Ibu tiri dedahkan Siti Sarah sempat suruh diabuat macam ni sebelum masuk hospital.

Kuala Lumpur: “Pada hari dia dibawa ke hospital, Sarah minta saya pindahkan semua wang dalam akaun peribadinya ke akaun bank saya,” kata ibu tiri Siti Sarah Raissuddin, Siti Fatimah Suberi, 34. Siti Fatimah atau mesra disapa Makde berkata, Sarah memberi bayangan akan tinggalkan keluarga buat selama-lamanya, namun ia hanya disedari selepas pemergiannya, Isnin lalu.

Siti Fatimah berkata, pada awalnya dia tertanya-tanya mengapa Siti Sarah memintanya berbuat demikian. “Ketika menunggu ketibaan ambulans datang ke rumah untuk membawanya ke hospital, dia hantar mesej kepada saya dan minta saya berbuat demikian.

“Saya tanya untuk apa transaksi ini, dia maklumkan dia akan ke hospital untuk menerima rawatan. Namun, ketika sedang sakit dan sebelum ditidurkan, dia minta saya untuk sedekahkan wang RM30,000 yang dimasukkan ke dalam akaun saya itu.

“Dia juga bertanya adakah jumlah itu mencukupi, kemudian saya beritahu terpulang. Alhamdulillah saya sudah tunaikan amanah yang dia beri untuk saya sedekah kepada insan yang memerlukan,” katanya.

Menurut Siti Fatimah, Siti Sarah juga pernah memberitahunya dia mahu berehat pada bulan Ogos. “Sarah juga ada beritahu mahu mencari pengganti yang boleh menggantikan wajahnya dalam tiga produk pada Mei lalu. Ini kerana dia mahu berehat pada Ogos. Perkara ini juga disedari oleh kakitangan syarikat. “Tak sangka ‘rehat’ yang dimaksudkan membawa petanda Sarah berehat selama-lamanya,” katanya.

Ahli Perniagaan Berjaya

Dalam pada itu, Siti Fatimah yang juga rakan kongsi perniagaan menerusi syarikat Ratasya Empire Sdn Bhd yang beroperasi di Puchong, Selangor berkata, dia terkejut dengan sambutan luar biasa dan peningkatan jualan perniagaan diusahakan sejak beberapa hari ini.

“Alhamdulillah peningkatan jualan sangat mengejutkan saya dan kakitangan. Bayangkan, ada ejen tidak aktif kembali rancak menambah produk selepas mendapat permintaan tinggi. “Paling laris ialah jubah yang dipakai arwah. Kami ada menambah keluaran pada Aidiladha lalu dan permintaan sangat menakjubkan.

“Ada juga ejen memaklumkan yang mereka mahu membeli jubah kerana mahu dijadikan kenangan dan mengikut jejak Sarah suka bersedekah,” katanya. Raisuddin, 54, yang merupakan bapa kepada penyanyi, Siti Sarah menikah dengan Siti Fatimah Suberi di Songkhla, Thailand pada 2 Januari 2007.

Siti Sarah menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi, Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) akibat COVID-19 pada jam 5.13 pagi, Isnin lalu. Sarah diuruskan di Tanah Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak, jam 1.20 tengah hari, pada hari sama.

Sarah tinggalkan suami yang juga pelakon dan pelawak popular, Shuib dan empat cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang dilahirkan, minggu lalu.

Terkesan Dgn Pemergian Menantu Kesayangan, Ibu Mertua Mula Cerita Amalan Siti Sarah

ada minggu ini ternyata suasan masih lagi suram dengan kisah pemergian penyanyi kesayangan ramai, Siti Sarah Raisudin selepas dijangkiti Covid-19. Meskipun sudah 4 hari Sarah pergi, namun orang ramai tidak putus-putus bercakap tentang kebaikan serta amalan yang dilakukannya selama ini.

Saya sayang sangat dia…Sepanjang dirawat, langsung tak dapat lelapkan mata selama 4 hari. Turut terkesan dengan pemergian Sarah, adalah mentuanya Salamiah Jalani sempat berkongsikan kesedihan tersebut di ruangan TikTok.

Sejak dari hari pertama mengetahui keluarga anak menantunya disahkan positif, wanita tersebut mengakui tidak senang duduk malah sukar untuk melelapkan mata. Sedih Pemergian Menantu Tersayang, Ibu Mentua Dedah Rahsia Amalan Siti Sarah 2

Sedih Pemergian Menantu Tersayang, Ibu Mentua Dedah Rahsia Amalan Siti Sarah 3. Kami tahu Sarah di tempat yang baik…Itulah yang buat kami tabah. Meskipun seperti tidak percaya, namun dia reda dengan ketentuan Allah S.W.T yang telah menjemput Siti Sarah terlebih awal.

Dalam pada itu, Salamiah mengakui bersyukur kerana telah dipinjamkan dengan seorang menantu yang cukup baik selama 11 tahun. Jelasnya, hubungan mereka berdua agak rapat memandangkan Sarah sudah lama kehilangan ibu kandung.

Sedih Pemergian Menantu Tersayang, Ibu Mentua Dedah Rahsia Amalan Siti Sarah 4

Selalu bersangka baik, jaga hati keluarga dan sentiasa mohon maaf
Dedahnya lagi, sikap Sarah sama juga seperti orang lain meskipun dikenali sebagai penyanyi yang cukup hebat. Namun keperibadiannya layak dipuji

apabila disifatkan sering bersangka baik dan menjaga hati keluarga dan orang tua. Tak cukup dengan itu, menantunya sentiasa memohon maaf jika berbuat salah. Tambahan lagi Sarah tak lokek bersedekah mengikut kemampuan. Itulah jawapan yang diberikan Puan Salamiah apabila ditanya apakah amalan menantu beliau Siti Sarah selama menjalani kehidupan

Sumber: TikTok nurcahaya2795

Hampir 5 tahun simpan rahsia. Akhirnya rider kurang upaya ni terpaksa bongkarkan apa yang Siti Sarah pernah buat.

Berita sedih mengenai pemergian penyanyi, Siti Sarah ternyata dirasai oleh seluruh rakyat Malaysia tidak kira golongan artis, sahabat baik mahupun para peminat. Rata-rata yang mengenali Siti Sarah secara dekat telah memuat naik posting sebak sebaik sahaja mengetahui penyanyi tersebut sudah pergi menghadap illahi.

Di Instagram mahupun facebook, individu yang pernah mengenali Siti Sarah secara dekat mula membuka mulut dan menceritakan kebaikan yang pernah dilakukan olehnya selama ini.

Lima Tahun Simpan

“Siti Sarah Raisuddin minta saya rahsiakan pemberiannya dan tidak mahu ia dihebohkan di laman sosial.” Itu permintaan penyanyi terkenal tersebut terhadap seorang penghantar barang orang kelainan upaya, Mohd Hafiz Abdullah, 32, kira-kira lima tahun lalu lalu.

Cerita Mohd Hafiz, Sarah memberikan bantuan barangan keperluan kepada 15 penerima terpilih di Temerloh, Mentakab dan Jengka. “Ikutkan Allahyarhamah nak bagi lebih tapi saya cakap cukup kerana dengan kekangan yang ada, cukuplah untuk beri kepada 15 penerima sahaja.

“Saya sebenarnya amat terkejut ketika dihubungi Siti Sarah ketika itu kerana tidak menyangka beliau menghubungi saya,” katanya pada Khamis. Ujarnya, pada masa itu dia tular kerana menawarkan perkhidmatan sebagai penghantar barang dalam keadaan kekurangan fizikal, kdung tangan kiri akibat kejadian jalan raya pada usia 20 tahun.

Mohd Hafiz yang kudung tangan kiri sejak berusia 20 tahun gigih mencari rezeki dengan khidmatnya sebagai penghantar barang. “Sudah lama saya rahsiakan perkara ini kerana menghormati permintaan beliau dan bila berita pemergiannya

akibat jngkitan Covid 19 Isnin lalu, ia memang memberikan kesan selain saya berasa amat sedih dengan kehilangannya,” luahnya. Siti Sarah kata Mohd Hafiz, juga menawarkan motosikal baharu kepadanya ketika itu namun dia menolak tawaran tersebut.

Kredit : SinarHarian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak

Ada pula yang pertikaikan kenapa Shuib boleh uruskan isteri sampai selesai. Sekali penjelasan dari individu ni buat ramai yang terkedu.

Pelawak popular, Shuib Sepahtu telah diberikan kesempatan untuk menguruskan isteriserta menunaikan solat buat isterinya semalam. Shuib yang dilihat berpakaian serba lengkap peralatan perlindungan diri (PPE) semasa uruskan isterinya di Tanah Islam Kampung Sungai Pusu Gombak dilihat telah menarik warga maya untuk memberikan pelbagai pandangan dari sudut yang berbeza malah ada juga yang turut mempertikai keberadaan pelawak berkenaan di kawasan terbabit.

Sekitar di tanah urusan Siti Sarah pada Tengahari Isnin. Keberadaan Shuib menemani isterinya hingga ke lahad juga tidak terlepas dari pertikaian dan kritikan daripada warga maya yang dilihat tidak puas hati kerana diberikan peluang terakhir sebegitu.

Antara komen-komen yang kurang senang

“Mana bole macam ni orang lain tak dibenarkan” “Bukan nak mengadu tetapi rasa mcm double standard, kerana dia artis? bukan dia seorang sahaja yang kehilangan orang tersayang.” “Ramai lagi yang rasa seperti ini, ini adalah tidak adil, kita tak merasa apa yang org lain rasa,”

Itulah antara komen warga maya yang kurang senang dengan keberadaan Shuib di sana. Shuib ketika menunggu pengurusan Siti Sarah di Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia.

Difahamkan, Shuib mendapat kebenaran untuk menguruskan isternya kerana telah memotong gelang kuarantin dan mendapat kebenaran daripada pihak Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia dengan perlu mematuhi SOP yang ditetapkan.

Ekoran daripada itu, terdapat seorang individu yang bernama Mat Yoe tampil memberikan penjelasan mengenai isu yang berbangkit ini. Menurutnya, sekiranya ingin menguruskan ahli keluarga yang pergi menghadap illahi kerana covid-19 adalah dibenarkan tetapi perlu mematuhi segala prosedur yang ditetapkan oleh pegawai yang bertugas berkenaan.

Antara syarat yang perlu dipatuhi untuk menguruskan covid-19 adalah bukan dalam kuarantin, tidak bergejala, bukan dari kawasan PKPD, sihat tubuh badan, tiada sakit teruk dan patuh kepada arahan pegawai bertugas.

Difahamkan juga, segala SOP boleh diubah mengikut kesesuaian keadaan semasa bergantung kawasan yang terlibat dan atas budi bicara pegawai yang bertanggung jawab bagi menguruskan kes pemergian tersebut.

Berikut penjelasan dari seorang yang bekerja di Pejabat kesihatan, di kenali sebagai Mat Yoe yang tampil berikan penjelasan

“Dia dapat buat semua tu bukan sebab dia artis.” “Ramai je rakyat biasa yang boleh urus waris masing-masing.” “Bersepah video yang dikongsikan oleh waris di facebook dan tiktok.” “Pengalaman aku dan rakan-rakan urus 41 orang (semua orang biasa, bukan artis), ahli keluarga terdekat boleh je urus dan join kami.”

“Cuma jarang waris join sebab kadang-kadang waris terdekat semuanya dalam tempoh kuarantin.” “Pengecaman mesti dilakukan oleh ahli keluarga terdekat. Solat boleh join. Pengkbumian pun boleh join.”

“Kami sediakan PPE lengkap kepada ahli keluarga terdekat.” Tapi ada syarat ketat yang mesti dipatuhi: 1-Bukan dalam kuarantin. 2-Tidak bergejala. 3-Bukan dari kawasan PKPD. 4-Sihat tubuh badan. 5-Tiada sakit teruk. 6-Patuh kepada arahan pegawai bertugas

Semuanya bergantung kepada budi bicara pegawai yang bertanggungjawab bagi kes pemergian tersebut. SOP juga boleh di ubah mengikut kesesuian keadaan semasa di kawasan terlibat. Setakat yang aku dan rakan-rakan urus,kami tiada masalah jika ada waris yang nak join kami asalkan memenuhi syarat-syarat di atas.

P/s: Jangan mudah percaya cakap orang. Cuba tanya sendiri ahli keluarga yang ppergi menghadap illahi akibat covid19 betul ke tak apa yang aku bagitau ni. Kalau mereka bagitau mereka tak dibenarkan join, mesti ada alasan kukuh kenapa mereka tak dibenarkan join.

Rahim Pakai PPE Bantu Shuib Angkat Sarah

Rakan-rakan artis dan juga kenalan ahli keluarga juga sentiasa memberikan kata-kata semangat kepada suami Sarah, Shuib Sepahtu agar dia kuat menghadapi dugaan hebat ini.

Sama2 pakai PPE bantu Shuib. Masing-masing telah mendapat pujian daripada warganet kerana sifat setia kawan yang ditunjukan benar-benar membawa erti sahabat diwaktu senang dan sukar. Salah seorang yang menjadi perhatian media sudah tentu ahli kumpulan Sepahtu, Rahim yang dilihat turun sama ke lahad menyempurnakan urusan Siti Sarah.

Menerusi perk0ngsian daripada seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @shahrulazwa7, dia telah memuat naik kembali video dari salah seorang ahli keluarga Sarah dan memuji tindakan Rahim yang sama-sama memakai sut PPE menguruskan isteri sahabatnya.

“Semoga kau terus tabah Ib”

Dalam perkongsian yang dibuat penyampai radio Sinar FM itu, dia telah menitipkan kata-kata semangat supaya sahabatnya terus bertabah dengan ujian daripada Allah S.W.T. “Percaya atau tidak, kebahagiaan dan kesedihan dalam kehidupan itu akan silih berganti.

Sekuat mana pun kau jaga, yg pergi tetap pergi. Terkadang pertemuan & perpisahan terjadi terlalu cepat tapi percayalah kenangan dan perasaan kekal selamanya. Beberapa orang akan pergi dalam hidup mu tapi bukan bererti kisah mu berakhir, yang berakhir hanyalah bahagian mereka dalam kisah hidup mu. Hanya yg benar2 tinggalkan jejak dihatimu akan benar2 kekal diingatan mu. Semoga kau terus tabah @shuibsepahtu”

Shuib tak sabar nak tengok, pegang Ayash Affan buat pertama kali

Dalam perkembangan terkini, Suami kepada Siti Sarah, Shuib memaklumkan akan ke Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) untuk bertemu bayinya, Ayash Affan buat pertama kali, esok. Shuib berkata demikian dalam majlis tahlil dan bacaan Yassin untuk isterinya yang berlangsung secara virtual, malam tadi.

“Insya-Allah, kalau ada rezeki, esok saya akan ke HCTM untuk melihat Ayash Affan buat pertama kalinya. “Anak-anak pun asyik bertanya. Insya-Allah, kalau ada rezeki esok, saya tak sabar nak tengok dia, pegang dia,” katanya.

sumber: https://akupapankekunci.com/, hmetro , Mat Yoe

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

Lepas Siti Sarah pergi kali ni abang pula dikejutkan dengan kurang oksigen. Ini keadaan terkini abang Siti Sarah.

Penyanyi Siti Sarah Raissuddin selamat diuruskan di Tanah Islam Kampung Sungai Pusu, di sini, 1.20 tengah hari semalam. Suami Sarah, Shuib yang juga pelakon dan pelawak popular dan adik bongsu Siti Sarah, Ahmad Yazeed mengiringi sehingga ke lng lahd dengan lengkap memakai peralatan perlindungan diri (PPE).

Terdahulu, urusan tayamum dan solat diuruskan pihak Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM) kira-kira jam 10 pagi. Sarah anak kedua daripada tiga beradik itu diuruskan di lokasi sama ibunya, Nur Aini Mohamad yang pergi menghadap illahi pada 26 Jun 2013 akibat komplikasi pelbagai penyakit termasuk kegagalan buah pinggang, bp tinggi dan kencing manis

Keadaan Terkini Abang Arwah

Dalam perkongsian terkini oleh sepupu Siti Sarah iaitu Nur Alia. Beliau memaklumkan yang abang kepada Siti Sarah, Firdaus Raisuddin kini kekurangan oksigen. Nur Alia juga memohon kepada semua untuk sedekahkan Al Fatihah dan beliau juga mula takut kerana keluarga terdekat mula di jangkiti covid.

Pembantu rumah salam kawan, punca Shuib sekeluarga positif

Pelawak Shuib mendedahkan punca sebenar bagaimana satu keluarganya dijangkiti Covid-19 sehingga menyebabkan isterinya, Siti Sarah Raisuddindunia awal pagi semalam.

Cerita Shuib, dia sekeluarga disahkan positif selepas pembantu rumahnya yang turun membuang sampah bersalaman dengan rakannya sebelum kemudian merebak kepada semua yang berada di dalam rumahnya, kecuali seorang anggota keluarganya disahkan negatif.

Akibatnya, Shuib, Sarah dan tiga anak mereka dijangkiti virus berkenaan sebelum pembantu rumah warga Indonesia itu pergi menghadap illahi Jumaat lepas. “Nak dijadikan cerita, pembantu rumah saya turun bawah buang sampah. Dia salam kawan, terus kena kami satu keluarga. Jangan lupa berdoa, moga Allah lindungi kita sebab itulah senjata paling dahsyat,” katanya.

Tambah Shuib lagi, mereka pernah brblah gara-gara isterinya itu takut dijangkiti Covid-19 selepas dia keluar bertemu seorang rakannya atas urusan bisnes sebelum ini. Susulan pemergian isteri tercintanya, Shuib menekankan kepada orang ramai agar mengambil langkah perlindungan diri dengan suntikan vaksin.

Shuib yang muncul dalam sesi siaran langsung (Live) petang tadi berkata, apa yang berlaku kepada Siti Sarah membuatkan hatinya tersentak kerana isterinya itu belum menerima suntikan vaksin. Disebabkan itu, doktor yang merawat memaklumkan bahawa keadaan isterinya sangat teruk apabila paru-parunya hampir semua dijangkiti virus Covid-19.

“Paru-parunya hampir dijangkiti pada semua bahagian. Sampaikan paru-parunya tak boleh bekerja untuk pam oksigen, sekali gus menyebabkan semua organ gagal berfungsi dengan baik. “Kemungkinan sebab vaksin, sebab dia belum ambil suntikan, wallahualam.

Tadi di hospital, ada seorang jururawat minta saya kongsikan tentang perkara ini. Sekurang-kurangnya dengan vaksin, mungkin dapat bantu,” katanya. Tambah pemilik nama sebenar Shahmira Muhamad itu lagi, dia pada awalnya sangat yakin Siti Sarah berada dalam keadaan sihat meskipun sedang dirawat di hospital.

Bagaimanapun, apa yang sering didengarnya daripada doktor adalah paru-paru Siti Sarah sudah dipenuhi dengan virus Covid-19 sehingga menyebabkan organ tersebut tidak boleh berfungsi. Disebabkan itu, Shuib mengingatkan semua orang agar menjaga kesihatan dan mengambil vitamin C serta tidak mengamalkan sikap sayangkan duit jika melibatkan hal kesihatan.

“Saya ingat lagi, ketika dalam ambulans sewaktu nak bawa isteri ke hospital swasta, tetapi semuanya penuh. Sedangkan keadaannya sudah teruk pada waktu itu. “Dalam hati saya terfikir, duit banyak mana sekali pun takkan boleh kembali sihatkan isteri saya.

Dengarlah cakap saya. Jaga kesihatan, sebab saya dulu sejenis yang tidak menjaga sangat bab-bab itu. Sekarang saya sudah amalkan makan vitamin C dengan banyak,” katanya lagi. Pada masa sama, Shuib menyarankan agar semua orang menyediakan alat bacaan tahap oksigen, Oximeter di rumah untuk membuat pemeriksaan paras oksigen sendiri.

“Dahulu, tahap oksigen dia turun ke 93, kadang-kadang 94, tapi saya cakap okey kepada dia. Bila lambat bawa dia ke hospital, akibatnya saya kehilangan dia hari ini. “Beli alat itu. Kalau bacaan oksigen turun, terus pergi hospital. Dulu saya pun orang yang tak berapa percaya kepada Covid-19, tapi bila dah kena pada batang hidung sendiri, barulah tahu,” katanya.

Siti Sarah, 37, menghembuskan nafas terakhir pada pukul 5.13 pagi tadi (Isnin) di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) selepas tiga hari ditidurkan akibat jangkitan Covid-19. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Shuib dedahkan ada sesuatu yang jururawat pesan pada dia sebelum buat live.

PETALING JAYA – Pelawak Shuib mendedahkan punca sebenar bagaimana satu keluarganya dijangkiti C0vid 19 sehingga menyebabkan isterinya, Siti Sarah Raisuddin pergi menghadap illahi awal pagi semalam.

Cerita Shuib, dia sekeluarga disahkan positif selepas pembantu rumahnya yang turun membuang sampah bersalaman dengan rakannya sebelum kemudian merebak kepada semua yang berada di dalam rumahnya, kecuali seorang anggota keluarganya disahkan negatif.

Akibatnya, Shuib, Sarah dan tiga anak mereka dijangkiti v.irus berkenaan sebelum pembantu rumah warga Indonesia itu pergi menghadap illahi Jumaat lepas. “Nak dijadikan cerita, pembantu rumah saya turun bawah buang sampah. Dia salam kawan, terus kena kami satu keluarga. Jangan lupa berdoa, moga Allah lindungi kita sebab itulah snjta paling dahsyat,” katanya.

Tambah Shuib lagi, mereka pernah berblah gara-gara isterinya itu takut dijangkiti Covid 19 selepas dia keluar bertemu seorang rakannya atas urusan bisnes sebelum ini. Susulan pemergian isteri tercintanya, Shuib menekankan kepada orang ramai agar mengambil langkah perlindungan diri dengan suntikan vaksin.

Shuib yang muncul dalam sesi siaran langsung Live petang tadi berkata, apa yang berlaku kepada Siti Sarah membuatkan hatinya tersentak kerana isterinya itu belum menerima suntikan vaksin. Disebabkan itu, doktor yang merawat memaklumkan bahawa keadaan isterinya sangat teruk apabila paru-parunya hampir semua dijangkiti virus Covid-19.

“Paru-parunya hampir dijangkiti pada semua bahagian. Sampaikan paru-parunya tak boleh bekerja untuk pam oksigen, sekali gus menyebabkan semua organ gagal berfungsi dengan baik. “Kemungkinan sebab vaksin, sebab dia belum ambil suntikan, wallahualam. Tadi di hospital, ada seorang jururawat minta saya kongsikan tentang perkara ini. Sekurang-kurangnya dengan vaksin, mungkin dapat bantu,” katanya.

Tambah pemilik nama sebenar Shahmira Muhamad itu lagi, dia pada awalnya sangat yakin Siti Sarah berada dalam keadaan sihat meskipun sedang dirawat di hospital. Bagaimanapun, apa yang sering didengarnya daripada doktor adalah paru-paru Siti Sarah sudah dipenuhi dengan virus Covid 19 sehingga menyebabkan organ tersebut tidak boleh berfungsi.

Disebabkan itu, Shuib mengingatkan semua orang agar menjaga kesihatan dan mengambil vitamin C serta tidak mengamalkan sikap sayangkan duit jika melibatkan hal kesihatan. “Saya ingat lagi, ketika dalam ambulan sewaktu nak bawa isteri ke hospital swasta, tetapi semuanya penuh. Sedangkan keadaannya sudah teruk pada waktu itu.

“Dalam hati saya terfikir, duit banyak mana sekali pun takkan boleh kembali sihatkan isteri saya. Dengarlah cakap saya. Jaga kesihatan, sebab saya dulu sejenis yang tidak menjaga sangat bab-bab itu. Sekarang saya sudah amalkan makan vitamin C dengan banyak,” katanya lagi.

Pada masa sama, Shuib menyarankan agar semua orang menyediakan alat bacaan tahap oksigen, Oximeter di rumah untuk membuat pemeriksaan paras oksigen sendiri. “Dahulu, tahap oksigen dia turun ke 93, kadang-kadang 94, tapi saya cakap okey kepada dia. Bila lambat bawa dia ke hospital, akibatnya saya kehilangan dia hari ini.

“Beli alat itu. Kalau bacaan oksigen turun, terus pergi hospital. Dulu saya pun orang yang tak berapa percaya kepada Covid 19, tapi bila dah kena pada batang hidung sendiri, barulah tahu,” katanya. Siti Sarah, 37, menghembuskan nafas terakhir pada pukul 5.13 pagi tadi (Isnin) di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) selepas tiga hari ditidurkan akibat jangkitan Covid 19.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *