Dikatakan mata duitan. Lepas hampir 4 hari mendiamkan diri rupanya Fiza Halim dah buat laporan polis. 

Tiada angin tiada ribut tiba-tiba tular satu perkongsian di Twitter mendakwa pelakon, Fiza Halim seorang ‘kaki sondol’ dan pemsnah rumah tangga orang. Tidak cukup dengan itu, individu dipercayai bekas adik iparnya turut mendkwa Fiza mata duitan.

Selepas beberapa hari mendiamkan diri. Fiza akhirnya tampil memaklumkan laporan mengenai tdhan telah dibuat. Malah, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang meninjau komen dan mesej berunsur aib dan hinaan di akaun Instagramnya.

” Apa yang boleh saya bagitahu kat sini, selama 4 hari ni saya berdiam diri tak nak ulas apa-apa sebab pihak polis mengarahkan saya supaya tidak membalas atau menjawab apa-apa pertanyaan.

Ini kerana segala DM, comment yang saya dapat selama 4 hari ni telah dipantau oleh pihak SKMM dan jugak pihak polis. Semua masih lagi dalam siasatan. Account saya ni dah pun dirujuk ke bahagian pihak yang berwajib.

Ujar Fiza, dia dinasihatkan untuk berdiam diri tanpa sebarang ulasan kerana semuanya masih dalam siasatan pihak berwajib. Fiza turut berpesan kepada individu yang pernah tinggalkan komen atau mesej berunsur hinaan supaya bersiap sedia untuk disoal s.iasat.

“Untuk pengetahuan semua, segala DM dan komen berbentuk aib, hinaan, c.acian & mkian selama 4 hari yang saya dapat ni dah pun sampai ke pihak SKMM. Jadi bersiap sedia lah ya semua yang pernah hantar DM dan komen ke saya akan di soal siasat. Tak mau cakap banyak, kita tunggu dan lihat saja… #staycalm#staysafe#pdrm

Di ruangan komen, peminat dan rakan artis dilihat memberi sokongan padu di atas tindakan matang pelakon berusia 43 tahun itu. Mereka turut mendoakan agar urusannya dipermudahkan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Beautifulnara

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selepas kembali jadi ibu tunggal Fiza Halim bongkarkan ada lelaki yang cuba nak pikat hati dia. Terkejut rupanya ini keadaan dan umur lelaki tu.

Pernah tiga kali gagal dalam perkahwinan, bekas anggota kumpulan Elite, Fiza Halim bingung apabila ada VIP atau kenamaan berstatus duda mahu melamarnya menjadi isteri. Tidak terlintas untuk berkahwin dalam tempoh terdekat apatah lagi masih serik, Fiza atau nama sebenar, Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim mengaku tergamam tatkala dilamar duda terbabit.

“Jujur saya masih berkira-kira dalam hal mencari pengganti. Saya kena berfikir panjang soal masa depan. “Siapa yang tidak serik berkahwin dan berpisah. Tiga kali saya lalui perkara ini di mana tidak semua orang sanggup terima.

“Saya bimbang salah percaturan, takkan hendak melalui fasa sama. Berkahwin, ada anak dan kemudian jadi janda. Minta simpang perkara itu terjadi lagi. “Kalau perkara sama berlaku, saya juga dikritik biarpun soal perpisahan adalah di luar kawalan diri,” katanya kepada BH Online.

Akui Fiza, jejaka VIP yang dikenalinya berusia kira-kira 50 tahun dan memiliki rangkaian perniagaan sendiri. “Ogos depan, umur saya menginjak 40 tahun. Bukan masa untuk saya main-main lagi termasuk dalam soal cinta. Saya bukan muda lagi.

“Apatah lagi, ketika seluruh dunia bergelut dengan pandemik covid-19, saya juga terkesan,” katanya. Fiza berkata, ada teman menasihatkan dia berkahwin dengan lelaki berusia dan memiliki kehidupan stabil. Namun, pastinya dia berdepan persepsi ramai.

“Dalam konteks ini, bukan soal materialistik atau mata duitan, tapi lebih realistik. Jadi, istilah pisau cukur itu tidak sesuai digunakan atau perlu dilihat dalam skop yang lebih jauh. “Tidak semestinya cari lelaki berada sebab hendak kikis duit,” katanya.

Fiza berkata, dia menambah pendapatan dengan membuat ulasan berbayar bagi pelbagai produk melalui Instagram (IG). “Pada masa sama, saya juga mencari peluang menambah pendapatan. Mana tahu, mungkin ada rezeki menjadi duta produk.

“Saya tidak terfikir lagi soal berlakon dalam situasi penularan covid-19 di mana kerja penggambaran dihentikan,” katanya. Bersama suami pertama, Ahmed Farriq Zainul Abidin, mereka dikurniakan dua anak iaitu Ferra Aryana, 13, dan Feeya Adyrra, 12. Fiza dan Ahmed Farriq berpisah pada 4 November 2010 selepas hampir empat tahun berkahwin.

Perkahwinan kedua Fiza dengan penyanyi kelahiran program Akademi Fantasia (AF), Adam, pada September 2013, juga tidak kekal. Fiza kemudian bertemu jodoh dengan juruterbang berstatus duda dua anak, iaitu Aizat Al Jefri pada Disember 2016. Melalui perkahwinan itu, Fiza dan Aizat dikurniakan cahaya mata, Baby Aleena yang berusia hampir tiga tahun. Bagaimanapun, mereka berpisah pada Julai tahun lalu.

Sumber : BHARIAN ONLINE

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : ASN

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Baru Je Fiza Halim Dedahkan Dah Berpisah Dengan Suami. Tak Boleh Berdiam Sekali Tiba Tiba Fiza Dedahkan Apa Sebenarnya Hubungan Dia Dengan Saiful Apek Buat Ramai Yang Terkedu.

KembaIi bergeIar jnda selepas perkahwinan ketiganya bersama seorang juruterbang turut gagal, bkas anggota kumpulan Elite, Fiza Halim, 43, tidak menolak wujud pandangan serong pelbagai pihak terhadap dirinya. Fiza berkata, status tersebut masih begitu tabu dalam kalangan masyarakat dan apalagi, dirinya pula sudah tiga kali akur ditakdirkan menjnda.

” Saya sedar bila sudah tiga kali jadi jnda ini, pasti ada yang akan memandang serong. ” Namun saya hanya manusia biasa, yang tak lepas diuji. Saya tak hidup dek puji, tak mti dek kej1,” katanya. Fiza berkata demikian semasa mengulas desas-desus sebelum ini yang mendkwa dirinya sudah tidak lagi bergelar isteri kepada duda beranak dua, Aizat Al-Jefri.

Selain itu, sedar bahawa ramai tertanya-tanya mengenai kesahihan perkara tersebut, Fiza mengaku dia terpaksa berdiam diri terlebih dahulu dan mengambil masa untuk mende.dahkan hal itu kepada umum. ” Ketahuilah, bahawa ia bukan sesuatu yang mudah. Hanya saat ini saya ada kekuatan untuk mendedahkan status diri. ” Ya, Kami berpisah taIak satu dan berstatus solo sejak 22 Julai tahun lalu. Saya ditalakkan menerusi aplikasi WhatsApp.

” Tetapi maaf, saya tak dapat nak kongsikan apa punca atau sebab kenapa kami berpisah. ” Biarlah saya simpan dan tnggung sendiri sebab tak mahu membuka aiib sesiapa,”katanya. Dalam pada itu, Fiza bersyukur kerana bkas suami pertamanya, Ahmed Farriq Zainul Abidin tidak lepas memberi sokongan terutama dalam menjaga dua anak mereka, Ferra Aryana, 13, dan Feeya Adyrra, 12.

” Kedua-dua anak kami tinggal bersamanya. Tak apalah, rasanya lebih terjamin hidup anak-anak dengan bkas suami. ” Farriq pun adalah sesekali mengambil berat dan bertanya keadaan saya. Itu saja,” katanya. Fiza bernikah dengan suami ketiganya Aizat sekitar Disember 2016 dan menerusi perkahwinan tersebut, pasangan ini dikurniakan cahaya mata Baby Aleena yang kini berusia hampir tiga tahun.

Sebelum Aizat, Fiza pernah mendirikan rumah tangga dengan penyanyi program Akademi Fantasia, Adam, pada September 2013 tetapi perkahwinan kedua juga tidak bertahan lama. Empat tahun sebelum itu, Fiza merupakan isteri kepada Fariq sebelum sama-sama membuat keputusan untuk berpisah pada 4 November 2010.

Sementara itu, Fiza menjawab gosip konon berkahwin dengan pelawak, Saiful Apek gara-gara tersebar foto mesra mereka yang dikongsi Fiza di Instagram (IG). ” Tidak ada istilah saya menjadi isteri keduanya. Kami hanya bertemu di sebuah program ‘game show’. Foto yang tular itu dirakamkan isterinya sendiri. ” Kami sama-sama ketawa apabila mendapat tahu gosip bertebaran,” katanya..

Dalam pada itu menerusi satu hantaran di Instaram, Fiza turut berkongsi keratan berita berkenaan perpisahanya itu. Fiza turut berharap segala segala persoalan yang menjadi teka-teki oleh peminatnya terjawab. ” Moga terjawab dan terungkai segala persoalan selama ini.

Harap tiada lg ftnah dan hinn di luar sana kpd saya. ” Saya hanya manusia biasa yg tak lepas dr dugaan dan cubaan hidup ini.. Ini bahagian saya. Saya terima segala ketentuan dan takdir yg sudah tertulis utk sy. ” Hanya redha dan pasrah yg dpt saya ucapkan. Harap jangan di h1na saya lg.. Doakan yang baik-baik utk saya dan anak2.. Love u all,” tulis Fiza.

Sumber: Berita Harian

Sumber : http://limauais.pw/

Akhirnya Terjawab Teka Teki Warganet. Fiza Halim Mengesahkan Dia Dan Suami Dah Berpisah Dari Tahun Lepas. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Buat Ramai Yang Tak Sangka.

SEKIAN lama berteka-teki mengenai status diri, akhirnya bekas anggota kumpulan Elite iaitu Fiza Halim mengesahkan sudah berpisah dengan Aizat Al Jefri sejak 22 Julai tahun lalu. Reda ikatan perkahwinannya dengan juruterbang itu tidak panjang, Fiza berkata perpisahan ini merupakan ujian dan dugaan hidup yang dilaluinya sebagai manusia biasa.

Justeru itu, Fiza atau nama sebenar Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim, 43, memohon tiada lagi ftn4h dan hinaan dilemparkan terhadapnya selepas perkahwinan ketiga ini berakhir. “Harap tiada lagi ftnh dan hinaan di luar sana kepada saya. Saya hanya manusia biasa yang tak lepas dari dugaan dan cubaan hidup ini.“Ini bahagian saya. Saya terima segala ketentuan dan takdir yang sudah tertulis untuk saya… hanya reda dan pasrah yang dapat saya ucapkan.

“Harap jangan dihina saya lagi… doakan yang baik-baik untuk saya dan anak-anak,” tulisnya menerusi Instagram pada Isnin. Fiza berkahwin dengan duda anak dua, Aizat Al Jefri sejak Disember tahun 2016. Menerusi perkahwinan ketiga itu, pasangan ini dikurniakan cahaya mata Siti Aleena Adra atau Baby Aleena kini berusia hampir tiga tahun.

“Saya ambil masa untuk merungkaikan hal sebenar. Ia bukan mudah tapi baru saat ini saya ada kekuatan untuk mendedahkan status diri. Kami berpisa talak satu. Saya dilepaskan menerusi aplikasi WhatsApp. “Punca atau sebab kenapa kami berpisah itu, biarlah saya simpan dan tanggung sendiri. Saya tak mahu membuka aib sesiapa.

“Saya sedar dengan status pernah berkahwin tiga kali, pasti ada yang akan memandang serong. Namun saya hanya manusia biasa, yang tak lepas diuji. Saya tak hidup dek puji, tak mti dek keji,” katanya. Dalam pada itu itu, Fiza mengakui awalnya sukar untuk dia menerima hakikat sudah kembali hidup sendiri. Namun dia bangkit untuk kembali membesarkan anak-anak dan melalui ujian ini dengan hati tenang.

“Mata mengantuk, tapi tak boleh nak tidur. Otak seolah olah berjalan memikirkan itu ini. Termasuk nasib saya. Saya hilang arah dan terkapar kapar memikirkan pengakhiran hidup nanti bagaimana. “Namun saya bersyukur ada yang datang membuka jalan untuk menggalakkan diri menyertai cabang kerja baru… mungkin saya akan mempertimbangkan kerja itu.

“Cuma saya belum terfikir nak berlakon atau bernyanyi semula setakat ini. Selama ini pun, saya juga membuat ulasan produk dan perkhidmatan di Instagram. Saya juga terbuka jika ada tawaran bergelar duta selepas ini,” ujarnya. Untuk rekod, Fiza mendirikan rumah tangga dengan Ahmed Farriq Zainul Abidin, namun berpisah pada 4 November 2010 selepas hampir empat tahun berkahwin.

Mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Ferra Aryana, 13, dan Feeya Adyrra, 12. Fiza seterusnya berkahwin dengan penyanyi kelahiran program Akademi Fantasia, Adam, pada September 2013. Perkahwinan kedua juga tak dapat diselamatkan.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Published
Categorized as Viral

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *