Ibu kecewa bila ada yang cakap anak sakit disebabkan dia. Rupanya dalam diam ini yang Ustaz tu buat.

Sejak beberapa hari ini kecoh di media sosial mengenai kisah dua orang remaja yang juga merupakan adik-beradik jatuh sakit dipercayai terkena buatan orang. Namun apa yang mengejutkan ramai apabila ada pengamal perubatan mengatakan benda tersebut dihantar dari kalangan ahli keluarganya sendiri. Dkwaan itu bagaimanapun telah dinafikan.

Rohayu nafi hantar benda tak elok

Menerusi sesi live Royahu Ramli di Facebook semalam, dia menceritakan perkara sebenar yang berlaku kepada dua anak saudaraya itu. Jelas Rohayu yang juga adik kepada Kak Gee, sebarang dakwaan yang melibatkan dirinya dan suami adalah ftnah semata-mata.

Dia bagaimanapun telah membuat laporan bagi membersihkan nama mereka daripada terpaIit daripada kontroversi ini. Bercerita lanjut, terdapat sekumpulan perawat bernama Wea Selamos yang terdiri daripada beberapa pengamal perubatan Islam telah menawarkan diri untuk mengubat kedua-dua anak saudaranya di rumah mereka di Kelantan baru-baru ini.

Sesi rawatan secara ‘live’

Selepas selesai melakukan rawatan, keadaan menjadi kecoh apabila ‘ustaz’ berkenaan yang turut sama membantu ketika rawatan tersebut ‘dikantoikan’ oleh saIah seorang perawat di situ. Selepas selesai melakukan rawatan,

keadaan menjadi kecoh apabila ‘ustaz’ berkenaan yang turut sama membantu ketika rawatan tersebut ‘dikantoikan’ oleh salah seorang perawat di situ. Perawat terbabit menjumpai satu beg milik ‘ustaz’ itu yang berisi beberapa keping foto Rohayu dan suaminya yang telah mempunyai kesan dicucuk jarum.

‘Ustaz’ disoal si4sat.. guna cara tak betul?

Dkwa Rohayu lagi, mungkin itu cara kakaknya untuk ‘menghantar semula’ benda tu kepada ‘pemilik asal’ sedangkan dia telah menegaskan bahawa dirinya dan suami tidak tergamak melakukan perbuatan tersebut.

Difahamkan, ustaz berkenaan sudah diambil tindakan pihak polis dan Rohayu juga masih ‘bergeIut’ dengan situasi yang dilihat belum menemui titik noktah antara kedua-dua pihak.

Penjelasan Kak Gee

Terbaru, Kak Gee, ibu kepada dua orang remaja yang dipercayai yang terkena benda tu itu tampil menjawab segala persoalan tentang perkara ini. Jelas wanita itu, dia sama sekali tidak tahu perawat yang hadir ke rumahnya itu mencetak gambar ahli keluarga sebagai satu kaedah rawatan.

“Kak Gee sendiri tak tahu ustaz tu print gambar, dia minta Kak Gee gambar hanya nak tengok katanya tetapi sebaliknya lain jadi, Kak Gee sangat kecewa dengan tuduhan ni dan dalam masa yang sama dia nak bawa anak Kak Gee ke Perlis untuk rawatan katanya.

Sebelum tuu die dah bawa ke homestay dia untuk rawatan Kak Gee pon benarkan tanpa berfikir panjang, tetapi benda ni terbalik pada Kak Gee dengan tudhan Kak Gee buat.

Apabila anak Kak Gee kene rsuk ustaz tanye siapa tuanya jadi dia sebut nama sekian-sekian, lepas itu ustaz minta nak tengok gambar orang yang disebut anak Kak Gee ketika kene rasuk, apabila Kak Gee tanya die nak buat apa dia kata ni bukan urusan Kak Gee, jadi Kak Gee memang tak pernah tahu tentang gambar-gambar tu.

Minta orang ramai henti kritik

Menurut Kak Gee, dia hanya menyedari kaedah ‘cucuk jarvm’ yang digunakan oleh perawat itu selepas salah seorang anaknya menunjukkan satu video yang memaparkan gambar-gambar ahli keluarganya yang telah dicetak. Kak Gee mengakui sangat terkejut dengan tindakan perawat berkenaan.

Jelasnya lagi, dia pernah memberitahu ustaz berkenaan bahawa cara rawatannya secara tidak langsung akan membuatkan ramai orang menyalah anggap dengan perbuatan tak elok. Namun, ustaz tersebut meminta supaya Kak Gee tidak mempersoalkan cara rawatannya.

“Kak Gee hanya terima siapa yang datang nak merawat anak Kak Gee. Kak Gee tak siasat siapa dia. Cuma dia (perawat) ada kata dekat Kak Gee, dia dapat ilmu di Mekah. Dia boleh nampak semua. Dia tanya nama orang yang anak Kak Gee sebut masa rsuk,

jadi Kak Gee cakaplah yang orang tu pernah berbIah dengan Kak Gee. Dia minta nak tengok, Kak Gee hantar guna WhatsApp. Tak masuk akal ke aku nak buat?

“Dalam kesempatan itu, Kak Gee berharap agar orang ramai yang tidak tahu perkara sebenar supaya tidak menunding jari menyaIahkan dirinya namun kvrang senang dengan tindakan beberapa pihak yang mendh dia pnca semua ini berlaku.

Mereka buka aib saya dalam live, cakap saya kena kifarah. Tak payah cakap saya kena kifarah, hanya Allah boleh tentukan. Tak perlu jathkan dosa pahala orang lain dalam live. Saya tak rela orang buat live semata-mata nak view (tontonan).”

Dia juga memohon maaf kepada seluruh ahli keluarga yang terlibat di dalam konflik ini dan berharap ianya dapat diselesaikan dengan segera. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:Facebook Gee Geesnowwhite, Ohbulan, Facebook Rohayu Ramli

Dikatakan ibu sendiri yang hantar benda tak elok pada anak anak. Wanita ni buntu bila anak jadi macam ni sampai kena bawa pergi hospital.

Seorang ibu melalui dugaan terbesar dalam hidvp apabila dua orang anaknya, Aliya Mysara (Adik) dan Azri Daniel (Acik) dipercayai terkna ‘bu4tan’ individu yang tidak bertanggungjawab.

Menerusi perkongsian di laman Facebook, Rozita Ramli memuat naik kisah mengenai anak-anaknya yang mendrta hampir separuh nywa sekali gus memohon doa orang ramai agar dua beradik tersebut diberikan kesembuhan.

Difahamkan, anaknya Aliya berkelakuan pelik dan bertindak di luar jangkaan seperti merangkak dan memanjat dinding rumah selain ‘meracau’ akibat dirsuk dalam kejadian dipercayai di rumah mereka di Kota Bharu, Kelantan.

semoga Allah selamatkan anak ku. biasa ada ustaz yg bantu saat di jadi macam ni. utk selamatkan anak kak g acik tpaksa kk gee bawa ke hospital skrg. kk gee tak kisah apa yg blaku janji anak kk gee selamat dari pada di srng. byk yg wasap kk gee utk mbantu walau tahu apa yg blaku

Siang tadi, Puan Gee telah membawa anaknya ke hospital. Manakala bagi Azri pula selain disihr, difahamkan remaja berusia 17 tahun itu turut mengalami masalah buah pinggang teruk dan memerlukan rawatan rapi di sebuah hospital

kenape nk caap kk gee shir ank sendiri sedangkan kk gee sendiri x thu ustaz tuu pring gambar, diamintak kk gee gambar hanye nk tgk katanye tetapi sebaliknye lain jadi, kk gee sgt kecewa dengan tdhan ni dan dlm masa yg same die nk bawak ank kk gee ke perlis untuk rawatan katanye.

sebelum tuu die dh bawak ke homestay die untuk rawatan kk gee pon benarkan tanpa berfikir panjang, tetapi benda ni terbalik pada kk gee dengan ada yang cakap kk gee menyhir ,kalau ade sape ii pandai berubat boleh la tgk keluarga kk gee , betul ke kk gee pernah shr org, kepada warganet tlg la jgn terus mengkritik kk gee sebab semua ni bukan kehendak kk gee

Apabila ank kk gee kene rsuk ustaz tanye siapa tuanye jadi dia sebut name sekian ii, pastu ustaz mintak nk tgk gambar org yg disebut ank kk gee ketika kene rsuk, apabile kk gee tanye die nk buat ape dia kata ni bukan urusan kk gee, jadi kk gee memang x pernah thu tentang gambar ii tuu.

sebab ustaz tuu x bagithu kk gee yg dia nk pring gambar ii tu..kk g tak suka cakap hal yg tak betul jadi nak pcaya atau tidak itu hak masing2.. kepada yg ada ilmu agama atau yg dapat tgk tlg scan kk g ni ada shr org ke janji kena jujur kerana Allah.

kk g hanya terima semua org yg ingin mrawat anak2 gee tu je . selebih tu kk gee tak boleh tanya byk nanti prubat2 kata kk gee tak pcaya pada mereka.. sebab mereka dtg jauh niat nak bantu kk g dan anak2. jadi kk g tak tahu niat dan hati manusia. cuma kk g bsyurkur ada yg dtg mbantu tu je cara mereka kk g tak tahu.

Dipercayai Puan Gee telah memanggil seorang Ustaz dari Perlis untuk melihat keadaan anak-anak nya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Facebook rozita78

Dikatakan hantar benda tak elok pada anak saudara sendiri. Tak boleh berdiam sekali wanita ini tampil bongkarkan cerita sebenar buat ramai yang terkedu.

Sebelum ini, tular di media sosial di mana seorang wanita berkongsi kisah duka dua orang anaknya yang sakit dipercayai terkena buatan shir. Bahkan, pelbagai alternatif yang dilakukan oleh wanita ini dalam memastikan anaknya kembali sembuh seperti sedia kala. Perkongsian tersebut secara tidak langsung, meraih simpati daripada orang ramai yang turut prihatin dengan apa yang telah menimpa mereka sekeluarga.

Bagaimanapun, menerusi rawatan terbaru yang dilakukan oleh wanita itu, seorang lelaki yang juga merupakan perawat mengatakan anaknya terkena shir yang ‘dihantar’ dari kalangan ahli keluarga sendiri. Dakwaan itu mengundang rasa kurang senang dalam kalangan keluarga memandangkan ianya benda tak betul.

Bagi menjawab persoalan warganet, seorang wanita dikenali sebagai Rohayu Ramli, yang juga merupakan adik kepada wanita yang ditimpa musibh anak terkena buatan orang itu tampil berkongsi ‘kisah sebenar’ bagi membersihkan nama mereka. Jelasnya, tduhan tersebut merupakan satu fitnh.

Budak yang telah dirsuk tu menyebut nama suami saya sendiri dengan jelas melalui video record. Setelah saya tahu suami saya kata saya sampaikan perkara ni kepada dia. Lepas dapat tahu daripada saya, dia menangis dan saya sendiri pun menangis sebab kitorang tak sangka keluarga sendiri sanggup untuk cakap kami  tanpa bukti apa-apa.

Ujar wanita itu lagi, selepas mendapat tahu nama suaminya menjadi individu yang bertanggungjawab akan shir tersebut dia mengambil keputusan untuk membuat panggilan kepada kakaknya namun, kakaknya dipercayai tidak mahu berbincang dan pelawaan untuk datang ke rumahnya juga ditolak..

Apa yang diorang nak sampai sanggup tduh kami? Adakah dia pernah tengok kami memuj4 apa-apa ka? Atau pun dia datang rumah saya dan terjumpa apa-apa sehinggakan boleh menvduh saya.

Susulan daripada itu, wanita ini mengambil keputusan untuk membuat laporan plis berikutan nama suaminya yang dipercayai telah tercemr. Pada mulanya, wanita ini hanya mahukan kedua-dua pihak berbincang secara baik namun, tiada sebarang kerjasama yang diberikan oleh individu berkenaan.

“Sebab suami saya ni penjawat awam. Saya perlu jaga, bila video menyebut nama dia tersebar bermaksud dia akan boleh mennggung malu. Sampailah saya hilang sabar terpaksa buat report polis dan telah mengambil kata setuju dengan suami saya untuk sman mlu.

Kasihan terhadap apa yang berlaku kepada kedua-dua anak saudaranya itu, Rohayu menjelaskan dia pernah memberikan bantuan mendapatkan dana bagi merawat mereka. Tambah Rohayu, dia sangat mengenali anak saudaranya dan mungkin mengalami gngguan emosi.

“Saya tahu anak dia yang nombor tiga dan nombor empat sememangnya s4kit. Anak dia memang betul-betul s4kit, anak dia itu memerlukan bantuan dan saya pernah tolong dia dapatkan bantuan dan dana iaitu memanjangkan isu ini kepada page-page dan akhbar. Saya tolong sampai dapat bantuan daripada semua pihak.”

Bercerita mengenai video tul4r memaparkan gambar dirinya yang telah digunakan oleh seorang perawat untuk ‘menghantar’ semula shir, Rohayu berkata reda jika itu cara terbaik untuk membuktikan kebenaran.

“Sebab saya pernah cabar dia cakap kalau betul barang ini suami saya hantar, hantar balik saya sanggup untuk memutuskan hubungan suami isteri. Dah dia jahat sangat biar, saya sanggup berpisah. Begitu sekali, saya nak perjuangkan dan menafikan sekeras-kerasnya kami tak buat.

Yang ini saya dapat daripada pengakuan ustaz itu sendirilah. Ok setelah selesai perubatan anak dia, Wes (perawat lain) menjumpai sebuah beg berwarna koko dan dalam tu ada gambar saya dengan suami yang banyak dengan dah dicucuk jarum.

Wanita ini juga menjelaskan, walaupun difitnh sedemikian rupa namun, dia sudah pun memaafkan individu tersebut dan menyerahkannya perkara ini kepada pihk plis bagi tindakan selanjutnya. Suaminya juga telah memaafkan individu terbabit sambil meninggalkan pesanan kepada keluarga itu untuk muhasabah diri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Oh Bulan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *