Niat Aliff Syukri nak jadi PM jadi bahan gurauan. Sekali ini tindakan Aliff Syukri lepas koyak dengan Zizan.

Dalam kita ‘serabvt’ mendengar khabar politik berkenaan pemilihan Perdana Menteri Malaysia Kesembilan, ada juga insan yang berjaya meghiburkan kita dengan impian serta cita-citanya yang mahu mengisi kekosongan jawatan tersebut.

Baru-baru ini, pengasas kosmetik, Dato’ Seri Aliff Syukri telah memuat naik ‘resume’ dirinya yang mahu memohon jawatan tertinggi negara itu di Instagram bagi menjadi pemimpin buat seluruh rakyat Malaysia.

Terasa dengan Zizan

Walaupun ramai yang ‘menyokong’ dan ramai juga yang mengkritik, nampaknya Aliff Syukri masih tidak berpvtus asa dan tetap dengan niat baiknya itu. Jadi, beliau telah membuat IG live bersama selebriti dan juga pelawak terkenal, Zizan Razak membah4skan isu tersebut sambil ditonton ribuan peminat masing-masing.

Video :

https://www.instagram.com/tv/CSvL9NMJDYm/?utm_source=ig_web_copy_link

Kena kuat demi nak jadi pemimpin

Walau bagaimanapun, Aliff Syukri dilihat ‘sent4p’ dengan Zizan kerana pelawak berkenaan seakan tidak bersetuju dengan niatnya yang mahu menjadi perdana menteri. Hal tersebut membuatkan dia berasa sedih dan terus memat1kan IG live tersebut serta meluahkan rasa kecew4nya.


Disebabkan itu, Zizan telah meminta maaf dan menjelaskan kriteria bagaimana untuk menjadi perdana menteri, namun usahawan tersebut masih lagi tidak berpuas hati kerana merasakan pelawak berkenaan seolah-olah memerlinya.

Nanti kena kec4m dengan rakyat terus nangis2

IG live tersebut telah ditonton ribuan pengguna media sosial dan masing-masing berasa terhibur dengan gelagat mereka berdua. Gvrauan yang seakan serius itu bukan hanya menghiburkan tapi dapat mered4kan sedikit ketegangan rakyat Malaysia yang sedang diuji dengan pelbagai mus1bah sejak kebelangan ini.

Macam mana nak jadi PM kalau sikit2 terluka

Mana boleh sikit2 mer4juk

Ramai yang akan vote Dato’ tapi bukan saya

Sumber : Viralkamipress

Perniagaan terganggu gara gara covid 19. Aliff Syukri luah rasa sedih bangunan miliknya kini kosong.

Setelah hampir 2 tahun negara kita dilanda pandemik COVID-19 yang semakin mengganas, para peniaga bisnes kecil mahupun besar merupakan antara golongan yang terjejas pada saat ini. Situasi tersebut turut dirasai oleh usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri yang meluahkan rasa sedih tatkala melihat bangunan miliknya kini sudah dikosongkan.

Tiada lagi gelak tawa pekerja, bangunan terpaksa dikosongkan

Perkara tersebut dikongsi oleh usahawan berusia 34 tahun itu menerusi laman sosial Instagram miliknya baru-baru ini. Menurutnya sejak ia perlu ditutup ekoran pandemik COVID-19 ini, tiada lagi gelak tawa dan keceriaan para pekerja di bangunan tersebut. Semua tersimpan sebagai memori indah dan hanya tinggal kenangan.

“Saya sedih dan pilu melihat bangunan yang dibeli ini kosong. Dahulunya ceria penuh dengan gelak tawa dan happy tetapi benda ini hanya tinggal kenangan. Bila rasanya nak berakhir Covid-19 ni? Ya Allah Ya Tuhanku Engkau kuatkan lah semangat aku untuk teruskan perniagaan ini. Bila saya melihat banyak syarikat-syarikat gergasi International yang lingkup dan tutup gara-gara Covid-19.

Semoga company saya dipelihara dan masih kuat bertahan. Semoga dengan rezeki ini boleh saya membantu bangsa rakyat,agama dan juga memberi bantuan kepada yang memerlukan. Amin Amin Ya Rabalamin… nasib baik sy femes boleh niaga online.. Kepada anda yang ingin saya Bimbing buat berniaga dari rumah secara online korang boleh WhatsApp nombor telefon yang saya beri ni +60 16 361 6289 atau +60 17 238 8234

Pohon doa agar perniagaan dapat bertahan

Dalam pada itu, pengasas produk D’Herbs itu turut memohon doa agar perniagaan yang dibina setelah sekian lama dapat bertahan dalam pandemik COVID-19 ini. Malah, Aliff turut berharap agar dimurahkan lagi rezeki supaya boleh membantu golongan lain yang memerlukan. Perkongsian berkenaan mendapat perhatian pengikutnya yang mana rata-rata mereka memberi kata-kata semangat kepada pelantun lagu Bobo Di Mana itu.

Sumber: Instagram Aliff Syukri

Sekali lagi Dato Aliff Syukri buat hal. Kali ni bukan gara gara vaksin tapi sebab pkp lama sangat sampai jadi macam ni.

Selepas tular komen dari Sharnaaz Ahmad soal produk Sup Jolo dari Aliff Syukri. Kini Datin Shahida tampil balas komen padu. Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang lantang dalam memberikan pendapat di media sosial. Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas bdh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada melancarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak memberangsangkan. Ini kata-katanya. Dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Pedas bod0h orang panggil, benda ni pedas b0doh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak h1na makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….” Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu.

Isu Sharnaaz Kritik Sup Jolo Aliff Shukri, Shahida Balas

Isteri kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid tampil bersuara ekoran kritikan yang dibuat aktor Sharnaaz Ahmad mengenai Sup Jolo keluaran produk suaminya.

Menurut Shahida, setiap orang mempunyai citarasa dan pandangan yang berbeza. Tambahnya, sebelum ini dia kerap kali membuat ulasan (review) makanan namun lebih memilih untuk memberi komen yang baik.

“Terpulang pada citarasa dan pandangan individu. Lain orang lain rasa dan cara. Saya sendiri selalu saja review makanan orang bagi pada saya. Tak ada bayaran pun. Tapi saya tak pernah review yang buruk-buruk sebab tak sedap di tekak saya. Mungkin sedap di tekak orang. Sedap di tekak saya, tak tentu sedap di tekak orang. Jadi bercakap yang baik-baik pun tak salah sebenarnya,” katanya.

Shahida menjawab pertanyaan pengikut menerusi ruangan Ask Me Question pada Sabtu. “Sharnaaz ada komen pasal sup jolo Aliff Syukri. Apa komen datin?” tanya individu yang tidak diketahui identitinya. Sebelum ini, Sharnaaz menerusi saluran Youtubenya telah mencuba dan merasa Sup Jolo Aliff namun bengang dengan rasa makanan tersebut.

KOMEN CHEF WAN

Video tersebut juga telah menarik perhatian cef selebriti terkenal, Datuk Redzuwan atau lebih dikenali dengan panggilan Chef Wan. Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

Terhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak membantah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen positif dan negatif orang, katanya. Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu!

Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.” Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar asah kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengendalikan perniagaan makanan.

Sumber : Awatttsyeikh.com

Orang jual makanan dia pun sebok nak jugak. Sharnaaz Ahmad bengang pasal produk makanan Aliff Syukri. Sekali ini pulak repon Chef Wan.

Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang lantang dalam memberikan pendapat di media sosial.Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas bdoh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada melancarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Bagaimanapun, ia mula viral di TikTok dan kemudiannya berita ini mendapat perhatian Chef Wan, ini Sharnaaz yang turut dikenali dengan kelantangan dan keberaniannya dalam memberikan pendapat ada memetik nama Chef Wan.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak memberangsangkan. Ini kata-katanya. dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Pedas bodh orang panggil, benda ni pedas bdoh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak hna makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….”

Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu. Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

Terhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak membantah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen positif dan negatif orang, katanya.

Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu! Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.”

Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar asah kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengendalikan perniagaan makanan.

Tak semua taste bud kita yang kita katakan sedap dan syiok ini appeals to everyone. Tambah Chef Wan juga, dia langsung tidak menyedari tentang kewujudan produk ini, bagaimanapun Chef Wan menegaskan dengan pendapat yang diberikan ini telah membuatkan orang jadi kenal dengan produk ini.

Bagaimanapun, Chef Wan menjelaskan bahawa dia hanya mencurahkan pendapat sahaja dan berharap agar Sharnaaz dan Aliff Syukri tidak marah dengannya. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : LM

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *