Disebabkan ramai yang kritik kemunculan lagu baru Aku Budak Girl. Sekali ini pesanan deep buat penyanyi tersebut

MENYEDARI kritikan segelintir warganet mengenai kemampuan vokal pendatang baharu Suekahizar menerusi lagu Aku Budak Girl, penyanyi Khai Bahar memberitahu dia juga pernah menerima kritikan yang sama ketika di awal kemunculan dahulu. Dalam hal ini, Khai berkata setiap penyanyi baharu harus menerima kritikan itu dari sudut positif dan menjadikannya sebagai pembakar semangat untuk lebih berjaya.

“Semua orang boleh nyanyi… saya pun ada pengalaman masa mula-mula menyanyi dulu pun orang kritik juga, kritikan ini memang kita tak boleh lari. Bagi saya kita tak boleh nak tutup mulut orang sebab masing-masing ada pandangan dan telinga mendengar… masing-masing ada hak untuk bersuara dan kita pun tak boleh menidakkan pendapat mereka. Mungkin apa mereka cakap tu benda betul, kalau rasa tak okay pernbaiki la diri kita… tapi dalam masa sama pandang dari sudut positif dengan melihat kekurangan dan kelebihan kita,” katanya.

Sumber : Mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Video ada yang pertikaikan jantina Ruhainies. Terkejut sekali ini yang warganet perasan.

Bergelar anak seni membuatkan pelakon kecil molek, Ruhainies yang kini semakin digemari ramai gara-gara watak Ellani. Ruhainies atau nama sebenarnya, Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas yang mempunyai wajah cantik molek sering mendapat pujian dari para peminat beliau.

Terbaru dilaman instagram beliau terdapat video menarik perhatian warganet. Video yang berudasi beberapa saat tersebut telah membuatkan para peminat beliau bertanya mengenai jantina Ruhainies.

Ada orang tanya i….. 

VIDEO:

https://www.instagram.com/p/CQOqPMyDBjO/

 

KOMEN WARGANET:

Sumber:Instagram Ruhainies

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Apa komen anda?

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Ramai Yang Teruja Bila Ruhainies Kongsikan Video Pakai Baju Pengantin. Sampai Ada Yang Komen Macam Ni.

Pelakon Ruhainies seakan-akan memberi bayangan bakal menamatkan zaman solo selepas kakaknya yang juga aktres, Risteena Munim selamat bernikah pada Mac lalu. Menerusi laman Instagram, Ruhainies atau nama penuhnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas memuat naik posting video reels memaparkan dirinya mengenakan busana serba putih berserta kapsyen ‘menghitung hari’.

Menerusi pemerhatian, video tersebut turut dikongsi oleh produksi video perkahwinan yang tidak asing lagi di negara ini iaitu CST Production di Instagram rasmi mereka.

‘Counting days’

Posting berkenaan menerima komen rakan artis dan peminatnya yang teruja sekiranya benar pelakon berusia 29 tahun itu akan mendirikan rumah tangga tidak lama lagi. Rata-rata mengucapkan tahniah dan tidak sabar untuk melihat Ruhainies melangsungkan perkahwinan apabila sebelum ini dikhabarkan bercinta dengan seorang jejaka dikenali sebagai Mr E.

Alhamdulillah.. tak sabar!

Bagaimanapun, tiada pengesahan lanjut daripada Ruhainies mengenai perkara tersebut sama ada video pra-perkahwinan atau hanya gimik drama semata-mata.

Sumber: Instagram Ruhainies

Tular masih ada yang degil sampai nak anjurkan majlis kahwin ketika PKP. Sekali ini tindakan polis.

Semalam kec0h di media sosial apabila polis mengenakan kompaun terhadap penganjur sebuah majlis perkahwinan di Pulau Pinang. Komp4un tersebut dikeluarkan kerana mengingkari prosedur operasi standard (SOP) ketika pelaksanaan sekatan pergerakan penuh dalam PKP 3.0. Pemeriksaan ke atas rumah itu mendapati 19 ahli keluarga termasuk pasangan pengantin dan seorang jurugambar dalam kediaman berkenaan.

Difahamkan juga, majlis itu diadakan bagi meraikan anak lelaki tuan rumah itu tetapi tindakan itu tidak bertepatan dalam keadaan semasa. Perkara itu sekali gus mengundangan kem4rahan warganet kerana masih ada yang berani dan degil mengadakan majlis ketika orang ramai sedang menjalani ‘total l0ckdown’.

“Kau boleh sabar tak. nak buat majlis kahwin pun. Dah kenapa degil sangat”. Inilah masalah rakyat Malaysia memang degil dan suka ingkar PKP. Takkanlah tak tahu tak boleh buat majlis kahwin. Ingatkan time Cov1d jimat, rupanya tak…sebab kena k0mpaun,” tulis beberapa warganet.

Sekadar info, sebarang penganjuran majlis rasmi dan tidak rasmi sama ada oleh kerajaan dan swasta tidak dibenarkan bagi semua kawasan yang dikenakan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memaklumkan, majlis sosial seperti kenduri, majlis pertunangan dan perkahwinan, resepsi, majlis aqiqah, doa selamat dan lain-lain majlis sosial juga tidak dibenarkan.

Sumber : gempak

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Semalam kerajaan umumkan pkp 3.0 disambung lagi 2 minggu. Tak boleh berdiam sekali Ismail Sabri tampil bersuara jelaskan sebab apa pkp perlu disambung.

KERAJAAN memutuskan untuk melanjutkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 3.0) untuk tempoh dua minggu berkuat kuasa pada 15 Jun sehingga 28 Jun 2021. “Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah membentang dan mencadangkan dalam Sidang Khas Majlis Keselamatan Negara (MKN) yang dipengerusikan oleh YAB Perdana Menteri hari ini supaya PKP 3.0 dilanjutkan untuk tempoh 2 minggu lagi.

Kes Masih Tinggi. “Keputusan ini dibuat setelah mengambil kira jumlah kes harian masih tinggi melebihi 5, 000 sehari dengan purata kes baharu sehingga semalam (Khamis) ialah 6, 871.

“Senarai positif atau negatif dan Prosedur Operasi Standard (SOP) bagi setiap aktiviti perkilangan, perniagaan dan industri masih kekal seperti mana diumumkan sebelum ini,” demikian menurut kenyataan Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri yaakob pada Jumaat.

Mengenai senarai tersebut, boleh dirujuk kepada laman sesawang kementerian berkaitan dan maklumat lanjut boleh diakses di laman sesawang MKN di www.mkn.gov.my. Naik semula… Malaysia rekod 6,849 j4ngkitan baharu, 84 lagi krban.

PERKEMBANGAN terkini penularan Covid-19 di negara ini merekodkan 6, 849 kes baharu, menjadikan keseluruhan 646, 411 kes setakat Jumaat. Jumlah kes aktif dengan kebolehjangkitan Covid-19 pula adalah 78, 864 kes di mana mereka telah diasingkan dan diberi rawatan.

Daripada 6, 849 kes baharu yang dilaporkan, 6, 845 kes merupakan penularan tempatan dan baki empat kes adalah jangkitan luar negara. Selangor kekal merekodkan jumlah kes harian tertinggi dengan 2, 558 kes, diikuti Kuala Lumpur (884), Sarawak (699) dan Negeri Sembilan (685).

Putrajaya pula merekodkan 10 kes pada hari ini, manakala Perlis dengan dua kes. Menurut Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, terdapat pertambahan 84 kes pemergian berkaitan Covid-19 dilaporkan pada hari ini.

“Justeru, jumlah kumulatif kes kematian Covid-19 di Malaysia adalah sebanyak 3, 768 kes,” katanya dalam satu kenyataan pada petang Jumaat. Beliau berkata, sebanyak 7, 749 kes telah pulih daripada Covid-19 pada Jumaat dan jumlah kumulatif kes yang telah pulih sepenuhnya adalah 563, 779 kes.

“Sehingga kini, terdapat 912 kes positif Covid-19 sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi di mana 458 kes memerlukan bantuan pernafasan,” katanya. ‘Saya dah lama maafkan semua orang yang marah saya’

Selepas menarik perhatian warganet dengan gambar menutup pintu pejabat, Menteri Kanan Keselamatan, Ismail Sabri Yaakob hari ini sekali lagi jadi perhatian warga net apabila secara spontan menjawab permohonan maaf seorang pengguna media sosial terhadapnya.

Pemilik akaun Facebook Eyra Ziraa dari Taiping sebelum itu memohon maaf secara terbuka kepada Ismail Sabri kerana mendakwa sebelum ini dia sering mengeluarkan kata-kata kesat terhadap naib presiden Umno terbabit.

Melalui pengakuan itu Eyra Ziraa berkata sebelum ini dia banyak mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Ismail Sabri. Namun katanya ketika ini dia melihat ahli parlimen Bera itu seperti kepenatan kerana bekerja dan menanggung “beban”.

“Menteri lain saya tak tahu, tapi Datuk Seri banyak memikul beban seolah semua benda dipikul Datuk Seri, tertengok live ‘Pak Long Mail’ dengan Dr Noor Hisham, rasa sayu hati,” katanya dalam satu hantaran di ruangan komen Facebook Ismail Sabri.

Ismail Sabri secara spontan tampil menjawab komen Eyra Ziraa dengan berkata dia memaafkan semua individu yang melahirkan rasa marah terhadapnya di media sosial. Bahkan dengan rendah hati Ismail Sabri turut memohon maaf terhadap seluruh rakyat Malaysia dan berikrar akan melakukan yang terbaik kepada semua rakyat.

“Saya dah lama maafkan Eyra dan semua yang marah kepada saya. “Saya tahu sebagai manusia biasa saya tidak pernah lari dari membuat kesilapan yang membuatkan orang marah.

“Saya pun mohon maaf.. terima kasih kerana memahami. Insya-Allah saya akan lakukan yang terbaik untuk rakyat,” tulis Ismail Sabri. Ismail Sabri merupakan salah seorang menteri kanan dalam kabinet Perikatan Nasional (PN) yang diketua Muhyiddin Yassin.

Diberikan portfolio mengetuai Kementerian Pertahanan, dia menjadi watak utama dalam kempen menangani Covid-19 selepas PN menjadi kerajaan. Malah pada satu ketika Ismail Sabri muncul setiap hari di kaca TV untuk memberikan maklumat terkini mengenai situasi negara.

Dia juga adalah orang yang menjelaskan dari semasa ke semasa perkembangan prosedur operasi standard (SOP) semasa menghadapi Covid-19. Kelmarin Ismail Sabri jadi perhatian apabila memuatnaik gambar menutup pintu pejabat dengan kapsyen tergantung.

“Saya dah tutup pintu depan tapi…..” tulisnya di Facebook. Hantaran itu dimuat naik selepas dia mengumumkan bahawa kilang arak tidak dibenarkan beroperasi ketika perintah kawalan pergerakan (PKP) penuh.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Akhirnya rakyat Brunei hidup tanpa pakai pelitup muka. Rupanya ini 11 cara Negara Brunei buat untuk jadi bebas covid 19 yang ramai tak tahu.

Baru-baru ini Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam serta Baginda Isteri bersama kerabat di Raja berkenan berangkat ke Majlis Sambutan Hari Raya Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiaj di Pusat Persidangan Antarabangsa Berakas, Brunei.

Apa yang menariknya mengenai sambutan ini apabila meluhatkan hampir kesemua kerabat di raja dan rakyat Brunei sudah tidak lagi memakai pelitup muka dan hidung pada kala dunia sedang bergelut dengan pandemik dek covid-19.

Tidak hairan bagaimana mereka sudah boleh hidup beba seolah-olah sudah tidak ada Corona virus ini kerana lebih setahun negara Brunei Darussalam dilaporkan tidak mempunyai kes baru cov1d-19.

kes tempatan terakhir dilaporkan di negara ialah pada 6 Mei tahun lalu. Negara dengan populasi 450,000 penduduk itu pertama kali melaporkan kes cov1d-19 pada 9 Mac 2020. Walaupun setahun bebas daripada kes tempatan, Brunei masih mengesan jangkitan covi1d-19 pada pelancong asing.

Negara ini melaporkan satu kes baru yang diimport covid-19 menjadikan jumlah nasional menjadi 229. Dengan penambahan itu, sebanyak 88 k3s yang diimport telah disahkan sejak k3s jangk1t4n tempatan terakhir pada 6 Mei 2020.

Menurut Kementerian kesihatan Brunei, k3s baharu itu melibatkan wanita berusia 20 tahun yang tiba dari Eropah melalui Singapura pada 23 April 2021. Wanita berkenaan mengalami demam bersuhu tinggi, batuk dan hil4ng deria bau dan rasa sejak 30 April.

Siasatan telah mengesahkan bahawa tidak ada kontak rapat untuk k3s tersebut kerana dia dikuarantin sebaik tiba di negara itu. Dia dirawat dan dipantau di Pusat Pengasingan Nasional bersama dengan enam k3s aktif lain, semuanya dalam keadaan stabil.

Sejumlah tiga pemergian dan 219 pemulihan telah dilaporkan setakat ini di Brunei. Negara pertama Asia Tenggara yang menerapkan syariat Islam itu memulakan Program Vaksinasi Nasional pada 3 April tahun ini dengan 17,776 orang telah menerima vaksin cov1d-19 hingga 5 Mei 2021.

Brunei telah membenarkan penggunaan kecemasan untuk beberapa vaksin, iaitu Oxford-AstraZeneca, Pfizer-BioNTech, Sinopharm. “Pada masa ini, vaksin cov1d-19 masih dilaksanakan untuk fasa satu, yang terdiri daripada barisan depan, pelajar yang belajar di luar negara dan warga emas berusia 60 tahun ke atas,” kata Kementerian k3sihatan Brunei seperti yang dipetik daripada Xinhua.

“Keutamaan diberikan kepada petugas barisan hadapan dan warga emas kerana golongan ini mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk dijangkiti cov1d-19. Warga emas mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mengalami komplikasi yang lebih teruk,” kata kementerian itu.

Kementerian k3sihatan Brunei terus menggalakkan orang untuk mengambil bahagian dalam program vaksinasi nasional, walaupun tidak wajib. “Mendapatkan vaksin cov1d-19 adalah langkah paling berk3san untuk melindungi diri kita, keluarga dan masyarakat kita dari k3san berbahaya korona,” kata kementerian itu.