Tular rakaman 2 anggota polis didkwa minta duit tepi. Sekali warganet gesa untuk siasat anggota terbabit.

Sejak semalam, tular di media sosial akan seorang individu dipercayai diper4s ugvt oleh beberapa anggota polis telah mencetvskan pelbagai reaksi warganet.

Anggota polis minta ‘duit tepi’?

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter dikenali sebagai @khairidzwan, memaparkan dua anggota polis bersama seorang orang awam. Berdasarkan rakaman video tersebut dapat didengar1 seorang anggota polis datang ke kereta dan meminta individu berkenaan jangan merakam apa-apa pun selain menyuruhnya membuka telefon bimbit.

“Bak sini handset kau, kau jangan rakam. Buka, buka handphone kau. Kau jangan rakam…” ujar salah seorang angg0ta berkenaan. Berdasarkan video tersebut, pada awalnya, anggota berkenaan ingin meny4man mereka bagaimanapun tiba-tiba meminta ‘duit tepi’ bagai menyelesaikan masalah tersebut.

Video :

https://twitter.com/i/status/1410861193930018818

Kata ada seratus tadi

Malah, dalam rakaman tersebut juga dapat didengari bahawa salah seorang dari mereka menyebut wang bernilai RM100. Bagaimanapun dipercayai duit individu berkenaan tidak mencukupi, menyebabkan anggota berkenaan menyuruhnya meminjam dari rakannya sebanyak RM50.

“Ada tak? Kau tadi cerita ada seratus, kau ni. P1njam kawan kau RM50. Dia ada tak?” katanya lagi. Difahamkan, video tersebut dirakam menerusi ‘dash cam’ dan bukannya telefon bimbit dari salah seorang individu yang menjadi m4ngsa.

Kalau salah sam4n jelah terus

Sehubungan itu, video tersebut dihujani pelbagai reaksi warganet yang rata-rata merasakan bahawa perkara tersebut tidak seharusnya berlaku memandangkan mereka ini anggota polis. Malah, warganet turut menyatakan bahawa jika betul lakukan kesalahan adalah lebih el0k dis4man berbanding memilih untuk mengambil ‘duit tepi’.

Jangan jual diri

Macam ni ke kualiti polis kita?

Sumber : Lawak Malaysia

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.