Tular pak cik sanggup cari kedai semata mata nak jual handphone. Sekali ini tindakan yang diambil oleh pemuda ini sampai undang sebak.

Dengan keadaan di PKP di Malaysia, banyak individu yang terjejas kerana tidak dapat meneruskan kehidupan seharian seperti biasa.

melalui peekongsian di FB Kupit Fir baru – baru ini, beliu berjumpa dengan seorang pakcik yang dalam kesusahan, berikut adalah perkongsiannya

Pagi tadi waktu nak bukak khemah berniaga lalulah seorang pakcik ni berjalan sambil menunduk.. tergerak hati ini nak tegur., kemana pakcik… nak beli air..

Pakcik tu bagi tahu ia mencari kedai handphone kerana nak menjual handphone nya.. dia beri tahu dah 4 kali dia pergi bank Bsn sehari ke hari mencucuk kad ATM menantikan duit bantuan tak masuk- masuk lagi.., buntu dengan duit tak ada jadi dia mencari kedai handphone untuk menjualnya..

Pakcik tu baru lepas operation bekas jahitan di perutnya masih merah lagi ia menunjukkan kepada saya.. ya ALLAH tuhan menguji saya..

Saya baru bukak khemah dan masih belum ada jualan., itu bukan alasan untuk kita membantu orang yang kesusahan.. tanpa memikir panjang dengan niat seikhlas hati lillahi Taala saya bantu jugak, walaupun pakcik tu nak memberi handphone nya kepada saya dan saya mengatakan tak mengapalah pakcik..

Pakcik tu kata kepada saya.. Anak tak kenal pakcik macam mana boleh nak bantu pakcik.. saya pun menjawab tak apalah pakcik tuhan menguji saya dan melihat hati saya., Inshallah semoga di permudah urusan pakcik.. pakcik tu terus mengankat tangan dan mendoakan saya dalam keadaan sebak. Ya ALLAH rupanya ada orang susah ada orang tak makan.. ada orang tak tahu kepada siapa ia nak mengadu.. bantulah mereka…

melihat diruang komen, rata – rata memuji tindakan lelaki tersebut:

Semoga dipermudahkan segala urusan mereka.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Elly Mazlein naik angin bila ada yang pertikaikan cara dia bagi bantuan. Tak boleh berdiam sekali Elly sekolahkan balik individu tersebut.

Pengacara dan pelakon Elly Mazlein, 41, berang apabila ada warganet yang mempertikaikan caranya dalam memberi bantuan kepada golongan yang berada dalam kesusahan. Menurut individu yang dikenali dengan nama Cik Miss, dia berpendapat niat murni yang dilakukan Elly sepatutnya tidak dihebohkan kepada orang ramai.