7 tahun pasangan ini menanti anak kecilnya. Sekali baru 5 bulan hadir tiba tiba jadi macam ni pula.

Ramai pasangan yang berkahwi1n diuj1 bert4hun lamanya tanpa kehad1ran cahaya mata. Pada saat ini, banyak perkara lain akan turut sama diuji. Keyakinan kita terhadap Yang Maha Esa juga akan turut diuj1. Begitulah apa yang berla4ku kepada Puan Atikah. Tujuh tahun lamanya dia dan suam1 diuj1 tanpa kehad1ran cahaya mata. Meskipun demikian, mereka langsung tidak pernah berpvtus asa untuk berd0a dan berusaha.

Akhirnya, selepas tujuh tahun mereka dikurn1akan seorang cahaya mata yang c0mel yang diberi nama Yusuf Mikael. Sihat, comel dan sedap mata memandang. Namun, siapa sangka uj1an buat pasangan ini belum berakhir.

Pergi buat selamanya setelah 5 bulan dipinjamkan

Adik Yusuf akhirnya telah pergi tinggalkan dunia dan tingg4lkan kedua ibu bapa serta keluarganya. Allah S.W.T hanya memberi pinjam adik Yusuf selama lima bulan sahaja kepada Puan Atikah.

Kini, adik Yusuf sedang menanti kedua ibu bapanya itu di syurga. Bersambung pula uj1an ker1nduan yang ab4di terhadap adik Yusuf buat Puan Atikah sekeluarga. Menerusi akaun Tiktok Puan Atikah, @atikah8984, dia banyak berkongsi video-video mengenai adik Yusof.

Adik Yusof telah pergi pada 21 Januari lalu selepas lima bulan sahaja diberi pinj4m oleh Allah S.W.T kepada keluarganya di dunia ini. Semuanya berlaku dalam sekelip mata sahaja.

Terlebih manja dan selalu ditenung

Menerusi video yang dikongsikan, 10 hari sebelum kehilangan adik Yusof, dia kelihatan terlebih m4nja daripada kebiasaan dan selalu t3nung kedua ibu bapanya. Dia seolah-olah ingin memberi tahu sesuatu.

Wajah adik Yusof pada ketika itu juga dirasakan lebih bers1h dan lebih c0mel dari kebiasaan. Kemudiannya, tiba-tiba sahaja naf4snya menjadi semakin laju. Bimb4ng dengan keadaan tersebut, kedua ibu bapanya segera membawanya ke hspital. Keadaan tersebut berlaku 6 hari sebelum kehilangan adik Yusof. Dia juga mula mengalami dem4m. Terus dibawa ke bahagian kecem4san untuk mendapatkan raw4tan segera.

Ditahan wad Unit Rawatan Rapi selama 3 hari

Adik Yusof kemudiannya telah dimasukkan ke dalam wad Unit Raw4tan Rapi selama 3 hari. Keadaannya pada ketika itu sudah teruk. Pada kali pertama CT scan dilakukan, mereka belum dapat mengenalpasti masal4h yang dihadapinya.

Tiga kali. Itulah jumlah CT sc4n yang diperlvk4n untuk mengetahui apa sebenarnya yang menjadi pnca. Rupa-rupanya s4luran pernaf4san adik Yusof telah tersep1t dengan pembvluh dr4h utama. Hal ini sekaligus menyebabkan adik Yusof kekurangan oks1gen dan membuatkan jantvngnya semakin lem4h.

Jantung semakin lemah

Detik 9.30 malam pada 21 Januari 2021 pasti akan selamanya kek4l di dalam fikiran mereka sekeluarga. Doktor mengatakan bahawa jantvng adik Yusof semakin lem4h dan ub4t yang diberikan juga langsung tidak mempunyai kesan.

Doktor juga sempat menanyakan samada masih inginkan CPR atau tidak. Buat kali ketiga, Puan Atikah dan suami terpaks$a memilih untuk merel4kan kehilangan adik Yusof kerana CPR sangat menyak1tkan dan boleh membuatkan tul4ng rvsuk adik Yusof pat4h. Mereka dah tak snggup lagi untuk melih4tnya. Hnya la4ungan takb2r dan air mata sahaja yang mengir1ngi pemerg1an adik Yusof.

WARGANET TURUT BERSIMPA4TI

Menjengah ke ruangan k0men, ramai yang berasa seb4k dan bers1mpati dengan k1sah yang dikngsikan Puan Atikah ini.

Ada juga yang berk0ngsi pengal4man keluarga mereka yang hanya diberi pinj4m cah4ya mata untuk sement4ra waktu sahaja.

Ramai juga yang tidak m4mpu men4han air mata apabila melihat video-video yang dikongsikan.

Tidak kurang juga yang menging4tkan Puan Atikah bahawa adik Yusof kini sedang menanti mereka di syuurga.

Benar. Uj1an sebegini sangat ber4t untuk diter1ma. Namun, pasti ada hikm4h disebaliknya. Buat Puan Atikah, kami semua mend0akan kebaikan buat adik Yusof dan Puan Atikah sekeluarga. In shaa Allah suatu hari nanti akan disatukan kemb4li di syuurga.

SUMBER : Akses Info, Tiktok @atikah8984

Sumber : dedah site

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Achey sedia jual sesuatu ini demi tampung kos rawatan ibunya. Rupanya ini sakit ibu Achey alami.

SELEPAS kehilangan bapa pada 19 Mac lalu, pelakon dan pelawak Achey diuji sekali lagi apabila ibunya, Ngaisah Hassan mengalami mas4lah kesihatan yang menyebabkan berat badan turun mendadak sebanyak 20 kilogram. Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah, berkata selepas menjalani pemeriksaan doktor mengesahkan ibunya meng1dap peny4kit kenc1ng m4nis selain berdepan dengan masalah dalaman. Selepas menjalani beberapa pemeriksaan, terdapat masalah antara saluran h3mpedu dan pankr34s dan kini ibunya dir4wat di KPJ Johor Specialist h0sp1tal.

Achey harap semua orang mendoakan ibunya.

“Dua bulan selepas abah pergi, dia ada mengalami angin dekat ulu hati dan sejak akhir-akhir ini berat badannya turun mendadak sehingga hampir 20 kilogram. Melihat keadaannya itu, saya bawa mak jumpa pakar melakukan pemeriksaan. Tiba-tiba doktor sahkan dia ada kenc1ng manis dan ujian dr4h pun menunjukkan ada masalah dalaman. Bila scan, ada masalah antara saluran hemp3du dan saluran pankr34s tapi doktor tak dapat nak sahkan. Sekarang mak di KPJ Johor Bahru untuk menjalani pemeriksaan selanjutnya. Sebab di KPJ sahaja ada pakar untuk masalah itu. Ini kali pertama mak naik ambu.lan dan saya pun teman dia sekali. Mak berusia 73 tahun dan sekiranya ada operasi besar, ia agak risiko tinggi untuk dirinya,” kata Achey. Kebetulan saya memang dekat Johor hampir tiga bulan sebab saya uruskan perniagaan.

ACHEY

Sebelum ini, Achey memuat naik foto dia bersama ibunya di sebuah h0sp1tal dengan kapsyen dia sanggup menggadaikan hartanya demi merawat insan tercinta. Bapa Achey iaitu Hamzah Salam, 80, menghem.buskan nafas ter4khir di h0sp1tal Segamat, Johor pada 19 Mac lalu. Dalam pada itu, ahli kumpulan Bocey ini memberitahu dia sanggup menggadaikan harta yang ada demi memberikan raw4tan yang terbaik buat ibunya yang berusia 73 tahun. Achey yang sudah hampir tiga bulan berada di kampung halamannya Segamat, Johor berasa ralat kerana sudah menggunakan duit simpanan untuk beberapa perniagaan.

Achey bersyukur ada isteri yang sentiasa memberi sokongan.

“Kita sebagai anak, apa saja harta yang ada kita akan cuba cairkan untuk rawatan dia. Mungkin ini cara untuk kita berbakti untuk dia. Kebetulan saya memang dekat Johor hampir tiga bulan sebab saya uruskan perniagaan. Yang agak merung.singkan saya ketika ini adalah duit simpanan saya sudah laburkan sedikit untuk perniagaan. Tapi duit simpanan untuk raw4tan sekarang masih ada. Memang rasa amat ralat la… kalau saya tahu jadi macam ini, saya akan simpan duit itu. Kalau selepas ini nampak saya post nak jual motosikal ke, get ready la. Saya akan jual untuk perbelanjaan raw4tan selanjutnya. Kita tak tahu mungkin ujian akan datang selepas kejayaan. Nak buat macam mana, kena reda. Adik-beradik dan isteri juga banyak membantu,” ujarnya.

Sumber : Mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Ada pula lelaki yang buat macam ni pada Pasar Raya milik Cristina Suzanne. Sekali ini yang diambil sampai Cristina bengang.

Pelakon Cristina Suzanne bertindak mendedahkan identiti seorang leIaki yang dipercayai mengambil tanpa izin di pasar raya mini miliknya, Glenn’s Grocery. Cristina menerusi ruangan Instagram Story turut mendedahkan barangan yang diambil oleh leIaki terbabit seperti 24 bungkus milo 3 in 1, 26 bungkus milo, 18 bungkus Nescafe 3 In 1, sembilan botol Nescafe Gold dan 14 bungkus coklat Cadbury. Menurut Cristina leIaki tersebut bijak menjalankan kegi4tan tersebut apabila memasukkan kesemua barangan yang diambil ke dalam k0tak air mineral.

“Keluarkan mineral water dan susun cun-cun dekat rak. Kemudian kotak kosong tu dia isi barang-barang yang dia ambil. Lepas tu kau bayar mineral water je? Baik punya acting! Meh aku kasi kau fam0us br0!,” katanya.

Dalam pada itu Cristina turut berpesan kepada pemilik-pemilik kedai runcit lain supaya berhati-hati dengan lelaki tersebut. “Kedai-kedai runcit yang lain sila ambil perhatian modus operandi ini. Style mengambil tanpa izin dalam kotak. Kepada semua yang ada kedai runcit berhati-hati, check kotak tu dulu,” pesannya. Difahamkan Cristina yang turut menerima ugvtan daripada lelaki terb4bit akan membuat lap0ran p0lis hari ini.

Sumber : Gempak

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.