Gara gara terlupa sebut satu kalimah ini. Saharul Ridzwan berdepen detik cemas sampaikan hampir lemas.

SUBHANALLAH! Gara-g4ra terlupa melafazkan kalimah suci Lailahaillallah, pelakon Saharul Ridzwan hampir lem4s dan merasai sendiri detik hampir berdepan kem4tian. Cerita Saharul, 32, kejadian menkutkan itu berlaku selepas dia mempersoalkan tahap keimanannya terhadap hari k3m4tian.

“Saya masih teringat kej4dian semasa saya mandi air terjun, sebelum itu saya ada bertanya dengan emak, ada tak hadis atau kitab bercerita tentang berimannya kita dengan kehilangan… macam mana rasa t4kut m4ti? Akhirnya Allah bagi cash saya merasainya! Mula-mula saya terjun dalam air dengan menyebut Lailahaillallah, seronoklah terjun semasa itu tanpa apa-apa masalah sehingga ada sekumpulan remaja suruh saya terjun lagi… tapi kali kedua ni saya lupa nak sebut k4limah itu. Saya hampir lem4s, rasa ditarik ke dalam air macam dah nak m4ti, saya mengucap… saya nampak ada kaki di atas dan saya tarik untuk naik… remaja tersebut tanya saya kenapa? Lem4s? Nampak situasi tu macam biasa saja… samalah macam hidup zahirnya nampak s3dih dan s4kit itu semua tapi kita yang rasa tak boleh nak cakap. Saya terus istighfar… t4kutnya!” katanya.

Saharul berkongsi hal berkenaan menerusi video membincangkan tentang tajuk erti ‘sebuah penghijrahan’ yang dikongsikan di Instagram Dakwah Tabligh Malaysia. Turut kelihatan dalam rakaman perbincangan tersebut ialah pelakon dan penyanyi Alif Aziz yang kini mula mendekatkan diri dengan agama.

Saharul kongsi pengalaman dalam perbincangan di Instagram Dakwah Tabligh.

Dalam pada itu, Saharul berkata dia kini lebih memahami mengenai Islam selepas mengikuti kumpulan jemaah tabligh. Dia bersyukur dengan nikmat yang dimiliki hari ini dan percaya apa yang berlaku adalah atas keizinan Allah SWT.

“Selama 32 tahun kita cakap Lailahaillallah hanya sekadar di mulut sahaja tapi kita tak betul-betul faham. Sebelum ini tiga hari saya keluar (mengikuti tabligh), saya demam pula. Semasa itu saya tanya kenapa Allah nak duga… sampai la saya ambil paracetamol. Saya cakap ubat ni tak boleh baikkan aku tapi aku makan dengan izin Allah untuk ubatkan aku. Apabila Allah bagi kita faham tentang agama, makin lama perasaan makin takut sebab takut Allah ambil semula apa yang kita faham ini. Alhamdulillah dem4m elok sedikit… daripada situ saya fikir Allah nak tunjuk kuasanya. Adakah makan ubat dapat legakan s4kit? Tak! Semuanya dengan izin Allah,” ujarnya.

Mahu istiqamah mencari keredaan Allah, pelakon drama Cinta Sekali Lagi ini berkata dia selalu berpesan kepada isterinya iaitu Qaabila Deena Emir Mohammed Akif Emir untuk terus berdoa. Ini kerana dia t4kut jika hidayah dan pemahaman mengenai agama yang mereka miliki itu ditarik semula oleh Allah.

Saharul bersama isteri tercinta, Deena.

“Apabila Allah bagi kita faham tentang agama, makin lama perasaan makin takut sebab takut Allah ambil semula apa yang kita faham ini. Setiap hari saya cakap dengan orang rumah kita kena berdoa selalu sebab kita tak tahu bila-bila sahaja Allah boleh tarik (nikmat yang ada). Sebelum ini tiga kali saya pergi ke Makkah, saya berdoa jadikan saya pelakon hebat, minta berlakon filem aksi, minta anak perempuan… semua Allah bagi! Tapi saya kesal tak minta Allah pelihara iman saya, hanya minta hal dunia. Teringat sebelum ini Allah dah bagi petunjuk awal untuk saya kembali kepada-Nya.. pada tahun 2016 saya terlibat dengan kejadian yang tak diingini, kereta rosak teruk tapi satu luka pun tak ada pada saya, Allah dah bagi petunjuk tapi kita masih tak sedar lagi,” ceritanya. Sumber: Mstar

Tular tentang video lama Aliff Aziz yang tak elok. Tak boleh berdiam sekali ini respon dari Bella Astillah buat ramai yang terkedu.

KEC0H lagi di Twitter dengan dua video pendek memperlihatkan seorang lelaki mirip penyanyi Aliff Aziz melakukan aksi tidak senonoh di dalam tandas tersebar sejak Sabtu lalu. Tampil mengenal pasti identiti lelaki berkenaan, pelakon Bella Astillah atau Dayang Nabellah Awang Astillah

bagaimanapun memberitahu bahawa video itu dirakam ketika suaminya masih jhl tentang agama. “Video tu dah sangat lama yang sudah terjadi di masa lalu, saya tak nak tahu dan tak nak tengok pun zaman jhl dia. Waktu itu hati dia mungkin bta.

Seorang warganet berkongsi video lelaki yang dipercayai mirip Aliff.

“Sekarang ini dia sedang cuba yang terbaik untuk berubah ke arah kebaikan secara perlahan-lahan. Tapi masih ada yang ingin menjtuhkan dia. “Mungkin sebab tak senang dengan kebahagiaan dan perubahan Aliff… Wallahualam,” kata pelakon berusia 27 tahun itu ketika dihubungi mStar.

Sebelum ini, dua klip video yang berdurasi keseluruhan hampir dua minit yang memperlihatkan dengan jelas wajah penyanyi lagu Sayang Sayang itu menunjukkan kemluannya dimuat naik oleh seorang warganet sehingga menjadi perbualan hangat di laman Twitter.

Sehingga kini, video yang memperlihatkan Aliff tanpa seurat benang itu mendapat lebih 20, 000 ribu tontonan, 600 ulang kicau (retweets) dan hampir 1, 200 tanda suka. Dalam pada itu, Bella yang juga seorang penyanyi memberitahu dia dan keluarganya akan terus mendoakan yang terbaik dan memberi sokongan tanpa henti kepada suaminya.

“Bagi saya sekarang, perkara yang jauh lebih penting adalah saya dan keluarga akan terus mendoakan yang terbaik dan tidak akan berhenti memberikan sokongan 100 peratus kepada dia,” ujarnya.

Aliff kembali ke pangkuan isteri dan anak-anak di Malaysia pada Disember tahun lalu selepas dua tahun menetap bersama keluarganya di Singapura. Bella berkahwin dengan Aliff pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata Muhammad Ayden Adrian, 3, serta Ara Adreanna yang kini berusia setahun.

Pasangan ini pernah berpisah pada pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali kantoi tak setia namun rujuk kembali ketika Bella dalam tempoh edah.Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber : Mstar

Rumahtangga Pernah Dilanda Masalah Sebelum Ni. Terkejut Bila Tiba Tiba Bella Astillah Dedahkan Dia Pernah Diganggu Suami Orang Masa Tu. Sampai Macam Ni Sekali Lelaki Tu Buat Pada Bella.

Isteri kepada pelakon dan penyanyi Aliff Aziz iaitu Bella Astillah mendedahkan dia pernah diganggu suami orang ketika rumah tangganya sedang berantakan. Pendedahan eksklusif itu dibuat Bella menerusi program bual bicara, Borak Kelmin yang ditayangkan 9 malam ini. Menurut Bella, dia percaya isu tak setia ini semakin banyak berlaku di luar sana membabitkan kedua-dua jantina, baik lelaki atau perempuan.

“Cumanya orang ramai tak tahu kisah mereka seperti kisah Bella. Saya kerap terima mesej di Instagram daripada wanita yang meluahkan kisah pasangan mereka. “Bila dengar kes macam ni, saya sedih kerana sangat faham perasaan itu. Isu ini berlaku pada kedua-dua jantina,” katanya. Jelas Bella lagi, sebagai wanita dia menasihatkan orang ramai supaya teguh dengan pendirian.

“Kita sebagai wanita kena ada pendirian yang kuat. Bella masa fasa berpisah tu ada suami orang yang cuba dekat dengan Bella. “Termenung saya memikirkan adakah isteri dia tahu. Kita ada peranan, jadi kita jangan layan. “Kita boleh je kata tidak pada mereka,” katanya. Sementara itu menurut Perunding Psikologi keluarga dan Guaman Syarie, Suzana Ghazali, statistik diperolehnya menunjukkan sembilan daripada 10 kes curang membabitkan orang ketiga.

Tambah membimbangkan, tujuh daripada sembilan kes itu turut membabitkan suami dan isteri orang. “Paling sedih ada diantara kes ini, rata-ratanya melepaskan geram kepada anak-anak,” katanya. Pada masa sama, Suzana memberi amaran kepada mereka yang berdepan dengan isu tidak setia ini tidak segera meluahkan perasaan di media sosial mahupun ibu bapa.

Apakah sebab dan alasan di sebalik itu, anda harus tonton Borak Kelamin dengan topik Skndal Lunchtime, Mulanya Kesian, Akhirnya Jatuh Cinta, pada 10 Mei, Isnin jam 9 malam hanya di Astro Ria dan On Demand. Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari, Borak Kelmin juga boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan perkhidmatan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Program ini juga diklasifikasikan untuk tayangan 18 tahun ke atas kerana mengandungi aspek kedewasaan yang tidak keterlaluan dalam setiap topik perbincangan. Sekadar info, Bella berkahwin dengan Aliff pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata Muhammad Ayden Adrian, 3, serta Ara Adreanna yang kini berusia 7 bulan. Pasangan ini pernah berpisah pada pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali kantoi berlaku tidak setia namun rujuk kembali ketika Bella dalam tempoh ed4h. Sumber : siakap keli via mv

Sanggup Sarung Uniform MAS Ke Majlis Hari Jadi. Bella Astillah Mohon Maaf Dengan Pemakaian Dia Dan Ini Rupanya Kisah Di Sebalik Punca Dia Pakai Baju Tersebut

“Pihak MAS sendiri ada berjumpa dengan saya dan menerangkan dengan lebih terperinci mengenai keistimewaan uniform tersebut. Alhamdulillah saya dapat banyak ilmu daripada situ dan saya rasa sangat bermanfaat untuk kongsi semua ilmu itu kepada orang ramai.“Bella minta maaf kerana menggunakan uniform berkenaan tanpa mengetahui lebih awal tentang info dan sejarah serta etika berkenaan uniform itu.

“Untuk ingatan supaya lebih berhati-hati agar uniform ini tidak disalahgunakan,” ujarnya.Bella Astillah pernah bercita-cita jadi pramugari.Bella Astillah menerima pelbagai reaksi warganet selepas mengayakan uniform itu di sebuah majlis hari jadi ahli keluarganya yang bertemakan dream job pada September lalu.

Menjelaskan perkara itu, isteri kepada penyanyi Aliff Aziz ini berkata, dia memilih untuk memakai uniform berkenaan kerana pernah bercita-cita untuk menjadi pramugari sejak kecil.“Saya memperagakan pakaian seragam ini semata-mata kerana kerjaya sebagai pramugari MAS merupakan cita-cita sejak kecil.“Pihak MAS ada berjumpa saya dan menerangkan terperinci tentang keistimewaan uniform tersebut.“Alhamdulillah banyak ilmu yang Bella dapat yang mana bermanfaat untuk dikongsikan kepada orang ramai, ” ujarnya.Nak macam-macam info?

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *