungai Tua; Taman Templer dan Taman Medan,” katanya ketika dihubungi. Dalam pada itu, berdasarkan data yang dikongsi Dun Subang Jaya merekodkan kehadiran untuk saringan paling tinggi iaitu 5,096 orang manakala Sungai Air Tawar paling sedikit dengan 191 orang.

Sumber : Metro Online

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Akhirnya rakyat Brunei hidup tanpa pakai pelitup muka. Rupanya ini 11 cara Negara Brunei buat untuk jadi bebas covid 19 yang ramai tak tahu.

Baru-baru ini Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam serta Baginda Isteri bersama kerabat di Raja berkenan berangkat ke Majlis Sambutan Hari Raya Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiaj di Pusat Persidangan Antarabangsa Berakas, Brunei.

Apa yang menariknya mengenai sambutan ini apabila meluhatkan hampir kesemua kerabat di raja dan rakyat Brunei sudah tidak lagi memakai pelitup muka dan hidung pada kala dunia sedang bergelut dengan pandemik dek covid-19.

Tidak hairan bagaimana mereka sudah boleh hidup beba seolah-olah sudah tidak ada Corona virus ini kerana lebih setahun negara Brunei Darussalam dilaporkan tidak mempunyai kes baru cov1d-19.

kes tempatan terakhir dilaporkan di negara ialah pada 6 Mei tahun lalu. Negara dengan populasi 450,000 penduduk itu pertama kali melaporkan kes cov1d-19 pada 9 Mac 2020. Walaupun setahun bebas daripada kes tempatan, Brunei masih mengesan jangkitan covi1d-19 pada pelancong asing.

Negara ini melaporkan satu kes baru yang diimport covid-19 menjadikan jumlah nasional menjadi 229. Dengan penambahan itu, sebanyak 88 k3s yang diimport telah disahkan sejak k3s jangk1t4n tempatan terakhir pada 6 Mei 2020.

Menurut Kementerian kesihatan Brunei, k3s baharu itu melibatkan wanita berusia 20 tahun yang tiba dari Eropah melalui Singapura pada 23 April 2021. Wanita berkenaan mengalami demam bersuhu tinggi, batuk dan hil4ng deria bau dan rasa sejak 30 April.

Siasatan telah mengesahkan bahawa tidak ada kontak rapat untuk k3s tersebut kerana dia dikuarantin sebaik tiba di negara itu. Dia dirawat dan dipantau di Pusat Pengasingan Nasional bersama dengan enam k3s aktif lain, semuanya dalam keadaan stabil.

Sejumlah tiga pemergian dan 219 pemulihan telah dilaporkan setakat ini di Brunei. Negara pertama Asia Tenggara yang menerapkan syariat Islam itu memulakan Program Vaksinasi Nasional pada 3 April tahun ini dengan 17,776 orang telah menerima vaksin cov1d-19 hingga 5 Mei 2021.

Brunei telah membenarkan penggunaan kecemasan untuk beberapa vaksin, iaitu Oxford-AstraZeneca, Pfizer-BioNTech, Sinopharm. “Pada masa ini, vaksin cov1d-19 masih dilaksanakan untuk fasa satu, yang terdiri daripada barisan depan, pelajar yang belajar di luar negara dan warga emas berusia 60 tahun ke atas,” kata Kementerian k3sihatan Brunei seperti yang dipetik daripada Xinhua.

“Keutamaan diberikan kepada petugas barisan hadapan dan warga emas kerana golongan ini mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk dijangkiti cov1d-19. Warga emas mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mengalami komplikasi yang lebih teruk,” kata kementerian itu.

Kementerian kesihatan Brunei terus menggalakkan orang untuk mengambil bahagian dalam program vaksinasi nasional, walaupun tidak wajib. “Mendapatkan vaksin cov1d-19 adalah langkah paling berk3san untuk melindungi diri kita, keluarga dan masyarakat kita dari k3san berbahaya korona,” kata kementerian itu.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *