Dah selalu sangat kena kritik dengan warganet. Terkejut bila tiba tiba Pu Riz tampil bersuara bagi peringatan dekat makcik bawang.

“Allahuakbar moga Allah lindungi daripada mulut kita bercakap benda yg tidak benar”. Berhati-hati, sesungguhnya “lidah dikatakan lebih tajam daripada mata pedang,” itulah perumpamaan nasihat yang sering digambarkan kerana padah mulut berblsa sememangnya luar biasa.

Mengetahui bahawa ketakwaan seseorang itu terbina apabila ilmu tauhid yang dimiliki mantap dan betul, ibadah terpelihara, diikuti dengan akhlak mulia yang diukur daripada cara kita berinteraksi dengan Allah (SWT) serta sesama manusia.

Oleh itu, salah satu cara menjaga interaksi dengan manusia ialah memelihara mulut atau lisan kerana hakikatnya, lidah mampu menjadi punca seseorang ke neraka jika tidak berhati-hati mengawalnya.

Sungguhpun begitu, gelaran “makcik bawang” seolah-olah sudah sebati dan diberi penghargaan dalam kalangan warganet apabila mereka sering bercerita akan sesuatu isu atau perkara di sosial media bagaikan tangan khusyuk mengupas bawang dan mulut pula tidak berhenti bergosip bermacam-macam ragam cerita.

Mengetahui hal itu, pendakwah bebas PU Harris atau lebih dekat dengan panggilan PU Riz tampil memberi peringatan kepada umum mengenai bahana akibat mlt dan lidah yang menjadikan anggota paling banyak mengheret seseorang itu ke nerka jhnm.

Memuat naik beberapa tangkapan skrin ciapan Twitter di Instagram miliknya, PU Riz memberi perkongsian mengenai kesan pertuturan dan penulisan yang tidak baik kepada ibu-bapa masyarakat mahupun negara.

Perkongsian nasihat yang dibuat itu sememangnya benar-benar belaka kerana menurut ahli ulama, lapan dosa berpunca daripada mulut adalah menerusi mungkir janji, dusta, mengmpat, menghna, melknat, memuji diri sendiri, banyak berbicara atau bertngkar dan mendoakan yang burk sesama makhluk.

Seperti yang sudah sedia maklum, nama PU Riz dan isterinya iaitu pengacara dan usahawan terkenal, Noor Neelofa bagaikan sukar untuk tidak terpalit dengan tohmhan dan dkwaan kontrversi berikutan beberapa kes yang tular di media sosial.

Walau bagaimanapun, inisiatif yang diambil untuk memperingati sesama masyarakat untuk sentiasa menjaga diri dan lidah itu meraih pujian pengikutnya kerana mengetahui bahawa ‘keseronokan’ bercakap-cakap perlhal orang itu dilihat seperti tiada penghujungnya.

Betul tu apa yang dinasihatkan oleh PU Riz, semoga kita semua sentiasa terhindar daripada melakukan dosa yang sedemikian dan masih belum terlambat untuk berhenti menggunakan anggota badan yang diberi pinjaman ini ke jalan yang tidak diredhai.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Instagram PU Riz

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Ada macam seri seorang bapa. Perkongsian di ig Pu Riz dilihat berbeza sampai ada yang perasan benda ni.

Jika anda mengenali pendakwah bebas Haris Ismail atau PU Riz, pasti terbayang imej dirinya yang menjurus kepada keagamaan. Namun ada sisi comel suami kepada selebriti terkenal Noor Neelofa itu apabila beliau memuat naik satu hantaran yang agak berbeza di Instagramnya. Sehinggakan, ada yang mengira akaun Instagramnya telah digdam.

Perkongsiaan tersebut telah disertakan dengan lagu nyanyian Bruno Mars berjudul Leave The Door Open. Bagaimanapun, ia bukanlah sesuatu yang salah cuma ia sekadar dilihat berbeza berbanding perkongsian beliau yang lain di media sosial sebelum ini.

Dalam pada itu, ada peminat  yang merasakan bahawa PU Riz kelihatan seperti bakal bergelar bapa. Eh, betul ke? Jika ia benar maka berita ini adalah satu perkara yang baik.

Namun, kebenarannya biarlah disampaikan oleh pasangan Neelofa dan PU Riz, barulah sahih, kan?

Sumber: Instagram PU Riz

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Teruk keluarga mertua dilanda kontroversi. Lama menyepi tiba tiba Pu Riz luahkan sesuatu di laman ig buat ramai yang tertanya tanya.

 

“Kita yang pilih jalan hidup kita, so kena tabah okay  in sha Allah semua baik-baik saje” Bukan mudah untuk memperisterikan seorang wanita yang merupakan selebriti terkenal tanah air negara.

Sudah menjadi asam garam bagi sesebuah perkahwinan jika diuji dalam apa jua bentuk halangan yang melanda dalam mengecapi kebahagian berumah tangga. Jika terdahulu bermacam-macam ujian yang dilalui oleh selebriti yang sering meraih kontroversi,

Neelofa dan PU Haris ini sebelum diikat menjadi pasangan sehati sejiwa dalam satu ikatan perkahwinan yang sah. Kali ini lain pula onak duri yang melanda bagi pasangan yang baharu berkahwin ini. Memuat naik hantaran di laman Instagram miliknya, PU Riz berkongsi gambar awan mendung seakan-akan menantikan sinaran cahaya selepas berhujan panas.

Perkongsian yang dimuat naik itu dikatakan menggambarkan kesedihan dirinya selain caption yang ditinggalkan berbaur pasrah dan bersandarkan pada “harapan”. Mengetahui bahawa pelbagai isu yang timbul bersilih-ganti ‘tanpa jemu’ dalam keluarga besar selebriti ini, rata-rata warganet mendakwa PU Riz pastinya berasa terbeban setelah terpaksa berulang-kali keluar masuk balai polis bagi menyelesaikan segala isu dan dakwaan yang dikaitkan dengan mereka ini

“Mesti penat kan ngadap deme-deme tu ” Meskipun, terdapat beberapa dakwaan dan sangkaan bahawa hubungan pasangan berkenaan itu sedang ‘bergelora’ setelah bermacam-macam dugaan yang harus dihadapi, PU Riz masih terlihat tenang dan tidak mudah melatah dalam mengeluarkan sebarang kenyaatan yang dibuat menerusi sosial media miliknya.

Mengetahui bahawa PU Riz jarang berkongsikan kisah keluarga di laman Instagram miliknya, rata-rata warganet memuji dan menasihati pendakwah bebas ini untuk terus kekal tabah dan sentiasa membimbang keluarganya sebelum membuat sebarang keputusan.

Tidak salah untuk berharap agar semuanya pulih seperti sediakala, rata-rata warganet juga sentiasa mendoakan yang terbaik buat pasangan selebriti ini. Sabarlah ustaz! Apa yang pasti setiap umat Islam di seluruh dunia terutama di negara kita sedang berdepan dengan satu ujian besar berikutan penularan wabak covid-19.

Diharapkan bagi mereka yang sedang menghadapi apa jua kesusahan hidup, dibekalkan kesabaran yang tinggi dan sentiasa berdoa agar segalanya pulih seperti sediakala.

Sumber : HotFM

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Baru Je Dikenakan Ikat Jamin Tentang Kes Pegi Beli Karpet Di Nilai. Sekali Lagi Neelofa Jadi Perhatian Ramai Bila Ada Yang Perasan Sesuatu Pada Purdah Neelofa.

Kuala Lumpur: Selebriti popular, Neelofa, 32, sekali lagi meraih ‘populariti’ apabila didakwa tidak memakai pelitup muka oleh warganet ketika hadir di Mahkamah Majistret, Seremban, Negeri Sembilan bersama suaminya Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, 26, atas dakwaan tidak patuh prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), hari ini.

Menerusi gambar dirakam pihak media di perkarangan mahkamah itu jelas kelihatan niqab dipakai Neelofa yang menjadi imej terbaharunya sejak beberapa bulan lalu menampakkan bentuk hidung dan mulutnya.“Pakai niqab tak perlu pakai ‘mask’ (pelitup muka) ya?” Itu antara komen pengguna laman sosial di Facebook Harian Metro yang mempersoalkan penampilan Neelofa itu.

Sementara itu, beberapa pengguna laman sosial di hantaran yang dimuat naik di Instagram Harian Metro @hmetromy turut mempersoalkan perkara sama. “Pakai purdah pun kena pakai ‘mask’ juga ya Cik Kak,” tulis pengguna itu. “Lofa macam tak pakai ‘facemask’ jer tu…” tulis pengguna lain pula. “Pakai purdah tak perlu pakai mask eh? Dulu macam menteri/DG kata pakai pudah pun kena pakai ‘mask’” kata seorang pengguna lagi.

Pada masa sama, seorang lagi pengguna media sosial memuat naik keratan berita mengenai kenyataan Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkenaan pemakaian pelitup muka bagi wanita berpurdah yang disiarkan pada 22 Oktober tahun lalu.

Noor Hisham dalam satu kenyataan kepada media dipetik sebagai berkata, pemakaian purdah dan berniqab tidak mampu menghalang mereka daripada dijangkiti.“Seperti yang dimaklumkan Majlis Keselamatan Negara (MKN), kita diwajibkan memakai pelitup muka di tempat awam bermula pada 1 Ogos lalu. Ada dua jenis pelitup muka yang boleh dipakai untuk tujuan pencegahan iaitu pelitup muka perubatan dan bukan perubatan.

“Pelitup muka bukan perubatan disyorkan untuk mereka yang tidak bergejala tetapi berada di tempat awam dan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengesyorkan pelitup muka yang mempunyai tiga lapisan fabrik, jadi kita perlu mengikut syor WHO,” katanya.

Terdahulu, pasangan itu mengaku tidak bersalah atas kesalahan tidak patuhi SOP PKPB selepas pertduhan dibacakan hadapan Majistret Mahyun Yusoff. Mereka didakwa atas pertdhan tidak membuat imbasan aplikasi MySejahtera atau menulis secara manual nama dan nombor telefon sebelum memasuki premis kedai Naeem Carpet Sdn Bhd.

Mereka didakwa melakukan perbuatan itu kedai Naeem Carpet di No 219, Jalan 3/6, Kawasan Perindustrian Nilai 3, di sini, pada jam 4 petang, 2 Mei lalu. PU Riz juga didakwa tidak memakai pelitup muka di tempat awam iaitu di premis kedai sama dan pada tarikh serta waktu yang sama.

Terdahulu, Pengarah Kesihatan telah menasihati kepada wanita yang berniqab supaya memakai pelitup muka di tempat awam. Pakai juga pelitup muka walaupun berpurdah. Wanita yang berpurdah serta berniqab dinasihatkan tetap memakai pelitup muka bagi mengurangkan risiko dijangktiti C0VID-19.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, berkata pemakaian purdah dan berniqab tidak mampu menghalang mereka daripada dijangkiti. “Seperti yang dimaklumkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) kita diwajibkan memakai pelitup muka di tempat awam bermula pada 1 Ogos lalu. Ada duajenis pelitup muka yang boleh dipakai untuk tujuan pencegahan iaitu pelitup muka perubatan dan bukan perubatan.

“Pelitup muka bukan perubatan disyorkan untuk mereka yang tidak bergejala tetapi berada di tempat awam dan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengesyorkan pelitup muka yang mempunyai tiga lapisan fabrik, jadi kita perlu mengikut syor WHO,” katanya

Beliau berkata, pemakaian purdah satu lapisan tidak mencukupi untuk melindungi individu terbabit daripada dijangkiti. Justeru, beliau mencadangkan individu memakai purdah atau niqab untuk memakai pelitup muka perubatan atau fabrik tiga lapisan di sebalik purdah yang dipakai.