Tular rakaman pemuda hasilkan potret buat Shuib dan Siti Sarah.Lebih mengagumkan bila dia hanya gunakan Rubik Cube.

Jika sudah ada bakat seni dan idea kreatif semua benda boleh menghasilkan sebuah karya seni yang menakjubkan. Itulah antara komen pengguna laman Facebook selepas melihat karya seni sebuah potret yang dihasilkan seorang lelaki dikenali sebagai Zabli Ab Hadi.

Menariknya, potret yang memaparkan pasangan selebriti yang juga pelawak dan penyanyi Shuib dan 4rwh isterinya, Siti Sarah Raissuddin dihasilkan menggunakan permainan ‘rubik cube’. Difahamkan, potret pasangan selebriti itu dihasilkan menggunakan kira-kira 400 buah permainan rubik cube.

Menurut Zabli, rakaman klip video yang berdurasi 49 saat yang memaparkan dia menghasilkan potret tersebut adalah pertama kali menggunakan aplikasi TikTok.

Lihat video di bawah:

https://www.facebook.com/1140457168/videos/541184877123604/

“Kali pertama buat TikTok, tobat malu, rakam pagi dan buat balik waktu rehat tengah hari, petang baru dapat edit,” tulisnya pada hantaran di Facebook. Sehingga pukul 12.30 tengah hari tadi, klip video berkenaan telah ditonton lebih 420,000 kali dan dikongsi lebih 18,000 pengguna.

komen Warganet:

Sumber: K! ONLINE

Rupanya ini sebab kenapa Almarhumah Siti Sarah mahukan sangat nama Ayash Affan. Ini punca nama itu menjadi pilihannya.

Reda di atas pemergi4n isterinya, pelawak Shuib Sepahtu berkata dia sering bergurau dengan Allahy4rhamah Siti Sarah Raisuddin sebagai bidadari syurga dalam hidupnya. Bagaimanapun, Shuib berkata bagai ada kebenaran di sebalik gelaran diberikan kepada bidadarinya itu apabila satu demi satu kebaikan 4rwh isterinya ditunjukkan dan ramai yang tidak putus-putus mendoakan.

“Kini, satu persatu Allah tunjukkan kebaikan 4rwh isteri. Selain doa tidak putus-putus sejak 4rwh dalam keadaan teruk sehingga caranya dijemput Ilahi akibat C0V1D-19. Dan selepas melahirkan anak keempat, saya nampak ia bagaikan ada kebenaran di sebalik gelaran yang saya berikan.

“Saya yakin dan pasti 4rwh pasti mencium bau syurga, insya-Allah. Saya berdoa Allah meletakkan 4rwh isteri di tempat yang paling baik. Sedih, saya adalah orang paling bersedih atas kehilangan kekuatan hidup saya.

Namun, saya reda dengan ketentuan takdir. Saya bersyukur sempat mengajar 4rwh mengucap kalimah syahadah sebelum tutup mata,” katanya kepada BH Online. Shuib Sepahtu juga telah memuat naik sebuah video nyanyian terakhir isterinya Allahyarham Siti Sarah Raissuddin di saluran YouTube awal pagi Jumaat.

Menerusi video berdurasi tiga minit itu, 4rwh sambil bertelekung menyanyikan lagu berjudul Tanpa Kekasihku yang dipopularkan oleh penyanyi Indonesia, Agnes Monica. Seperti biasa, Allahyarham menyanyikan lagu berkenaan dengan penuh emosi.

“Lagu terakhir nyanyian bidadari ku, 28 Julai 2021,” tulis Shuib mengiringi perkongsian berkenaan. Sementara itu, menerusi ruangan komen, Shuib berkata, nyanyian Allahyarham sangat berbeza seolah-olah ingin cuba menyampaikan sesuatu.

Komen Shuib di video lagu berkenaan.

“Assalammualaikum semua… sengaja saya kongsikan video ini sebab saya takut video ni hilang dari simpanan. Jadi saya abadikan di dalam Channel ini. Ini lagu terakhir nyanyian 4rwh pada 28 Julai lalu.

Arw4h yang beria-ria minta saya record dia menyanyi, ternyata semasa saya record video ini. Saya merasakan satu perasaan yang sangat-sangat lain cara pandangannya, cara nyanyiannya. Cara 4rwh luahkan hati dan perasaan ketika menyanyikan lagu tersangat-sangat istimewa. Bila di am4ti bait lirik, ternyata ada sesuatu 4rwh cuba sampaikan… InsyaAllah 4rwh kini tenang di syurga,” katanya.

Lagu terakhir nyanyian bidadari ku, 28 Julai 2021

Sehingga kini video yang dimuat naik kira-kira pukul 2 pagi Jumaat itu menerima lebih 100,000 tontonan dan 1,000 komen. Rata-rata warganet turut tersentuh dengan nyanyian 4rwh apabila lirik lagu tersebut seolah-olah ditujukan buat suaminya.

“Biar semua tahu kehilangan tak mengakhiri cinta. Apalah erti hidup tanpa kekasihku. Percuma ku ada di sini. Pukul 2 pagi abang Shuib post video ni. Walaupun tak berada di tempat abang Shuib tapi saya faham jauh di sudut hatinya sak1t. Semoga abang Shuib dan keluarga diberikan ketabahan untuk menghadapi ujian ini. Sesungguhnya… Allah rindu,” ujar seorang warganet.

Arw4h yg Pilih Sendiri Nama Anak

Mengenai pemilihan ank keempat mereka, Ayash Affan, Shuib berkata nama itu dipilih oleh 4rwh isterinya yang diambil sempena nama pejuang di Gz4 yang mat1 sy4hid. “4rwh beriya-iya mahu nama Ayash Affan. Saya cakap nama ini tidak sesedap seperti pilihan nama anak pertama, Uwais Alqarni yang dipilihnya. Ikutkan, kami bergilir memberi nama ank. Sepatutnya, nama ank keempat giliran saya.

Namun, 4rwh berkeras mahu letak nama pangkal pertama, Ayash. Namun, nama Affan adalah pilihan saya. Lalu, digabungkan nama menjadi Ayash Affan. “Nama Ayash diberi sempena salah seorang pejvang Ham4s di Wilayah Gz4 yang mat1 syah1d. Ayash juga hadiah terakhir paling bermakna untuk saya daripada 4rwh. Saya akan kenang detik ini, sekali gus menjaga dan membesarkan empat cahaya mata dengan baik,” katanya. Sumber : Komedi Media

Kali ni Sharifah Zarina pula dedahkan mimpi jumpa dengan Siti Sarah dengan berjubah dalam masjid. Tapi reaksi Sarah masa tu buat ramai yang terkejut.

Penyanyi Sharifah Zarina antara rakan selebriti yang turut terkesan dengan pemergian Siti Sarah Raissuddin pada Isnin lalu. Berkongsi kisahnya didatangi arwah Siti Sarah dalam mimpi, kata Zarina dia tidak peduli sekiranya ceritanya itu tidak dipercayai orang lain.

“Kalau saya cerita ni mungkin tak ada orang percaya tapi tak apa saya nak cerita juga. Pagi Isnin saya bangun jam 4 pagi, terus buka telefon nak tahu perkembangan tentang Sarah. Tapi tak ada apa-apa lagi.

“Sambil-sambil solat saya keep on checking phone, masih sama tiada apa update di media sosial.“Dalam jam 5.30 pagi lepas sahur saya check lagi telefon dan saya nampak berita menyedihkan itu terpapar di skrin.

“Saya menangis sekuat hati. Lepas dhuha mata mengantuk sangat saya terlelap sekejap,” ceritanya. Dalam mimpi itu, Siti Sarah nampak gembira dan wajahnya kata Zarina berseri-seri.

“Wallahi saya mimpi sarah pakai baju jubah dah tudung pink. Kami dalam masjid, dia sangat happy, wajahnya cantik sangat. Saya bagitahu kat anak-anak.

“Tapi hari ni setelah terlalu banyak kebaikan dan amalan Sarah yang saya baca di media sosial, terdetik di hati saya. Mungkin ini yang saya lihat di mimpi.

“Benar dia ibarat bidadari di dalam mimpi tu. Pemergianmu sangat dicemburui dik,” tulisnya. Katanya, perkongsiannya itu bukan untuk meraih perhatian sebaliknya demi bersama-sama menginsafi dan mengingati pemergian.

“Antara kesan berkata benar adalah orang akan ingat kita nak dapatkan perhatian. Siapa yang berani menipu time-time begini memang orang yang sangat berani. “Sedangkan pemergian itu tiap hari kita dengar dan siapa juga yang berani menghukum orang lain di saat-saat begini mungkin belum lagi dihidayahkan untuk sentiasa melihat indah akan sesuatu berita yang disampaikan.

“Kenapa harus saya nak menipu tentang bermimpi pemergian seseorang? Apa saya dapat? Duit? Populariti? Jauh sekali. “Rezeki itu Allah yang bagi bukan dari cerita sensasi,” tegasnya. Siti Sarah menghem.buskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi, Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM) akibat C0VID-19, jam 5.13 pagi Isnin.

Terdahulu, ibu kepada empat cahaya mata itu bertrng nywa akibat COVID-19 selepas lebih 48 jam ditidurkan. Penyanyi lagu Kesetiaan itu selamat diuruskan di Tanah Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak, Selangor pada kira-kira pukul 1.20 petang Isnin.

Sarah tinggalkan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang kini masih berada dalam pemantauan di PPUKM.

sumber: astro gempak

Sarah balik rumah bawak Ayash. Anak ketiga Suib dedahkan ibu hadir dalam mimpi. Tapi cerita dia tu buat ramai yang sebak.

IBU datang… balik rumah bawa Ayash. Itu antara cerita dari mulut cahaya mata ketiga Siti Sarah Raissuddin iaitu Ariq Matin yang baru berusia enam tahun. Menurut bapanya yang juga pelawak Shuib Sepahtu, hal itu dikongsikan saat dia sedang memandikan anaknya itu.

“Tadi masa mandikan Matin, tiba-tiba cakap dia mimpi ibu. “Saya cakap (dalam hati)… alamak seronoknya, aku ni minta (mimpikan Sarah) tak dapat-dapat. “Matin cerita lagi… mimpi ibu datang balik rumah bawa Ayash. Bagi Matin pegang Ayash, Tapi ibu diam je tak cakap apa-apa,” kata Shuib.

Shuib berkongsi tentang kejadian berkenaan pada majlis tahlil dan bacaan Yasin untuk Siti Sarah pada Khamis malam. Akui ‘cemburu’ mendengar cerita Matin, Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 37, berkata dia sempat berpesan kepada anaknya andai kejadian mimpi itu berulang lagi.

“Saya beritahu dia, nanti kalau Matin mimpi lagi, beritahu ibu tolonglah masuk dalam mimpi daddy… rindu sangat nak jumpa dia. “Sebenarnya sejak Isnin saya berdoa minta sangat-sangat untuk jumpa dia dalam mimpi.

“Tapi dia tak nak datang… rupa-rupanya Allah salurkan melalui orang lain,” katanya. Dalam pada itu Shuib berkata dia juga menerima mesej daripada seorang wanita yang mengakui turut bermimpi melihat isterinya.

“Ada seorang hamba Allah WhatsAppa saya, orang yang mesej tu cakap… saya mimpikan Sarah pada Selasa malam. Saya tak cerita pun dekat suami lagi. Tapi nak cerita dengan Shuib dulu. “Dia cakap… Ya Allah saya terkejut sangat, saya mimpi Sarah menyanyi depan ramai orang.

“Saya tak pasti kebetulan ke apa, tapi ramai sangat tengok Sarah menyanyi… performance dia hebat betul,” demikian menurut Shuib seperti yang diceritakan wanita berkenaan kepadanya. Siti Sarah menghembuskan nafas terakhir pada pukul 5.13 pagi 9 Ogos lalu di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Kuala Lumpur akibat Covid-19.

Selain Ariq Matin, Sarah tinggalkan tiga lagi cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ayash Affan yang kini masih berada dalam pemantauan di PPUKM. Untuk rekod, Ayash dikeluarkan dari kandungan Siti Sarah melalui operasi yang diadakan pada 6 Ogos lalu.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *